Jump to content
Sign in to follow this  
sondresvan

Bytte headunit i radioen

Recommended Posts

sondresvan

I Ford Focusen min så er det billigste versjon av radioen, og denne vil jeg oppgradere nokså snart. Sitter og ser på endel løsninger, og ønsker noen input fra andre

bilradiospesialisten har 2-DIN ramme til min bil, til ca1000, pluss nødblinkbryter til ca 500. Så kommer hovedenhet på 8-10'000... Da har jeg den lille skjermen øvesrt, også spilleren under.. Den lille skjermen vil jo da bli nytteløs, da den egentlig kun er til standard-radioen..

Har også funnet en komplett hovedenhet på en tysk nettbutikk, der den lille skjermen er kombinert inn i hovedenheten, slik at man kun har en skjerm. Denne koster ca 7000 levert i norge. Men vet jo ikke om hovedenheten er noe tess, eller om det bare er noe billig jalla greier...

todleif

Er kanskje greit med radio og? Det får du ikkje ifra den som er ifra Tyskland

sondresvan
Er kanskje greit med radio og? Det får du ikkje ifra den som er ifra Tyskland

Er jo AM/FM på den tyske? Eller kjører de noe eget?
DAB gir jeg en lang blanke i til å begynne med, og bruker nesten bare blutooth.

Når/hvis fm slukker, så ligger allerede dab adapter gjemt i bilen, mangler bare en ny antenne

todleif

Var DAB+ eg tenkte på. Er vel vanligvis bedre å ha det integrert i spilleren enn ein boks utenom. 

Men var da dyr 2 din spiller du vil ha. Er den med navigasjon? Er vel ofte greit å ha det utenom. So kan ein ha den med i andre biler. Er vel billigere og det.

sondresvan
2 timer siden, todleif skrev:

Var DAB+ eg tenkte på. Er vel vanligvis bedre å ha det integrert i spilleren enn ein boks utenom. 

Men var da dyr 2 din spiller du vil ha. Er den med navigasjon? Er vel ofte greit å ha det utenom. So kan ein ha den med i andre biler. Er vel billigere og det.

tilsvarende den fra tyskland, hos bilradiospes.no begynner på 8000. Da er det touch, blåtann, dvd?, navigasjon, apllink, osv.

Navi er greit å ha integrert syns jeg, vil ha færrest mulig skjermer.

Og uansett har jeg bare en bil, og planer om å ha den helt til den er "verdiløs" for så å kjøpe ny. Fikk sjokk når jeg fikk taksert for to uker siden.. fra 215000 i februar til 125000 nå.. :o Derfor vil jeg lage en ordentlig permanent løsning.

Mulig hvis jeg hadde funnet en annen 2din ramme som sløyfer orginalskjermen, så hadde det nok vært den beste løsningen kombinert med en pioneerspiller.. Litt kjipt at det ikke er mulig å bytte hovedenhet i den tyske..

32 minutter siden, Tjukk Lesbe skrev:

Hva med å oppgradere til toppmodell av originalspiller?

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=58189814

Egentlig ikke dumt, men synes orginalradioen er stykk :P så er det aaaltfor liten skjerm ;)

hdloop

Hei,

jeg har nettopp gjort dette selv i en Polo Cross 2011.

Snakket med Michael Peter på Nautiluz Creation om hva som hadde funket best.

Ble anbefalt Pioneer SPH-DA120 som hovedenhet. Den har alt unntatt DAB, som heller ikke var viktig for meg.

Usikker på om det finnes rammer til Ford, men det kan du sjekke selv. Ingen fysiske knapper gjør at det ser meget pent ut.

Bruker iPhone og Car Play/Blutooth stort sett til alt. 

Han la opp mic og gps antenne for for handsfree. Ble strøkent og funker fjell.

Jeg ble strålende fornøyd både med lyd og hvor fint det tok seg ut i bilen:-)

Kom på 60% av det du har sett på ;-)

Slenger med noen bilder fra Pioneersiden.

carplay.jpg

pioneer grensesnitt.jpg

pioneer_konsoll.jpg

• DCN Point 2

sondresvan
4 timer siden, hdloop skrev:

Hei,

jeg har nettopp gjort dette selv i en Polo Cross 2011.

Snakket med Michael Peter på Nautiluz Creation om hva som hadde funket best.

Ble anbefalt Pioneer SPH-DA120 som hovedenhet. Den har alt unntatt DAB, som heller ikke var viktig for meg.

Usikker på om det finnes rammer til Ford, men det kan du sjekke selv. Ingen fysiske knapper gjør at det ser meget pent ut.

Bruker iPhone og Car Play/Blutooth stort sett til alt. 

Han la opp mic og gps antenne for for handsfree. Ble strøkent og funker fjell.

Jeg ble strålende fornøyd både med lyd og hvor fint det tok seg ut i bilen:-)

Kom på 60% av det du har sett på ;-)

Slenger med noen bilder fra Pioneersiden.

carplay.jpg

pioneer grensesnitt.jpg

pioneer_konsoll.jpg

Så ikke dum ut den nei :) men den er vell hovedsaklig ment for apple telefon, og jeg har android.. Får høre med bilradiospes om det finnes noen som kan speile android

sondresvan

Ble ikke noe tysk greier :) 

Fant ut at ved å kutte ut den lille skjermen, så vil jo ryggesensorene falle bort :o

Bestillt Connects2 Ramme kit for 2-din spiller, samt alt av kabler

og Kenwood DDX-4017DAB

og dab glassantenne.

Denne har mulighet for utbygging til navi med en dings fra garmin. Må tenke litt på om det er noe jeg har behov for. Da blir også takantenne byttet med en som har fm, dab og gps