Jump to content
Sign in to follow this  
volvo940

Valg av pads

Recommended Posts

volvo940

Hei

Jeg har en DA maskin som jeg bruker sammen med Menzerna polering.

Til nå har jeg brukt Uber pads, men vurderer nå å prøve spiderpads for å korrigere mer.

Jeg bruker Menzerna 300 og gul Uber på grovsteg, men syns ikke det tar nok..

Vil spiderpad være bedre?

Evnt andre tips?

Conkey

Ikke godt å si sikkert. Jeg har både uber og lilla + blå spider, men ikke hvit(som vel er groveste) og kan derfor ikke uttale meg om denne kontra gul uber. Synes kanskje blå mf PAD til rupes er det som tar mest på egen bil.

volvo940
Ikke godt å si sikkert. Jeg har både uber og lilla + blå spider, men ikke hvit(som vel er groveste) og kan derfor ikke uttale meg om denne kontra gul uber. Synes kanskje blå mf PAD til rupes er det som tar mest på egen bil.

Okei, ja var hvit jeg tenkte på

Capone

Kan ha noe med maskina di å gjøre også. Jo mer utkast på bakplate, jo bedre/raskere korrigering. Åssen maskin har du?

volvo940
Kan ha noe med maskina di å gjøre også. Jo mer utkast på bakplate, jo bedre/raskere korrigering. Åssen maskin har du?

Har North Detailing sda 8, men har lånt en pda 15 også, syns den tar litt bedre men fortsatt ikke nok..

e30 tic

sånn kort svart så er det maskinen som er "problemet" og ikke produktene. 

Det tar tid med slike maskiner om det er hard lakk. Både Menzerna og Koch og Swissvax har hvite harde puter som er gode til rubbing.

• DCN Point 1

Conkey

Hvilken bil er dette? Hard lakk kan være slik. Tok litt på svigerfars A8 med atombombe bestandig lakk. Krevde ufattelig mye før jeg så noe endring.

Noen enkle tips som betyr mye:
Kjør små områder av ganger 30x30 cm er stort nok. Dette for å sikre at du får nok temperatur i lakken. Er det for kaldt blir det lite korrigering. Bytt PAD eller rens den du bruker relativt ofte med kost/trykkluft/padwasher. Dette har også mye å si for evne til å korrigere. Om du har mulighet prøv en annen grov polish, kanskje dette er synderen.

Det jeg gjorde med nevnte A8 var å blande 1 ert med finere polish for å få lengre kjøretid og dermed lengre tid med grei temp i lakken. Synes dette hjalp ift å dempe riper. Ull på roterende er om jeg ikke har misforstått det groveste man kan gå for. Våtslip er også et hett tips. Mener loggen til ØyvindG her inne viste at våtslip på grove riper tok mindre lakk enn voldsom grov rubbing.

volvo940
sånn kort svart så er det maskinen som er "problemet" og ikke produktene. 
Det tar tid med slike maskiner om det er hard lakk. Både Menzerna og Koch og Swissvax har hvite harde puter som er gode til rubbing.

Ja veit det hadde vært bedre med roterende maskin.. Men i første omgang vil jeg prøve det groveste med maskinen jeg har ja har sett litt på hvit menzerna, hvit spiderpad, microfiber pads

volvo940
Hvilken bil er dette? Hard lakk kan være slik. Tok litt på svigerfars A8 med atombombe bestandig lakk. Krevde ufattelig mye før jeg så noe endring.

Noen enkle tips som betyr mye:
Kjør små områder av ganger 30x30 cm er stort nok. Dette for å sikre at du får nok temperatur i lakken. Er det for kaldt blir det lite korrigering. Bytt PAD eller rens den du bruker relativt ofte med kost/trykkluft/padwasher. Dette har også mye å si for evne til å korrigere. Om du har mulighet prøv en annen grov polish, kanskje dette er synderen.

Det jeg gjorde med nevnte A8 var å blande 1 ert med finere polish for å få lengre kjøretid og dermed lengre tid med grei temp i lakken. Synes dette hjalp ift å dempe riper. Ull på roterende er om jeg ikke har misforstått det groveste man kan gå for. Våtslip er også et hett tips. Mener loggen til ØyvindG her inne viste at våtslip på grove riper tok mindre lakk enn voldsom grov rubbing.

Bilen er en BMW E61 så er hard lakk ja..
Delte opp i mindre områder som du nevner og brukte padbørste ofte
Får kanskje bort litt mer av ripene som er igjen neste gang jeg polerer også men.
Har hørt at spiderpad'en skal ta ganske bra, var derfor jeg lurte
  • DCN Point 1

TommyTurbo

Kan bruke grå swiswax Pad, grå Rupes pad eller hvit Menzerna. De passer fint til dette

volvo940
Kan bruke grå swiswax Pad, grå Rupes pad eller hvit Menzerna. De passer fint til dette

Ok fordeler med de kontra spiderpad?

Ricky

Tok brodern sin A5 tidligere i desember, som hadde knall hard svart metallic lakk. Brukte da pda 15 med menzerna 300 + gul uber, følte det ikke tok noe som helst. Da jeg kun gjør dette på hobby basis var det uaktuelt å kjøpe en roterende maskin kun for denne jobben.

Alternativet var å kjøpe Scholl S2/S3 + hvit spider eller MF pads. Endte med at jeg kjøpte MF pads da det var det billigeste alternativet :P

Fungerte bedre enn gul uber, tok ca 80% da jeg ikke orket å sitte i 2 uker for å få den 100%...... 

• DCN Point 1

TommyTurbo
3.1.2017 - 20.43, volvo940 skrev:

Ok emoji4.png fordeler med de kontra spiderpad?

De er hardere, men jeg snakket kun om egen  erfaring.... 

• DCN Point 1