Gå til innhold

Ultra VS Teerwäshe og Powerwash VS Vorreiniger


Jonas88

Recommended Posts

Ser litt på produkter fra Carspa og Autoglaze om dagen...

Det er vanskelig å velge mellom de produktene nevnt i tittelen, så lurer på hva deres erfaringer og anbefalinger er?

 

Er i tillegg ute etter noe som kan brukes innvendig på dashbord, kunstskinn, teppe, plast osv, til alt egentlig, uten å legge igjen en seig hinne som tiltrekker seg støv.

 

Takk for alle svar:thumbs:

  • DCN Poeng 1

 

2017 KIA Optima SW Plug-in

2017 Peugeot 5008 GTline

2015 Can Am Outlander Max

1998 Toyota Hiace 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Ultra VS Teerwäshe . Teerwashe gjør gjobben sin uten tvil, men eg fikk en følelse av litt mye "parafin" vask,  personlig liker eg bedre ultra som kan påføres på våt bil.

 

Powerwash VS Vorreiniger begge gjør en god jobb, litt vansklig å velge en vinner  så langt som eg har testet. men har kun testet 1L med Vorreiniger

 

Eg handler mye fra Autoglaze, kjekke folk å god service :)

 

Endret av Audi S8
  • DCN Poeng 4

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten liste i handlekurven hos Carspa nå, så litt kjipt å betale ekstra frakt for ultraen, men gjør det om det må til! Sender dem 25 liter pr post? Står at man må kontakte dem for bestillig av disse.

 

2017 KIA Optima SW Plug-in

2017 Peugeot 5008 GTline

2015 Can Am Outlander Max

1998 Toyota Hiace 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
9 minutter siden, Jonas88 skrev:

Har en liten liste i handlekurven hos Carspa nå, så litt kjipt å betale ekstra frakt for ultraen, men gjør det om det må til! Sender dem 25 liter pr post? Står at man må kontakte dem for bestillig av disse.

 

Hei

 

25 Liter blir problematisk å sende som post. Vi sender 25 litere på halvpall, men for å forsvare frakta sender vi som oftest 4 eller fler av gangen.

 

Håkon

  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Hadde gått for Autoglaze. Syns de forvaskproduktene fra Koch er så som så.. De fungerer jo godt naturligvis. Men en ting er hva de gjør med bilen, en annen ting det blir lagt altfor lite vekt på er hva de gjør med deg.

 

Enig i det Grindvikern sier om Teerwasche, den er veldig fet/parafin/diesel-aktig og lukter i tillegg skikkelig tynner. Og Vorreiniger B inneholder visst flere kreftfremkallende stoffer enn konkurrentene har jeg hørt rykter om og jeg fikk utslett på hendene etter bruk selv med hansker. 

 

Ultra og Power Wash er vel så gode produkter men snillere mot deg og det/de rundt deg, da blir valget enkelt. Autoglaze er jo også billigere hvis du regner literspris :) 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Capone skrev:

Hadde gått for Autoglaze. Syns de forvaskproduktene fra Koch er så som så.. De fungerer jo godt naturligvis. Men en ting er hva de gjør med bilen, en annen ting det blir lagt altfor lite vekt på er hva de gjør med deg.

 

Enig i det Grindvikern sier om Teerwasche, den er veldig fet/parafin/diesel-aktig og lukter i tillegg skikkelig tynner. Og Vorreiniger B inneholder visst flere kreftfremkallende stoffer enn konkurrentene har jeg hørt rykter om og jeg fikk utslett på hendene etter bruk selv med hansker. 

 

Ultra og Power Wash er vel så gode produkter men snillere mot deg og det/de rundt deg, da blir valget enkelt. Autoglaze er jo også billigere hvis du regner literspris :) 

Hvilke hansker bruker du? 

 

Nå er jo koch chemie noe av det jeg bruker mest av om dagen og personlig har jeg litt vanskelig for å tro at et såpass stort tysk firma som har en rekke store kunder som benytter deres produkter i bla bil industri som naturligvis har et høyt hms fokus godtar produkter som er direkte helse skadelige ved riktig bruk.

 

 

 

  • Liker 1
  • DCN Poeng 2

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som Teerwäshe utgår ihvertfall:rolleyes:

Jeg har mye produkter til skumkanonen, så drøyer Vorreiniger B også tror jeg.

Har Nerta, Autofoam og litt div så får bruke opp det først:thumbup:

 

Felgenblitz, Glassrens og en PSS blir det ihvertfall:P

Om ikke noen har noe bedre å tipse om der da?

 

 

2017 KIA Optima SW Plug-in

2017 Peugeot 5008 GTline

2015 Can Am Outlander Max

1998 Toyota Hiace 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er databladet på Ultra https://issuu.com/autoglaze.no/docs/autoglaze_ultra_clp_no_1a9e2407723df9

 

Og her er på Teerwasche https://app.ecoonline.com/documents/msds/1016642/285_11105280.pdf

 

Så da er det bar eå lese seg opp :)

2 timer siden, polishduden skrev:

 

Hei

 

25 Liter blir problematisk å sende som post. Vi sender 25 litere på halvpall, men for å forsvare frakta sender vi som oftest 4 eller fler av gangen.

 

Håkon

er det ikke 35kg som er grensen på vanlig pakke til privat adr?

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La varer i handlekurven hos autoglaze nå på under 25kg og frakta kom på 334kr.

Det er nesten det det koster for 118kg til Fredrikstad i priseksempelet på 4x25 liter på siden dems:huh:

 

2017 KIA Optima SW Plug-in

2017 Peugeot 5008 GTline

2015 Can Am Outlander Max

1998 Toyota Hiace 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Vorreiniger B inneholder NTA, nitriloeddiksyre. Brukes som vannmykner, såvidt meg bekjent. NTA er _mistenkt_ for å være kreftfremkallende (karsinogen), og den finnes derfor i NTA-fri utgave. Så er du bekymret for dette, kjøp NTA-fri. :thumbs: 

 

 

  • DCN Poeng 2

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Her er databladet på Ultra https://issuu.com/autoglaze.no/docs/autoglaze_ultra_clp_no_1a9e2407723df9  

Og her er på Teerwasche https://app.ecoonline.com/documents/msds/1016642/285_11105280.pdf

 

Så da er det bar eå lese seg opp [emoji4]

er det ikke 35kg som er grensen på vanlig pakke til privat adr?

 

 

Det er helt riktig. Men en pakke sendt i posten sitt system skal tåle fall på inntil en meter. Vi har en del dårlige erfaringer i den sammenhengen. En 25 liter veier ca 27kg.

La varer i handlekurven hos autoglaze nå på under 25kg og frakta kom på 334kr. Det er nesten det det koster for 118kg til Fredrikstad i priseksempelet på 4x25 liter på siden dems:huh:

 

 

Halvpall prisene er eks mva da de må leveres på firmaadresse. Om du synes frakt er dyrt så ikke skyt oss men posten.

 

Vi har valgt reell frakt for å presse prisene så mye som mulig. Tror du virkelig at noen gir bort gratis frakt? Det tjener de fint inn igjen i form av påslag på varene sine [emoji6]

Se deg ikke blind på frakta. Se hva du betaler totalt :)

 

 

 

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish

Vil nok tru det er flere produkter som inneholder dette når vi begynner studere datablad! Kommer vell litt ann på kor stor konsentrasjonen det kan bli da fks. Etter en skumlegging?Finnes vorreiniger b i nta fri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Polestarpolish skrev:

Vil nok tru det er flere produkter som inneholder dette når vi begynner studere datablad! Kommer vell litt ann på kor stor konsentrasjonen det kan bli da fks. Etter en skumlegging?Finnes vorreiniger b i nta fri?

 

Ja den gjør det.

 

Er derfor jeg la ut noen datablad. Kan være greit å se litt i slike. 

Alt ifra koch chemie kan søkes opp i www.ecoonline.no

Endret av e30 tic
  • Liker 1

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, polishduden skrev:

 

Det er helt riktig. Men en pakke sendt i posten sitt system skal tåle fall på inntil en meter. Vi har en del dårlige erfaringer i den sammenhengen. En 25 liter veier ca 27kg.

 

 

Halvpall prisene er eks mva da de må leveres på firmaadresse. Om du synes frakt er dyrt så ikke skyt oss men posten.

 

Vi har valgt reell frakt for å presse prisene så mye som mulig. Tror du virkelig at noen gir bort gratis frakt? Det tjener de fint inn igjen i form av påslag på varene sine emoji6.png

Se deg ikke blind på frakta. Se hva du betaler totalt :)

 

 

 

Det var oppklarende det med halvpall frakten:rolleyes:

Det er nok ingen som gir bort frakt nei... Dere har veldig bra priser! Det er det ingenting å si på:)

  • DCN Poeng 2

 

2017 KIA Optima SW Plug-in

2017 Peugeot 5008 GTline

2015 Can Am Outlander Max

1998 Toyota Hiace 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Freakshow

Har bare Testa Vorb av disse produktene! :P
men den vil jeg absolutt anbefale. den er helt super! :D og ja det er NTA i den, som kan være kreft framkallende. men det er vel ikke noen som har bevist at den faktisk er kreft fremkallende er det?
anywho, en bruker jo hansker når en tar i avfettinger og regner ikke med noen har planer om og svelge det? :P så da ser jeg virkelig ikke problemet ^^

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Ultra og terwasshe (??) kan begge brukes på våt bil, eg har ikke fått sammenlignet de på en skikkelig skitten bil enda, men ut i fra det eg har testet synest eg at terwasshe trekker det lengste strået,men man går ikke feil uansett hvilken av de man velger.

Ang powerwash og vorringer b, så synest eg at vorringer b er mye bedre, det er min nye favoritt. Eg har aldri blitt helt venn med powerwash, men ser at det er mangen andre som digger den.
Vorringer b ligger ett skikkelig tykt og diggbart skum som henger lenge, så kan man jo diskutere om det er bra eller ikkje,men eg digger det hvertfall.

  • DCN Poeng 1

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Tommy R
10 timer siden, Freakshow skrev:

Har bare Testa Vorb av disse produktene! :P
men den vil jeg absolutt anbefale. den er helt super! :D og ja det er NTA i den, som kan være kreft framkallende. men det er vel ikke noen som har bevist at den faktisk er kreft fremkallende er det?
anywho, en bruker jo hansker når en tar i avfettinger og regner ikke med noen har planer om og svelge det? :P så da ser jeg virkelig ikke problemet ^^

Du får Vorreiniger i NTA-fri utgave, riktignok kun i 33kg, som er mer eller mindre kliss lik i virkning. Du har rett i at NTA ikke er bevist kreftfremkallende, men at det muligens er det. Jeg har uansett ingen planer om å drikke det for å finne ut :) 

  • Liker 1
  • DCN Poeng 2

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_
3.02.2017 - 20.57, Capone skrev:

Hadde gått for Autoglaze. Syns de forvaskproduktene fra Koch er så som så.. De fungerer jo godt naturligvis. Men en ting er hva de gjør med bilen, en annen ting det blir lagt altfor lite vekt på er hva de gjør med deg.

 

Enig i det Grindvikern sier om Teerwasche, den er veldig fet/parafin/diesel-aktig og lukter i tillegg skikkelig tynner. Og Vorreiniger B inneholder visst flere kreftfremkallende stoffer enn konkurrentene har jeg hørt rykter om og jeg fikk utslett på hendene etter bruk selv med hansker. 

 

Ultra og Power Wash er vel så gode produkter men snillere mot deg og det/de rundt deg, da blir valget enkelt. Autoglaze er jo også billigere hvis du regner literspris :) 

Men du er fin på hendene når du bruker Nerta altså?

Jeg tror ikke jeg skal ta med ryktene om bl.a Nerta ADF her for at det blir for dumt hvis det kommer fra min side ;)

 

Mine hender er utsatt for LPG gass lekkasje for en del år tilbake. Jeg er derfor veldig tørr og følsom på hendene. Surfex HD tåler jeg f.eks veldig dårlig, uansett blanding hvis jeg får det på hendene. Her brukes det stort sett sorte Mamba hansker og jeg er i kontakt med Vorreiniger B hver dag. Alt fra rent konsentrat når jeg tømmer vareprøver eller fra 1:5 og oppover når jeg vasker. 0 problem..   

 

Teerwasche er det ingen problem å bruke på våt underlag. Jeg gjør det veldig ofte og det fungerer helt fint.

Når det gjelder lukta så enig i det at man kjenner at en bruker petroleumsbasert avfetting ja. Men jeg tror faktisk mange bruker alt for mye produkt under påføring og da blir det sterk lukt, spesielt hvis ikke en har god ventilasjon. 

 

999544-2-600x800.jpg

 

Jeg bruker slike lavtrykkskanner til Teerwasche og disse bruker minimalt med produkt, spesielt i forhold til Kwazar sine sprayflasker eller lavtrykkskanner. Jeg snakker om f.eks 0,5L produkt på en stor og høy utgave av en Sprinter der alt fra felger til nesten opp til taket dekkes. Tynt med nesten bare produkttåke. Ikke behov å bade en bil med petroleumsbasert avfetting.. 

 

 

 

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, _Makki_ skrev:

Men du er fin på hendene når du bruker Nerta altså?

Jeg tror ikke jeg skal ta med ryktene om bl.a Nerta ADF her for at det blir for dumt hvis det kommer fra min side ;)

 

Mine hender er utsatt for LPG gass lekkasje for en del år tilbake. Jeg er derfor veldig tørr og følsom på hendene. Surfex HD tåler jeg f.eks veldig dårlig, uansett blanding hvis jeg får det på hendene. Her brukes det stort sett sorte Mamba hansker og jeg er i kontakt med Vorreiniger B hver dag. Alt fra rent konsentrat når jeg tømmer vareprøver eller fra 1:5 og oppover når jeg vasker. 0 problem..   

 

Teerwasche er det ingen problem å bruke på våt underlag. Jeg gjør det veldig ofte og det fungerer helt fint.

Når det gjelder lukta så enig i det at man kjenner at en bruker petroleumsbasert avfetting ja. Men jeg tror faktisk mange bruker alt for mye produkt under påføring og da blir det sterk lukt, spesielt hvis ikke en har god ventilasjon. 

 

999544-2-600x800.jpg

 

Jeg bruker slike lavtrykkskanner til Teerwasche og disse bruker minimalt med produkt, spesielt i forhold til Kwazar sine sprayflasker eller lavtrykkskanner. Jeg snakker om f.eks 0,5L produkt på en stor og høy utgave av en Sprinter der alt fra felger til nesten opp til taket dekkes. Tynt med nesten bare produkttåke. Ikke behov å bade en bil med petroleumsbasert avfetting.. 

 

 

 

Dette blir en liten digresjon, men hva angår produktfordeling tror jeg det er mer skadelig å ha mest mulig forstøving av produkt, kontra det å ha mer sprut ut av flasken. Bruker Nerta WSS til felger, og den er helt håpløs å bruke med for mye forstøving, hoster jo som en gal selv om jeg tar alle forhåndsregler hva angår vinkler og avstander. Om det blir en litt tykkere stråle svever ikke like mye produkt rundt i luften etterpå, så da får det heller gå litt ekstra produkt ;)

  • Liker 1
  • DCN Poeng 1

2014 VW Golf stv.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...