Gå til innhold
Fettstykket

Vinter vask - dårlig resultat

Recommended Posts

Fettstykket

Hei folkens,

Nå som vinteren er godt i gang her rett utenfor hovedstadsområdet og gradestokken ligger og vaker rundt -2 til +2 så sliter jeg med å få vasket bilen skikkelig. Vanligvis kjører jeg full DCN vask på gårdsplassen hjemme med Prickbort, Nerta, CG W&G, Rim7, vaskehanske og 2 bøtter med gritguard. Men nå som høytrykkspyleren er pakket bort for vinteren så må jeg ty til selvvaskeanleggene rundt omkring. Har brukt Circle K på Nadderud og Best Eikeli, begge steder er medbrakt fy fy. Så jeg har brukt avfettingen deres, for deretter og spyle bilen skikkelig, så såpen deres og spyle skikkelig.. Men bilen ser absolutt like jævlig ut når jeg er ferdig. Selv etter ett par hundrelapper i avfetting, såpe og avspyling. Hva gjør dere for å få bilen ren nå på vinteren? Jeg ender med å levere inn bilen til innvending/utvendig vask hos de utallige sjappene som leverer dette, men da kommer jo vaskeripene fortere enn Trump kommer med fornærmelser mot 90% av verden... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar

Ta en titt i denne tråden over selvvaske steder :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RalphDarwin

Jeg bruker Circle K selv og gjør som følgende.

Utenfor på parkeringsplassene og ikke i båsene, så sprayer jeg på med avfettingene og Rim7, kjører inn i bås for HT med vann og spyler av.

Deretter har jeg jeg med bøttene mine. De har heldigvis vann(varmt vann også, så det er litt mer behagelig for hendene). Tar håndvasken på parkeringsplassen og deretter inn i bås for å spyle av igjen.

Så kan man kjøre ut og tørke på parkeringsplassen.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Jeg gir faen i forbudene og kjører på likevel 😂

Han som eier statoilen her jeg bor er litt bilpleieinterresert så han kommer alltid å maser om råd mens jeg holder på. Han har hengt opp masse lapper med "medbrakt forbudt" men har aldri sagt noe til meg.

Samme på den på forus rett ved siden av statoils hovedkvarter. Der var jeg senest innom for 2 timer siden og la på gyeon wet coat etter først å ha vasket bilen hjemme. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fettstykket
4 timer siden, RalphDarwin skrev:

Jeg bruker Circle K selv og gjør som følgende.

Utenfor på parkeringsplassene og ikke i båsene, så sprayer jeg på med avfettingene og Rim7, kjører inn i bås for HT med vann og spyler av.

Deretter har jeg jeg med bøttene mine. De har heldigvis vann(varmt vann også, så det er litt mer behagelig for hendene). Tar håndvasken på parkeringsplassen og deretter inn i bås for å spyle av igjen.

Så kan man kjøre ut og tørke på parkeringsplassen.

Den var ganske kreativ! Takk for svar

1 time siden, Arild skrev:

Jeg gir faen i forbudene og kjører på likevel 😂

Han som eier statoilen her jeg bor er litt bilpleieinterresert så han kommer alltid å maser om råd mens jeg holder på. Han har hengt opp masse lapper med "medbrakt forbudt" men har aldri sagt noe til meg.

Samme på den på forus rett ved siden av statoils hovedkvarter. Der var jeg senest innom for 2 timer siden og la på gyeon wet coat etter først å ha vasket bilen hjemme. 

Haha herlig. Snakket med de som jobbet på Circle K forrige gang og de sa glem det når jeg spurte om medbrakt.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Det beste er å finne eksterne vaskeanlegg som ikke har en vaktbikkje i skranken. Slike selvvasker var det dårlig med på i Oslo. Men på Vinterbro er det en Shell med en fantastisk selvvask. Denne sa de ingenting på om medbrakt, da de ikke kunne se vaskebåsene fra disken. Man går jo ikke å spør om det er lov heller da :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsen

Har ikke vært på de du nevner spesifikt, men hvis du drar bort til selvvasken på litt ugunstige tidspunkt hvor det normalt ikke er andre der, så har jeg inntrykk av at eier ser litt mellom fingrene på medbrakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig