Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei

I mars får jeg endelig mine Work Meister S1 3P, og har Kamikaze Collection Stance Rim Coat, liggende klar til de kommer. 

Men hvor grundig bør jeg vaske de nye felgene før jeg startet i gang med coating, og hva slags avfetting anbefales? 

Er jo da anodisert kant på felgene. 

Blir lagt inn både bilder av felg, Kamikaze'n og resultater når den tid kommer ;)

• DCN Poeng 1

2014 Toyota GT86 TRD aka TRD86 ^^,

Arild
Skrevet

Hvis de er nye er det vel ikke vits med noe avfetting hvertfall.

dekkene blir brune av prickbort fant jeg ut her om dagen så ikke styr med det hvertfall.

ville kanskje tatt å vasket bort det som er av rester etter smøringen de bruker for å sette på nye dekk, tørket dem og så lagt coatingen på.

• DCN Poeng 1
Skrevet

Burde muligens få lagt på dekk før du begynner med coating slik at balanseringslodd får god heft på felgen. Ville da ihvertfall hatt en runde med surfex e.l og en håndvask for å fjerne fettrester etter dekkpålegging, hvis coatingen kommer med en form for primer kan du da gå rett på den etter vask, hvis ikke kan du ta en runde med f.eks ipa eller silikonfjerner for å sikre god heft for coatingen.

• DCN Poeng 1
Skrevet

Okei, hadde tenkt å legge coating før dekk..

Men som du sier kan det jo da være fordel med tanke på at lodd skal festes :)

Mulig jeg tar front på felger før dekk, så resten etter jeg får dekkene. men vi får sjå hva som det blir til. 

Skrevet
1 time siden, Teclis skrev:

Mulig jeg tar front på felger før dekk, så resten etter jeg får dekkene. men vi får sjå hva som det blir til. 

Det er jo egentlig en god ide:)

• DCN Poeng 1
Arild
Skrevet

Jeg vaska ned felger med dekk på grundig denne uka.

fjerna absolutt alt av dritt så de så som nye ut. Jeg visste at å vokse dem før jeg avbalanserte dem bare var tull så dro ut å avbalanserte dem og la voks på når jeg hadde fått gjort det. 

Uansett så dro dem over hele innsiden av felgene med tynner eller bremserens når de avbalanserte så det tar nok det meste av voksen om du legger på først. 

Å legge på kanten er sikkert greit det for de smører over med fettet sitt når de legger på dekkene så sikkert lettere å få av det etterpå. 

• DCN Poeng 1
Skrevet

Okay, blir jo en coating jeg skal legge da :)

Men noen som har noe bra avfetting ect for felger med anodisert kant?

Har ikke lyst il å lage merker på kanten akkurat :P 

Arild
Skrevet

Ville ikke lagt noen ting på en felg før de legger dekk på da. Du vet aldri hva felgsjappa finne på å vaske med og hvor. 

Tror ikke du skal bekymre deg for hva du vasker felgen med.. for det er jo nettopp en felg det er. Den bør jo tåle det aller meste, hvis ikke så hadde jeg klagd og fått nye felger. 

Har gjort dette før når larzon begynte med kromfelger så kjøpte jeg noen flotte den gang til min audi cab. Kanten på dem begynte å irre etter en stund. Klagde og fikk nye. 

Skrevet
3 timer siden, Arild skrev:

Ville ikke lagt noen ting på en felg før de legger dekk på da. Du vet aldri hva felgsjappa finne på å vaske med og hvor. 

Tror ikke du skal bekymre deg for hva du vasker felgen med.. for det er jo nettopp en felg det er. Den bør jo tåle det aller meste, hvis ikke så hadde jeg klagd og fått nye felger. 

Har gjort dette før når larzon begynte med kromfelger så kjøpte jeg noen flotte den gang til min audi cab. Kanten på dem begynte å irre etter en stund. Klagde og fikk nye. 

Hehe, ja kommer til å stå der inne når dekk blir lagt på så det er ikke noe stort problem :P

Er det man ikke skal bruke produkter med syre i, etter de kan lage merker i anodiseringen iallefall det jeg har fått lest meg til, får vel bare få på dekk først for å være safe.

The Punisher
Skrevet

Legg ut masse bilder av de! Herlige hjul! Gratulerer! :D

• DCN Poeng 1
Skrevet
4 timer siden, The Punisher skrev:

Legg ut masse bilder av de! Herlige hjul! Gratulerer! :D

Takker :D

Ja det skal jeg gjøre, kommer nok MANGE bilder :P 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår