Gå til innhold
Lafsen

Oppbevaring av PB og såpe i bil.

Recommended Posts

Lafsen

Hei

Tenkte og høre litt her da jeg har en firmabil jeg liker og ta vare på.

Har lyst til og oppbevare såpe og prickbort i firmabilen hele tiden, da det er lett og svinge innom selvvasken på vei hjem, og lurer da på om såpe og prickbort fryser hvis det står ute hele tiden?

Noen som vet om kjekk liten oppbevaringflaske til såpe da jeg ikke ønsker og ha store mengder såpe i bilen til enhver tid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sondresvan

Disse doseringsflaskene som normalt brukes til polish kan vel og brukes til såpe http://bilnerden.no/doseringsflaske-355-ml

Angåends frysing, så har jeg en kwazar spruteflaske med APC stående i arbeidsbilen, og når jeg skulle ta en rask vaskerunde på gravemaskinen idag, så var det slush i den.. var vell ikke mer en -3 grader... Men den tinte fort i varmen heldigvis. Hva frysepunkt på prickbort er vet jeg ikke, men er jo bare å prøve :)

eventuelt, når du planlegger å vaske bilen, så ta flaskene fram i framsetet før du kjører til/fra jobb, så får de tid til å tine litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sanden

Såpe fryser, men er ikke noe stress at de fryser, bortsett fra at flaskene kan sprekke! Prickbort er petrolumsbasert og vil tippe det skal ganske så mange minus til før det fryser. Er beslektet med lampeolje. Så den hadde jeg ikke vært redd for😉 Men skal sies at triggerene er jæskla dårlig på prickborten så må sørge for at den alltid står. Har sett slike sett på amazon/ebay fra maguirs og autoglym som du kan sette i bagasjerommet på bilen i tøy stoff. Men er det varebil du har så hadde jeg bare hatt en liten plastbakke med lokk på, eller på vanlig bil uten reserve hjul så hadde jeg funnet noe som hadde passet nedi der😊 Er det god lunk i bilen etter endt arbeidsdag så vil såpa ha tint. Og bare og vaske i vei, bare pass på at du ikke har voks og polisher og slike ting liggendes der, for det tåler ikke frost. 

Endret av Sanden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lafsen

Prickbort anser jeg da som safe, får kjøpe meg en liten doseringsflaske som jeg kan ha liggende i bilen også og bare være obs så den ikke sprekker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey

Skal være litt varsom med å ha prickbort i områder hvor en oppholder seg. Avgir en rimelig giftig gass som er luktløs. Husker en ambulanse stasjon i fjor (eller året før) som ble evakuert etter avdunsting fra en prickbort kanne. Jeg er ikke kjemiker men etter den saken har jeg oppbevart det i garasje med god ventilasjon

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sanden

Det hadde forundret meg noe veldig vis pb hadde fryst i allefall. jeg vet jo at dieselen begynner og slite på rundt -25 men for og være safe så ville jeg nok ha tatt den ut når det er rundt -15 er jo velidig lite gris på veien etter-10  da saltes det ikke👍 Derimot surfex og slikt som er vannbaserte avfettinger vil derimot fryse. Så da er det greit at plasten de er på kan utvide seg, det kjenner du for kvaliteten på flaska, slik som turtel sine så klate"såper" kjenner man at det er veldig sprø plast, cg sine er litt mere fleksible, da de er bergnet til og klenmme på. Men plast fornadrer seg i tempratur det også. Jeg hadde vaskebøtta bak i bilen med lokk på og såpne oppi der sammen med pb, vaskehanske og tørkehåndkle. Så vis det var noe som sprakk så rant det bare ut i den. 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lafsen

PB har overlevd oppbevaring i bilen, har den i ziplock pose for sikkerhetskyld.

Såpe tar jeg med de dagene jeg skal vaske for hånd :)

Takk for tipsene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig