Gå til innhold

Ute etter en `WOW`look (Svart bil)

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har handlet inn produkter fra rupes no, Lhr 15 maskin, blå pas, grønn pad, gul pad, hvit pas, 
Samme farge på produktene, pluss kjøpt HG 3000 hyper gloss,

Så har eg en Volvo V70 2005 modell svart, 

Som jeg ønsker og få så blank som overhode mulig :D 
Ka skal eg bruke som siste steg ? Hvit pad og hvit middel ? altså ultra fin
Eller Hg 3000 ? begge??

Og som voks då? 
Dette skal være en WOW loook, ikkje noke holdbarhet :) selv om det er et plus :D

alexanderst
Skrevet

WOW-look. Da våtsliper du hele bilen i flere steg, og utfører en 3-stegs polering etterpå med en utstillingsvoks. :D 

• DCN Poeng 2

Skrevet

Hvilken grovhet du bør bruke av pads og polish avhenger av hvor mye du trenger å korrigere før finpoleringen. Volvo er generelt kjent for hard lakk, men du kan starte med gul/gul-kombinasjon og se om du synes det holder. Hvis ikke, øker du til grønn/grønn evt. blå/blå. Hyper gloss har jeg ingen erfaring med, med det er bare å teste den som sluttsteg når du først har den tilgjengelig.

Som voks/forsegling blir jeg stadig imponert over gloss og holdbarheten til PolishAngel Master Sealant. Prisgunstig og lett og jobbe med er den også.   

Skrevet
‎19‎.‎01‎.‎2017 - 0.05, alexanderst skrev:

WOW-look. Da våtsliper du hele bilen i flere steg, og utfører en 3-stegs polering etterpå med en utstillingsvoks. :D 

👍 mine tanker presist😁

uansett beskyttelsen, 98% av blankheten kommer fra riktig og ordentlig utført polering.

OP, ikke glem å lage en S&S, det kan motivere deg å yte litt ekstra,spesielt når etter 60 arbeidstimer grovsteget ikke er ferdig enda.😉

• DCN Poeng 1

Not certified at anything really :)

Showcase

Skrevet
‎18‎.‎01‎.‎2017 - 23.58, volvov70 skrev:

Jeg har handlet inn produkter fra rupes no, Lhr 15 maskin, blå pas, grønn pad, gul pad, hvit pas, 
Samme farge på produktene, pluss kjøpt HG 3000 hyper gloss,

Så har eg en Volvo V70 2005 modell svart, 

Som jeg ønsker og få så blank som overhode mulig :D 
Ka skal eg bruke som siste steg ? Hvit pad og hvit middel ? altså ultra fin
Eller Hg 3000 ? begge??

Og som voks då? 
Dette skal være en WOW loook, ikkje noke holdbarhet :) selv om det er et plus :D

Jeg tolker det slik at du akkurat har gått til innkjøp av maskin og proffprodukter, og da tenker jeg at det er mest fornuftig å starte med å få bilen så ripefri som mulig, for så å polere opp glans og fjerne hologrammer. Nypolert sort lakk er gjerne litt wow i utgangspunktet, i hvert fall så lenge den er ren, ville ikke brukt så alt for mye krefter på valg av voks i.fht utseendet. Legger du noe billig og noe dyrt side om side på et nypolert panser, er det ingen selvfølge at du ser hva som er hva. Skal du ha litt ekstra wow faktor er neste steg å slipe ned appelsinlakk og ujevnheter for å få maks refleksjoner ut av lakken. Dette krever store mengder erfaring (og enda mer tid) når det kommer til både sliping og polering, hovedsaklig for å kunne gjennomføre det på en trygg måte for å unngå omlakkering ved uhell.

• DCN Poeng 1
Reidar
Skrevet

Wow faktoren ligger i poleringsjobben og tiden som blir brukt der.

En evt voks eller coating som blir lagt på til slutt bare forsterker glansen og dybden du har oppnådd i poleringsprosessen.

Dette er ren lakk uten noe form for beskyttelse etter nesten 100 timer med våtslip, rubbing og polering i flere steg.

_DSC0730.jpg

_DSC0728.jpg

_DSC0733.jpg

• DCN Poeng 11

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

Skrevet
Wow faktoren ligger i poleringsjobben og tiden som blir brukt der.
En evt voks eller coating som blir lagt på til slutt bare forsterker glansen og dybden du har oppnådd i poleringsprosessen.

Dette er ren lakk uten noe form for beskyttelse etter nesten 100 timer med våtslip, rubbing og polering i flere steg.

_DSC0730.jpg

_DSC0728.jpg

_DSC0733.jpg

Steeeike...
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
LarsPetter
Skrevet

Jeg har også en Volvo v70 sort. 019 lakk, det er en stikky lakk.. forholdsvis hard (ikke knallhard). Men den liker ikke varme. Jeg brukte Scholl produkter på min og endte opp med s20 (gamle versjonen). Fremfor s30. Ble dypere mørkfarge etter s20 kontra s30. Hadde da ingen andre produkter å prøve med unntatt gul/gul Rupes, det ble fortsatt bedre med s20. Hadde brukt blå/blå først hadde jeg vært deg også prøvd å se på grønn flaske med gul padd. Evt hvit PAD.  

Er bare å teste komboer så ser du hvilken du syns er best. 

Jeg har nå brukt endel Carpro essence som sluttsteg og den imponerer, 

Øyvind G
Skrevet

Svart metallic Volvo = hard lakk som er ålreit å jobbe med. Har du ikke metallic (019) så er det som LarsPetter over her sier. Så lenge du vet at den ikke liker varme så er du godt på vei. Den kan også være følsom med sterke kjemikalier som IPA (hjemmelaget wipedown) så her bør du bruke et produkt som er for wipedown eller en QD. Ha QD flasken klar når du prøver deg på wipedown. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår