Gå til innhold

Chukcen sitter fast - Makita drill

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hei!

Kjapt spørsmål til dere som kan dette. Jeg har en 2 år gammel makita batteridrill hvor chucksen sitter bom fast. Har brukt ett ganske stort borr. Når jeg skulle løsne det satt den bom fast. Prøvd med både en og to vannpumpetenger, men redd jeg ødelegger noe mer. 

Før jeg sender den inn igjen vil jeg bare høre: Er dette en garantisak? Jeg mener jo det. Har jo tross alt ikke bruk den som hammer heller... Den må jo kunne tåle å bruke store borr så lenge kjoksen er stor nok? :) 

Endret av alextech
Lærte hvordan man skriver chuck :)
Skrevet
Hei!

Kjapt spørsmål til dere som kan dette. Jeg har en 2 år gammel makita batteridrill hvor kjoksen (aaaner ikke hvordan det egentlig skrives) sitter bom fast. Har brukt ett ganske stort borr. Når jeg skulle løsne det satt den bom fast. Prøvd med både en og to vannpumpetenger, men redd jeg ødelegger noe mer. 

Før jeg sender den inn igjen vil jeg bare høre: Er dette en garantisak? Jeg mener jo det. Har jo tross alt ikke bruk den som hammer heller... Den må jo kunne tåle å bruke store borr så lenge kjoksen er stor nok? [emoji4] 

Chuck, resten får noen andre svare på [emoji846]
Skrevet

Chuck, resten får noen andre svare på [emoji846]

Hehe der kom den ja [emoji1] Takk!
Skrevet

Har opplevd det samme, stram den til og når du åpner den igjen så dunker du liksom boret inn i chucks'n, trenger ikke å slå veldig, funket for meg.

Skrevet
Har opplevd det samme, stram den til og når du åpner den igjen så dunker du liksom boret inn i chucks'n, trenger ikke å slå veldig, funket for meg.

Men jeg får verken strammet eller løsnet chucksen. Sitter bom fast, så tydelig at den ikke likte stort bor...
Polestarpolish
Skrevet

Kan det vere litt rust som gjer dette?Sett inn choks med en god rustløser eller noke lignende som penetrerer godt inn la virke lenge nok så går det ann å prøve og åpne den kan vere den må settes fast i skrustikka itillegg for å holde igjen!

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Makita chucker er dritt. De siste 3 rillene mine har slippi bitsholdere og borr under bruk. Tipper at du har vært maks uheldig med din Alex.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet
2 timer siden, Polestarpolish skrev:

Kan det vere litt rust som gjer dette?Sett inn choks med en god rustløser eller noke lignende som penetrerer godt inn la virke lenge nok så går det ann å prøve og åpne den kan vere den må settes fast i skrustikka itillegg for å holde igjen!

Kan godt hende. Men den er bare 2 år gammel, og jeg er langt ifra noen tømrer. Altså den har ligget inne og tørt og blitt brukt maks 1 gang i mnd :) 

2 timer siden, polishduden skrev:

Makita chucker er dritt. De siste 3 rillene mine har slippi bitsholdere og borr under bruk. Tipper at du har vært maks uheldig med din Alex.

Ah, greit og vite. Er jo egentlig mektig fornøyd med Makita. Har en kappsag og litt annet. Tingen er at hvis dette faktisk er en drittchuck og dette ikke skal skje sender jeg den bare inn og mest sannsynlig får en ny en :)

Var mest for å sjekke at jeg ikke sendern inn og får en regning tilbake på at jeg har vært idiot :D 

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Makita har hatt masse feil de siste årene. De har quickfix på de som hopper ut av gir også. Skjær vekk litt rundt girvelger med stanley kniv, ref selger :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Har hatt min Makita på jobb i 3 år, brukes i all slags vær og ikke hatt noe problem med den. Bare måtte smøre opp chuck et par ganger da den ruster fast [emoji12] Men en kollega med panasonic sliter mer med sin

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår