Gå til innhold
Timmeeh

Ford Fiesta testing

Recommended Posts

Timmeeh    0
Timmeeh

Ja da ble det varmt og fint i været, og jeg prøvde maskinen på en kompis sin bil.

Første gang jeg prøver seriøst å korrigere, første gang med sip osv så ikke forvent allverden.

Han vasket bilen først, selvvask på statoil? :S ja ja, uansett

Clay: Riccardo med litt citrus w+g og vann som lube

SIP med gul sonus

106ff med blå sonus

MF fra SS til å tørke med.

Biltema maskin roterende

Slik ser hele bilen ut da... dette er av taket. Bildene er tatt med mobilkamera så er dårlig.. Skal bruke skikkelig når min egen bil skal taes i løpet av uken :P Ble litt ivrig, så den ble ikke alltid rullet ut i sola for bilder men.

IMG_0299.jpg

Så en runde med 106ff først bare for å se hvor mye det tok.. ikke allverden men det ble jævla mye bedre

IMG_0288.jpg

Håper dere ser skillet.. Litt toskete at jeg skulle få med huset i bakrunnen men..

Mye hologrammer (kjørespor? :P) etter SIP værtfall. Men fikk vekk mye av ripene. Litt vanskelig å treffe rett turtall når jeg begynner å legge press på, for da synker det :P Kompenserer med å justere opp hastigheten å prøve å høre på lyden for å få rett turtall da.

IMG_0292.jpg

Men etter blå sonus og 106ff så forsvant de merkene og er vel fornøyd med resultatet iogmed at den så helt for jævlig ut og at det er første gang :)

IMG_0296.jpg

IMG_0294.jpg

Beklager dårlige bilder, blir bedre nestegang.

Mvh, Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Bra start det der... Par ganger til naa, saa har du det i boks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Timmeeh    0
Timmeeh

jauda, får prøve å legge mer press på med sipen. Men det er litt utfordrende pga må justere turtallet underveis :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Du kan jo prøve den einhell maskinen som bilxtra selger for 599 nå. Den er en drøm i forhold til biltema maskinen. Mindre, lettere, sterkere og med elektronisk "fartsregulator" så den holder konstant fart uansett. Sikkert ikke helt som en makita eller noen av de andre store, men en drøm i forhold til de andre billigmaskinene jeg har prøvd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Timmeeh    0
Timmeeh

Min har og trinnløs regulering.. Men den kjører ikke opp kraften når det kommer motstand på for å holde turtallet... er det slik på denne?

Tenker at hvis jeg skal kjøpe meg ny maskin (må bli etter jeg begynner i lære.) så blir det noe skikkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Ja, det er sånn at den holder samme fart uansett hvor mye jeg belaster den. Setter jeg den til 2000rpm, (justeres med + og - knapper, og viser innstillt fart på display) så kompanserer den automatisk så den holder samme fart uansett hvor hardt jeg trykker den inn i plåta. Merker ikke endringer i fart i hele tatt, bare hører at motoren jobber tyngre hvis den får mere motstand. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 219
NeDD

Så veldig mye bedre ut Timmeeh!

En ekstra runde med sip og litt mer press så hadde du minst halvvert antall riper som er igjen på det pansere.

Godt å se at du er i gang, stå på videre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Timmeeh    0
Timmeeh

Takk takk :) Ja skal prøve å få det perfekt på min egen, den er ikke så stygg i lakken fra før så skulle gå greit.

var perfekt vær idag til å polere vettu, overskyet og 16 grader. så jeg vasket bilen, men idet jeg skulle til å tørke den kom regnet......... Får se senere idag om det blir penere vær..

Ja, det er sånn at den holder samme fart uansett hvor mye jeg belaster den. Setter jeg den til 2000rpm, (justeres med + og - knapper, og viser innstillt fart på display) så kompanserer den automatisk så den holder samme fart uansett hvor hardt jeg trykker den inn i plåta. Merker ikke endringer i fart i hele tatt, bare hører at motoren jobber tyngre hvis den får mere motstand. :)

hmm... ikke dumt :P får se hva jeg tar meg rå til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig