Jump to content
Sign in to follow this  
Prinsen

Tips til spylervæske?

Recommended Posts

Prinsen

Mobil 1 har av en eller annen merkelig grunn sluttet å produsere spylervæske fordi de mener den ikke var konkurransedyktig. Det var den spylervæsken som, ifølge NAF, var best i kuldegrader ferdig utblandet. I tillegg luktet den mildt og var meget behagelig for sarte sjeler som mente de ble bilsyke av andre spylervæsker de har vært borti. Den luktet nesten litt yoghurt.

Noen som har tips til andre spylervæsker som fungerer i minusgrader og som ikke fremprovoserer bilsyke eller akutt følelsen av å være på fylla?

Link til aktuell test hos NAF: https://www.naf.no/forbrukertester/i-trafikken/hva-taler-spylervaskene/

EspenL

Er veldig fornøyd med den de selger på Shell. Aner ikke hvilket merke det var, men tipper det er den samme 3litersposen du får på de fleste Shell-stasjoner. Det lille som er av lukt minner mest om vanlig håndsåpe.

Benytter også anledningen til å advare mot Jula sin spylervæske av merke Hamron. FY F*** for en kjemisk dødseliksir. Den stinker så jævlig at hele spylersystemet blir infisert i månedsvis uansett hvor mye du vanner det ut. Den kan få en unge til å rope på elgen bare sekunder etter at du drar i spaken. AVOID!

• DCN Point 1

Saueskinn
13 timer siden, EspenL skrev:

Er veldig fornøyd med den de selger på Shell. Aner ikke hvilket merke det var, men tipper det er den samme 3litersposen du får på de fleste Shell-stasjoner. Det lille som er av lukt minner mest om vanlig håndsåpe.

Benytter også anledningen til å advare mot Jula sin spylervæske av merke Hamron. FY F*** for en kjemisk dødseliksir. Den stinker så jævlig at hele spylersystemet blir infisert i månedsvis uansett hvor mye du vanner det ut. Den kan få en unge til å rope på elgen bare sekunder etter at du drar i spaken. AVOID!

Kan bekrefte at Jula sin spylervæske er det nærmeste en kommer død og fordervelse.

Bruker selv Biltema sin, funker helt greit og til en god pris. 

• DCN Point 1

sondresvan

Kan bekrefte at Jula sin spylervæske er det nærmeste en kommer død og fordervelse.

Bruker selv Biltema sin, funker helt greit og til en god pris. 

Merkelig.. jeg brukte biltema vinteren 15/16, og den luktet en miks av brennevinssats og dødt dyr..
Heldigvis kjører jeg lite med privatbil, så nå går det i shell eller statoil med sitronduft :)
  • DCN Point 1

Saueskinn
19 timer siden, sondresvan skrev:

Merkelig.. jeg brukte biltema vinteren 15/16, og den luktet en miks av brennevinssats og dødt dyr..
Heldigvis kjører jeg lite med privatbil, så nå går det i shell eller statoil med sitronduft :)

Kjøpte også Shell sin spylervæske med sitron med min tidligere firmabil da jeg hadde bensinkort der, er meeget 'god' :) 

• DCN Point 1

Prinsen

Ser ut som jeg må ta en tur innom Shell etter jobb i dag og teste :) Takk for innspill så langt folkens.

TerjeH

Sjekk heller innom nærmeste Bilxtra, 4 dunker -15 væske til 99kr, er på tilbud nå

Core2Duo

10 kr for 3 liter på europris nå på torsdag. 

Prinsen

Lukt og funksjonalitet går foran pris for min del 😛

Kristoffer Grødal Breivik

1Z sin 1 liters konsentrat som blandes ut alt etter hvor kaldt det er/kan bli i nærområdet synes jeg er fin. Laget av naturalkohol og har svak lukt. Tørker ikke ut vindusviskere på samme måte som billig og dårlig spylervæske. Fin på trafikkfilm og drøy i bruk. Bruker knapt nok en tank med spylervæske om vinteren på veiene i Ålesund og omegn. Men da er også alle rutene godt behandlet med nanolex i tillegg, samt at jeg prøver å holde god avstand til bilene foran på de verste dagene. Selges på Bilxtra

• DCN Point 1