Gå til innhold
A. Gaastjønn

Gooselakes VW Caddy 2013

Recommended Posts

A. Gaastjønn

Ny bil. Eller, ikkje heeilt ny. 2013 modell, rulla 86 500km, 110hk med manuell kasse. 4-motion så klart :thumbup:

Bilder er frå annonsa: 

52_1473725707_zpsjqc8pghb.jpg

52_131155629_zpswww3apq8.jpg

52_984439891_zpsnlwm02jk.jpg

52_1183000535_zpsnkelctng.jpg

52_1803078342_zpsej4sdphs.jpg

52_1570513319_zps2qcszfqr.jpg

52_11441050_zpskroyekob.jpg

52_1937760337_zpstvo8khkn.jpg

52_1600193494_zpsdf4jmyot.jpg

52_2122985087_zpsz3zl2xd3.jpg

Utstyr:

• Bi-xenon, adaptivt 
  • Cruise-kontroll
  • Loyds tett vegg
  • Loyds gulv
  • Stor navigasjonspakke med handsfree BT og Dab+
  • Kupèvarmer, fjernstyrt (Dieselbrenner)
  • Multifunksjonsratt, skinn
  • Hengerfeste
  • 4-motion
  • Regnsensor

Planer: 

• Pyntelister som dekker skinnene til skyvedørene
  • Trekk til setene
  • Panserbeskyttelse 
  • Bytte ut xenonlysa til 6000k for å matche tåkelysa
  • LED skiltlys
  • Innrede lasterommet
  • Beskyttelses list til bakfanger
  • Nye sommarfelgar, usikker på størrelse og dim 
  • Mørkare farging av rutene rundt lasterommet
  • Tuning - etter garanti
  • Fjerne emblem på bakluka

Endret av A. Gaastjønn
  • DCN Poeng 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn

Har begynt å hente inn litt priser på diverse ting eg kan tenke meg til bilen:

• HTS Setetrekk "Racing" - 3590kr
  • Lister som dekker dør-skinnene, begge sider - 3000kr ink lakkering
  • Panserbeskytter - 1600kr
  • List til bakfanger - 800kr

Har bestilt midt-armlene, led-skiltlys og velcro-nett for oppbevaring av diverse småting.

Har også begynt å kikke litt etter andre sommarfelgar. Er bestemt på at senking er heilt uaktuelt, og derfor blir 18-19" også ganske uaktuelt. Fant noko som falt i smak på eit engelsk forum:

CaddyBlack-2_zpsa6sxnzun.jpg

Denne har 15" originale VW felger med 205-70-15 dekk av typen "Goodyear Wrangler". Synast det blei veldig tøft. 

• DCN Poeng 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden

Gratulerer med kassebil:wub:
Må nesten følge denne tråden. 
Får ny firmabil i den nye jobben jeg begynner i nå snart og det blir en 2017 Caddy Maxi 4 motion. ;) Min første VW... Hvordan skal det gå tro?:blink:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn
57 minutter siden, Alfaduden skrev:

Gratulerer med kassebil:wub:
Må nesten følge denne tråden. 
Får ny firmabil i den nye jobben jeg begynner i nå snart og det blir en 2017 Caddy Maxi 4 motion. ;) Min første VW... Hvordan skal det gå tro?:blink:

Takk for det! :thumbs:

Har hatt bilen ei veke snart, og er veldig fornøgd. Tight og fin å kjøyre, lite støy. Deilig med webatso!

Du burde krysse fingrane for at firmabilen er bestilt med Loyds-vegg, evt komfortvegg ;) Tenker både i forhold til plass og støy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden
1 time siden, A. Gaastjønn skrev:

Takk for det! :thumbs:

Har hatt bilen ei veke snart, og er veldig fornøgd. Tight og fin å kjøyre, lite støy. Deilig med webatso!

Du burde krysse fingrane for at firmabilen er bestilt med Loyds-vegg, evt komfortvegg ;) Tenker både i forhold til plass og støy.

Så bra! 

Jeg er i grunn skeptisk til caddy med 4x4. Det er jo stiv bakaksel og derfor føler jeg den blir noe stumpete bak i forhold til foran. Min nåværende private kassebil Fiat Doblo har jo individuelt hjuloppheng bak og er således veldig balansert og fin på veien. Den mangler dog en del 2017 utstyr som adaptiv cruise, webasto, og LED her og der da... ;) 

Ang. Vegg vet jeg ikke hva de tenker, men takk for tips, det skal jeg jammen høre om. Står nå og kan velge mellom Loyds hevet gulv med skuffer eller Sortimo innredning med hyller... Heller i grunn mot hevet gulv kjenner jeg. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn
14 minutter siden, Alfaduden skrev:

Så bra! 

Jeg er i grunn skeptisk til caddy med 4x4. Det er jo stiv bakaksel og derfor føler jeg den blir noe stumpete bak i forhold til foran. Min nåværende private kassebil Fiat Doblo har jo individuelt hjuloppheng bak og er således veldig balansert og fin på veien. Den mangler dog en del 2017 utstyr som adaptiv cruise, webasto, og LED her og der da... ;) 

Ang. Vegg vet jeg ikke hva de tenker, men takk for tips, det skal jeg jammen høre om. Står nå og kan velge mellom Loyds hevet gulv med skuffer eller Sortimo innredning med hyller... Heller i grunn mot hevet gulv kjenner jeg. :) 

Savnar den ledda bakakslingen på Audien, men det går overraskande bra. Er ikkje slik at det irriterar meg nevneverdig, at den er litt stiv. 

Jaja, om den manglar litt småting er vell ikkje det krise, det er tross alt ein "gratis" arbeidsbil for din del ;) Kan godt skjønne att arbeidsgivar ikkje har lyst til å koste på ein arbeidsbil masse "unødvendig" og dyrt utstyr. 

Har vanleg Loyds gulv i min, veldig pent og ryddig. Innredning du velger kjem vell an på yrket du bedriver ;) Kjem etterkvart til å lage min egen innredning, mest mtp å kunne frakte detailing utstyr o.l. :) 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas

Ikke finn på å gå for 19" på den nei. Kjørekomforten blir helt forferdelig. Det kan jeg skrive under på... 

Var veldig kult med de offroad-dekka på originale felger! Passet bilen godt. Men én ting er at det er tøft, men har du bruk for slike dekk? Må huske at hjulstøyen blir adskilligere høyere med slike knastedekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden
12 timer siden, A. Gaastjønn skrev:

Savnar den ledda bakakslingen på Audien, men det går overraskande bra. Er ikkje slik at det irriterar meg nevneverdig, at den er litt stiv. 

Jaja, om den manglar litt småting er vell ikkje det krise, det er tross alt ein "gratis" arbeidsbil for din del ;) Kan godt skjønne att arbeidsgivar ikkje har lyst til å koste på ein arbeidsbil masse "unødvendig" og dyrt utstyr. 

Har vanleg Loyds gulv i min, veldig pent og ryddig. Innredning du velger kjem vell an på yrket du bedriver ;) Kjem etterkvart til å lage min egen innredning, mest mtp å kunne frakte detailing utstyr o.l. :) 

Mente at Dobloen jeg har i dag mangler dette utstyret jeg nevner. For det får jeg nemlig på Caddyen :D 
Jeg heller mot Sortimo innredning da jeg fant ut at det også inkluderte hevet gulv, men ikke så høyt som Loydsgulvet. Så da får jeg inn litt annet i varerommet også siden det ikke går så mye på bekostning av høyden. Sortimo gulv med skuffer bygger ca 24cm, mens Loyds var helt opp til ruta i skilleveggen:blink: Da er det ikke mye lastehøyde igjen... Greit å kunne få inn en vaskemaskin liksom ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn
15 timer siden, Madas skrev:

Ikke finn på å gå for 19" på den nei. Kjørekomforten blir helt forferdelig. Det kan jeg skrive under på... 

Var veldig kult med de offroad-dekka på originale felger! Passet bilen godt. Men én ting er at det er tøft, men har du bruk for slike dekk? Må huske at hjulstøyen blir adskilligere høyere med slike knastedekk.

Er klar over at det kjem til å bli ein god del meir støy med den type dekk. Kjem nok til å demontere innerskjermane og støyisolere til våren :)

4 timer siden, Alfaduden skrev:

Mente at Dobloen jeg har i dag mangler dette utstyret jeg nevner. For det får jeg nemlig på Caddyen :D 
Jeg heller mot Sortimo innredning da jeg fant ut at det også inkluderte hevet gulv, men ikke så høyt som Loydsgulvet. Så da får jeg inn litt annet i varerommet også siden det ikke går så mye på bekostning av høyden. Sortimo gulv med skuffer bygger ca 24cm, mens Loyds var helt opp til ruta i skilleveggen:blink: Da er det ikke mye lastehøyde igjen... Greit å kunne få inn en vaskemaskin liksom ;) 

Aha! Då var det eg som misforstod! Då har du ein bil du kan glede deg til å ratte rundt med på jobb :D Heilt opp til ruta ja, haha! Det kan vell fort bli litt upraktisk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone

Aaahhh, Caddy! Gratulerer med et eksemplar av verdens  beste kassebil :) Hatt det selv og savner den hver eneste dag.. Geniale biler! Må være en ålreit bil å kjøre med såpass motor og firehjulstrekk? Jeg hadde selv diesel uten turbo og fremhjulstrekk, gikk som ei bøtte med møkk men var i gjengjeld aldri noe galt med den.

Hvorfor vil du ikke senke den? Jeg senket den jeg hadde og den ble 100 ganger bedre å kjøre. Og hvis du kjøper justerbart kan du jo senke den akkurat så mye/lite du vil og den blir akkurat passe stiv etter min mening :)

En annen ting som også kan gjøres er å skifte ut sidespeilet på passasjersiden med ett fra en engelsk bil slik at du får like sidespeil. Var det første jeg gjorde med min siden jeg syns det ser helt Noddy ut med to forskjellige, haha. Fant ingen gode bilder av min, men du ser det såvidt her:

image.thumb.jpeg.068f21a7581b73370a44f8a8fd1f308c.jpeg

Og angående innredning så hadde det jo soleklart vært finest med bare skuffer i gulvet fra Aluca på bilen din. Høy innredning vil jo synes gjennom siderutene.. Dyrt, men verdt det. Kjempesolide greier som gjør det enkelt å holde orden i sysakene! :) 

image.thumb.jpeg.41ac81c65ebbc36d2f1732b51980050a.jpeg

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden

Sortimogulvet bygger ca 24 cm. Det gir meg ca 92cm lastehøyde igjen.

loydsgulvet bygger ca 44 cm. Det gir meg ca 72cm igjen... Sjekk ut på nettsidene.

ser av posten til capone at det ser ut til at gulvet han linker til også bygger +- 44cm ut i fra hva jeg kan se på bildet hvertfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone
16 minutter siden, Alfaduden skrev:

Sortimogulvet bygger ca 24 cm. Det gir meg ca 92cm lastehøyde igjen.

loydsgulvet bygger ca 44 cm. Det gir meg ca 72cm igjen... Sjekk ut på nettsidene.

ser av posten til capone at det ser ut til at gulvet han linker til også bygger +- 44cm ut i fra hva jeg kan se på bildet hvertfall...

Ikke noe feil med øyemålet ditt altså, en snau halvmeter er riktig :) Jeg syns Aluca har best kvalitet ifht. konkurrentene. Vet ikke prisen på Sortimo og Loyds, men har såvidt klådd på litt innredning derfra og syns Aluca kjennes mer solid ut (muligens litt tykkere blekk, bedre kulelager i skuffer osv.). Det er jo ikke billig, bare så det er sagt.

Det blir jo nevnt at det ønskes å transportere bilpleieprodukter og utstyr, så da er det jo fint å ha forholdsvis dype skuffer i bånn til maskiner, puter, kluter, midler++. Fortsatt god plass til å evt sette høytrykk, støvsuger, rensemaskin, kompressor og alt man måtte ha av større ting på toppen og stroppe det fast under transport. Sånn hadde ihvertfall jeg gjort det. Syns det er krøkkete med stående innredning så man må strekke seg inn i lasterommet etter alt småtteri og man mister jo mye plass i bredden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn

Takk for input @Capone :thumbup: Senk er uaktuelt fordi eg vil ha ein så praktisk bil som mulig. Kan ha bruk for bakkeklaringa den har nå ;) Det er vell smak og behag, men syns senk på ein kassebil strider mot all fornuft. Fekk dosa mi med senk det lille året eg hadde det på Audien, heilt ubrukeleg her i vest-telemark :rolleyes:

Har i utgangspunktet ikkje tenkt å montere innredning som må skruvast fast, men blei samtidig litt frista. Ser det kan vere veldig praktisk. Detailing-delen av bruksområdet til bilen kjem til å bli såpass liten at eg høgst sannsynleg kjem til å bruke noko som er kjapt og ta inn og ut, uten at alt flyr rundt under kjøyring. 

Fekk flytta over "custom"-skiltet frå Audien i dag. Veldig usikker på kva eg skal gjere med skiltet som er framme. Har ikkje noko lyst til å lage hull og skru det fast, slik det er gjort på Audien. Nokon som har erfaring med borrelås? Typ biltema/jula? Fungerer dette, eller er det bare søppel? Lite lyst til å kjøpe 3M borrelås til 350kr :mellow: Evt denne frå Ebay, om det ikkje er fake.

DSC05002.jpg

DSC05003.jpg

DSC05004.jpg

DSC05005.jpg

DSC05006.jpg

Beklager skitten bil, -8 grader her så tok ikkje sjansen på å spyle bilen :wacko:

DSC05013.jpg

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden

Jeg har god erfaring med 3M dobbeltsidig tape. Vel verdt de pengene for å slippe hull i fangeren. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn
11 timer siden, Alfaduden skrev:

Jeg har god erfaring med 3M dobbeltsidig tape. Vel verdt de pengene for å slippe hull i fangeren. 

Det er hull i fangeren frå før, men det blir heldigvis ikkje synleg. Går nok for 3M eller ClasOhlson sin variant :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn

Fekk dei nye skiltlysa i dag. Var litt problem med å få den eine på plass fordi det manglar ei pakning. Får sjå om den begynnar å tulle etterkvart, må isåfall få tak i ny pakning då. 

20170210_133217.jpg

20170210_133222.jpg

20170210_134933.jpg

20170210_135354.jpg

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn
47 minutter siden, Freakshow skrev:

flott vogn du har fått deg! :D

Takk for det :thumbup: Du får vurdere å bytte ut BMWen nå, heheh ;) 

Blei litt trøbbel med dei nye skiltlysa. Usikker på kva problemet er, men mistenker dårlig kontakt på grunn av manglande pakning på den eine av dei. Improviserte ei pakning med elektro-teip, blir spennande å sjå om det blir noko greie på, haha!

20170210_205351.jpg20170210_205344.jpg 

20170210_210516.jpg

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow

Haha! ja får man ikke disse som 5 seter også? :thumbup:
nånei du! :D blir nok en Alfa Romeo Giulia hvis Bmw´n skal byttes ut! :D

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgens
Haha! ja får man ikke disse som 5 seter også? :thumbup:
nånei du! blir nok en Alfa Romeo Giulia hvis Bmw´n skal byttes ut!

Caddy maxi kommer i 7 seter
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig