truhaa

Vårshine Av Evon

29 innlegg i emnet

Ja da var det dags for en vår shining av Evon

Kjøpte stolt inn Chemical Guys EZ cream og Jetseal109 for noen månder siden fra ScandicShine, og planen var at disse skulle på bilen min. pga været har det tatt noe tid, da værgudene ikke ser ut til å bli enig om det er vår eller høst om dagen. Det ble noen dager med noe mildere vær, så jeg tok sjansen på å rekke det på en dag, men måtte bruke to dager da det ble noe vel kaldt på kvelden dag en og da er ikke det noe voldsomt morro å holde på, samt at sealer ble noe tyngere å jobbe med.

Ingen før bilder, og de etter ble noe snevre i garasjen da det var 2 drypp ute og jeg er ingen gambler..men det ble bra blankt ja...

Vask som vanlig med:

GritGuard

Mother Ull mitt

Chemical guys citrus wash and gloss

tørket med Microfiber

Så var det lakk behandlingen, så jeg kjente/titta på lakken og det var ikke noe nupper på den så clay var ikke noe poeng.

Gikk da videre til polering.

-Sonus Microfiber brukt til å fjerne alt untatt Souveran, der ble det Cobra Meguiar's

-Duragloss Rain Repel på vinduene..funker gull

tema:

IMG_8275.jpg

Chemical Guys:

IMG_8221.jpg

Steg 1

DA maskin + Chem guys EZ cream

For å lage dybde i lakken, denne har ikke rens, så det er en mer bling sak med Akryl. er vel et must under Jetseal109 mener jeg. gir extra beskyttelse også.

La denne på med DA maskin fra Meguiars med beige (bløt) Meguiars pad, jobben er vel rett fram.... veldig enkelt, jobbe det inn i lakken og fjerne det, tok hele bilen før jeg fjernet den, og den er VELDIG enkel å fjerne igjen, lite jobb masse glans.

Steg 2

Chem Guys Jetseal109 for hånd

Jetseal109 er vel fremtidens sealer for bil, med en herde tid på kun 20 min, er det ingen sak å legge på 2 lag veldig fort samt at den har en bra beskyttelse (har jeg hørt) Den virket noe tempratur avhengig (som mye annet) og var noget tung å jobbe utover når det ble kaldere i lufta, så anbefaler å ta denne en dag det er varmere ute. La på et lag dag en og tok neste lag dag to (ble kald for f....) VELDIG lett å fjerne med Microfiber etter at den har tørket. La også på "mye" noe steder for å se hva det gjorde med fjerningen, og det var fortsatt enkelt å få det av. benyttet finger pocket til å påføre første gang og polishing pal med bløt cyclo pad på andre runde, og det er bare å si.....kjøp polishingpal, den er SÅ mye bedre å benytte til påføring...i kid you not....

Disse to er type kompis produker, de utfyller hverandre bra, og det den ene ikke har tilfører den andre. Hver for seg funker det ikke like bra syntes jeg. EZ cream ser sykt bra ut etter at den er fjernet, men mangler da beskytteslen. jetseal109 er flat og plastik alene men har beskyttelsen.

Så EZ + jetseal = sant......dybde, glans og beskyttelse gjort 99% idiot sikkert...

IMG_8230.jpg

men......jeg trenger og må ha mer bling, så:

IMG_8255.jpg

steg 3

Pinnacle souveran wax for hånd

Så enkelt, så vakkert, så b-b-b-bling, samt at den lukter som en blomstereng også, gjør ikke jobben midre trivlig, du må ta deg sammen for å ikke stå og lukte på paden når du jobber..men det er ikke lukt som er det viktigste her, denne er SUPER enkel å legge på og fjerne, er som smør å¨jobbe med, lite kommer langt også så den er bra drøy i bruk også selv om den koster "noen" kr er den verdt det. Så, ikke noe poeng å legge på mye av den her, da kan den bli noe mere jobb å fjerne, ikke vanskelig, men litt mer jobb.

IMG_8282.jpg

IMG_8302.jpg

IMG_8304.jpg

IMG_8305.jpg

Skal etterhvert ha meg en voks fra Swissvax, og er veldig usikker på om de har noe som er som denne, OK, det har de helt sikkert, men denne PSWn skal bli hard å slå Dag.....he he

Så er det bare å ta et skritt tilbake, titte på bilen å nyte, kjøre på jobb og ta imot applaus fra alle langs veien samt se de som kjører foran deg vingle da de er mer opptatt av å se i speilen sin...

Alt dette uten at jeg har vonde armer eller stive skuldre, kun litt sår i øya, men det overlever jeg....

Å ja, potta fikk en runde med P21s polishing soap også:

IMG_8277.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den trengte seg en skikkelig shine den evoen, så jo helt grusom ut i lakken! hehe, neida, pent arbeid! Den ble vel....ehh, bedre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har Truls written all over it! Det ble perfekt! Bra writeup som vanlig.

Souveran er jo så vakkert på rødt at bilen din nesten kommer på UNESCO's liste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så meget bra ut Truls :D EZ cream + jetseal = bling ja! Veldig god combo, dybe og glans + beskyttelse...kan ikke bli bedre.

Skal klare å overbevise deg til litt swissvax, hehe. Wait and see!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Outstanding! enig i at polishingpal er gull, du får også kjøpt clay disc slik at det kan festet clay til den. Kjøpte selv bare puter men clay disc skal handles på neste Autoglym bestillig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en utmerket jobb fra Mr.Bilpleie (Truls) :D

pirex: Du får sende en boks med Swissvax til Truls så han tester, det som han godkjenner løper vi i butikken å kjøper ^_^

Er veldig interessert i en sammenligning av en Swissvax voks mot Souveran. Selv klarer jeg ikke kjøpe en voks fra Swissvax før den har gått igjennom Test av Truls mot Pinnacle Souveran B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker...

Bedre og bedre! tja, bilen er vel generelt blank den, men EZ cream alene syntes jeg var wicked på bilen....

"UNESCOs liste"....ha ha ha ha...gullkorn...ha ha ha

Ja du frister meg hele tiden du pirex....skal nok ta skrittet en dag, bli skikkelig mann på en måte...he he

Eneste jeg mener trengs utenom overnevnte saker er 1. clay og 2. en lakkrens først om ikke bilen er behandlet rett før, dette gjeløder ny bil også, da det ikke renser noe vesentlig noe av dette her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh så strøkent det ble, det lyser av bilen jo! Kjempebra utført arbeid :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sender gjerne nedover en av mine personlige vokser til Truls jeg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å levere den i en uregga postboks, for oppover går den aldri igjen da.....Dag må da dra den ut av mine kalde fingre...

og "Truls" er ikke mitt rette navn.....lol

Skal nok gi deg en test en dag Dennis.....har trua på swiss

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg som ser at han har kjøpt bilpleie sakene sine hos IKEA? :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ha ha ha

viste den kom......er nok mere kona det, EVOn er ikke i nærheten av noe IKEA varehus nei....huff huff.......

Sparer penger på alt til du kommer til bilen der....så har du bulk ett eller annet sted og må rette og lakke for 10.000,- etterpå.....spare penger my ass......ha

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon resultat, selv om bilen var utrolig b-b-bling fra før av! Utrolig glans du fikk da! :wub:

Gøy å se at flere ambefaler EZ cream´n.. Må vell snart gå i innkjøp av en slik selv. :)

Gikk det mye av det på hele bilen? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du? :P  

Den Svissvax felgvoksen er noe helt annet som ikke kan sammenlignes med en annen voks da det nesten ikke er noen konkurrenter innen felgvoks.

Det jeg ville var en test av Truhaa av en "vanlig" voks fra Swissvax.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva mener du? :P  

Den Svissvax felgvoksen er noe helt annet som ikke kan sammenlignes med en annen voks da det nesten ikke er noen konkurrenter innen felgvoks.

Det jeg ville var en test av Truhaa av en "vanlig" voks fra Swissvax.

Ja, haha. Så det. Av en eller annen grunn leste jeg Swissvax Autobahn. Tror jeg har luktet på Autobahn for mye og fått hallusinasjoner. :P

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig pent:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NeDD: nei gikk ikke mye av den. bra drøy syntes jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice =) Har akkurat bestilt en selv... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive