Jump to content
Sign in to follow this  
alextech

Chukcen sitter fast - Makita drill

Recommended Posts

alextech

Hei!

Kjapt spørsmål til dere som kan dette. Jeg har en 2 år gammel makita batteridrill hvor chucksen sitter bom fast. Har brukt ett ganske stort borr. Når jeg skulle løsne det satt den bom fast. Prøvd med både en og to vannpumpetenger, men redd jeg ødelegger noe mer. 

Før jeg sender den inn igjen vil jeg bare høre: Er dette en garantisak? Jeg mener jo det. Har jo tross alt ikke bruk den som hammer heller... Den må jo kunne tåle å bruke store borr så lenge kjoksen er stor nok? :) 

Edited by alextech
Lærte hvordan man skriver chuck :)

RS73
Hei!

Kjapt spørsmål til dere som kan dette. Jeg har en 2 år gammel makita batteridrill hvor kjoksen (aaaner ikke hvordan det egentlig skrives) sitter bom fast. Har brukt ett ganske stort borr. Når jeg skulle løsne det satt den bom fast. Prøvd med både en og to vannpumpetenger, men redd jeg ødelegger noe mer. 

Før jeg sender den inn igjen vil jeg bare høre: Er dette en garantisak? Jeg mener jo det. Har jo tross alt ikke bruk den som hammer heller... Den må jo kunne tåle å bruke store borr så lenge kjoksen er stor nok?  

Chuck, resten får noen andre svare på

alextech

Chuck, resten får noen andre svare på

Hehe der kom den ja Takk!

RNa

Har opplevd det samme, stram den til og når du åpner den igjen så dunker du liksom boret inn i chucks'n, trenger ikke å slå veldig, funket for meg.

alextech
Har opplevd det samme, stram den til og når du åpner den igjen så dunker du liksom boret inn i chucks'n, trenger ikke å slå veldig, funket for meg.

Men jeg får verken strammet eller løsnet chucksen. Sitter bom fast, så tydelig at den ikke likte stort bor...

Polestarpolish

Kan det vere litt rust som gjer dette?Sett inn choks med en god rustløser eller noke lignende som penetrerer godt inn la virke lenge nok så går det ann å prøve og åpne den kan vere den må settes fast i skrustikka itillegg for å holde igjen!

polishduden

Makita chucker er dritt. De siste 3 rillene mine har slippi bitsholdere og borr under bruk. Tipper at du har vært maks uheldig med din Alex.

alextech
2 timer siden, Polestarpolish skrev:

Kan det vere litt rust som gjer dette?Sett inn choks med en god rustløser eller noke lignende som penetrerer godt inn la virke lenge nok så går det ann å prøve og åpne den kan vere den må settes fast i skrustikka itillegg for å holde igjen!

Kan godt hende. Men den er bare 2 år gammel, og jeg er langt ifra noen tømrer. Altså den har ligget inne og tørt og blitt brukt maks 1 gang i mnd :) 

2 timer siden, polishduden skrev:

Makita chucker er dritt. De siste 3 rillene mine har slippi bitsholdere og borr under bruk. Tipper at du har vært maks uheldig med din Alex.

Ah, greit og vite. Er jo egentlig mektig fornøyd med Makita. Har en kappsag og litt annet. Tingen er at hvis dette faktisk er en drittchuck og dette ikke skal skje sender jeg den bare inn og mest sannsynlig får en ny en :)

Var mest for å sjekke at jeg ikke sendern inn og får en regning tilbake på at jeg har vært idiot :D 

polishduden

Makita har hatt masse feil de siste årene. De har quickfix på de som hopper ut av gir også. Skjær vekk litt rundt girvelger med stanley kniv, ref selger :D

Knutmyr

Har hatt min Makita på jobb i 3 år, brukes i all slags vær og ikke hatt noe problem med den. Bare måtte smøre opp chuck et par ganger da den ruster fast Men en kollega med panasonic sliter mer med sin