Gå til innhold
Citrus

Bil & Trafikk

Recommended Posts

Citrus    7
Citrus

Noen som leste dette vedlegget?

http://viewer.zmags.com/publication/9960b7ee#/9960b7ee/10

På side 10 forteller de at man lettest fjerner piggstøv i lakken ved å først spyle av bilen og tørke den godt.

Etter på går man på med en rensende polering med lett slipende effekt. Dette gjøres ved å helle på og bruk en liten svamp til å fordele jevnt og gni utover.

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Ja, leste det der. Bare stikk til en bensinstasjon det. Der selger de white sprit, bare aa spraye paa! Blir gulle rent :thumbs: Loooooool...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

Hvis ikke vil jeg anbefale Jif. Det tar jo alt her hjemme, så det må fungere bra ellers òg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Fuktig avispapir på fanger for å fjerne fluer. Den har jeg ikke hørt om enda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

har jeg faktisk hørt noen gubber som sier.. man legger det bløtt på, også løsner fluene.. Men hvorfor ikke kjøpe en bugremover på esso'n for 80kr som holder to sommere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Har hørt avispapirtrikset mange ganger, det funker visst veldig bra. Har dog sett rester av trykksverte hos noen som har testet, men dette var på tørr og ubehandlet lakk. Har enda ikke turt å teste selv, men får vel driste meg til å gjøre det med en av arbeidsbilene eller på noen andres bil ;)

Bug remover bruker jeg ikke, de som funker er som regel alkaliske og tar mye LSP. Bruker TechWax (!) selv til å fjerne bugs, men forsiktig ettersom den også kan ta LSP'n hvis man gnir for mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

Hva med å legge på en varm MF, så slipper man trykksverte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Hmm, ikke skyt meg om eg tar feil, men eg lurer meg faktisk på om det var i SV "håndboken", det gratis heftet, eg leste at en skulle legge en fuktig MF klut over insekter som som er splættet på bilen... Da slipper du ihvertfall trykksvertemerker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Vått håndkle som legges over insektslikene, funker også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik    1
Eirik

Ingen her som har brukt avispapir til vindusvask? Det er funker ekstremt bra. Da legger det ikke igjen trykksverte på glasset, selvom du kanskje er svart i hendene etterpå. Det tipser vel om avispapir, siden de fleste får den i postkassa, og kaster den når den er lest. Så da er det ikke så farlig om den er full av insekter. Tipset de gir er vel egentlig bare å legge noe bløtt på innsektene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Gamle aviser funker fint som bløtlegger. Da får en fjernet det meste med vanlig mild bilsåpe Brukte det etter en Sverige-Danmark-tur i fjor sommer. Men tipset om fuktige mikrofiber kommer jeg til å bruke neste gang. Det funker sannsynligvis enda bedre.

Mygg.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig