General Lee

Sonax avfettinger

Tenker da på Sonax Kaldavfetting som er petroleumsbasert.

Ser på sidene til Mekonomen at de har 5 litere til 260 penger, er dette verdt penga?

Eller bør en holde seg til Prickbort?

De har forøvrig Sonax alkalisk som er blandbar 1:20 til 230, høres nesten ut som Lahegas...

Har en bil med mer olje i motorrommet enn i bunnpanna så skulle hatt noen liter med go'stoff...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du bruker kaldavfettinger på tørr bil, er det ikke så veldig store forskjeller på dem.. På våt/fuktig lakk merker du forskjell på hvor bra de emulgerende ingrediensene virker (hvor bra de er til å bryte vann-hinnen og hvor lett de er å spyle av). En annen forskjell, som jeg synes er litt viktig, er hvor slem de er mot lsp'en. Her er det forskjell mht hvilken kombinasjon av løsemidler de bruker. Lavaromatisk (lett nafta) er snillere mot lakken enn høyaromatisk. Jeg pleier å bruke en rimelig en (Starta Superavfetting fra Jula 90,-/4L) før polering/på tørr bil, og en bedre en (Autorange Prewash) om bilen er våt/fuktig. SONAX'en er basert på tung nafta, Starta, Autorange og Prickbort er basert på lett nafta (white spirit er 100% tung). Biltema (og mange andre) er en blanding av tung/lett. En kaldavfetting jeg kunne tenkt meg å brukt noen kroner på er Autosmart Tardis, denne bruker en blanding av tung nafta og Xylen (heftig løsemiddel) og er nok et par hakk råere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den petroleumsbaserte fra Sonax, og syns den fungerer veldig greit hittil.. Den spiser lett opp asfalt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive