Gå til innhold
Soulcam

Litt forsjellig spm

Recommended Posts

Soulcam

Lurer på litt forskjellig her.

Prickbort.. skal denne blandes ut eller brukes rent på flaske? Jeg har voks på bilen fra før. Men også biler jeg tar uten voks. Har tidligere brukt microavfettning.

Spm 2..

Swisswax shield. Ser på boxen at denne skal -ikke- tørke.. er det slik at man tar et panel om gangen eller kan man gå over bilen og så buffe av der man startet? Og hbor lenge skal man vente om man vil ha lag nr 2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam
Prickbort skal brukes rent på flaske !


Den e go da vet jeg det ;) resten av spm står ved lag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone

Angående voksen så kan du ta to og to paneler i slengen, det funket for meg når jeg la Shield før i tia (da je og bæssfar var småjinter) :P

 

Begynn med en skjerm og fortsett med ei dør for eksempel. For når du er ferdig med døra har det gått et par minutter og voksen på skjermen som ble lagt først kan fint buffes av. Og når skjermen er buffet av har det på døra blitt klart til å buffes. Også fortsetter du sånn rundt bilen :) 

 

Flere lag voks er et hett tema blant detailere. Min mening er at det ikke har noen hensikt å legge flere enn ett lag for noen annen grunn enn å være sikker på at man har fått dekt alt. Jeg har ikke merket noen forskjell på glans, vannskrekk eller holdbarhet med ett lag kontra flere. Men det er bare å prøve. Ville ventet minimum 3-4 timer før jeg la flere lag med Shield :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam

Takk for svar :) er helt ny med shield var usikker om 1 lag eller 2 lag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgens
Takk for svar er helt ny med shield var usikker om 1 lag eller 2 lag

Vær NØYE med lag 1, så slipper du lag 2
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam

Forsto det slik at man ikke skal bruke sirkel bevegelser på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgens
Forsto det slik at man ikke skal bruke sirkel bevegelser på denne?

Det er en evig "krangel" fra detailer til detailer.

Min mening er at Voks kan påføres både i rette og sirkulære bevegelser.

Fordelen med sirkulære er at du blir mer sikker på dekket område, samtidlig er det lettere å få små riper.

Fordelen med rette er at du er mer "skånsom" på selve lakken...

Er vel litt smak og behag det der :)

Velkommen til forumet foresten

Håper du finner noe lærerikt her

Edit : når man blander 2 poster på forumet klokka 3 om natta.... ser jo nå at du har vært her en stund og at det ikke var her jeg skulle skrive velkommen

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam

Det er en evig "krangel" fra detailer til detailer.

Min mening er at Voks kan påføres både i rette og sirkulære bevegelser.

Fordelen med sirkulære er at du blir mer sikker på dekket område, samtidlig er det lettere å få små riper.

Fordelen med rette er at du er mer "skånsom" på selve lakken...

Er vel litt smak og behag det der


Velkommen til forumet foresten
Håper du finner noe lærerikt her


Veldig mye lærerikt her det er det :) men savner noen som har lyst å vise/lære meg maskinpolering slik at jeg føler meg trygg på det. Slik det er nå så er jeg redd for å ødelegge mer en jeg korregerer. Og utryggheten er stor.

Feks. Polerte panseret mitt her om dagen, så begynte produktet (merzena hcc 300) å "støve" dvs så ut som små klumper. Og da ble jeg svært usikker på hvor lenge jeg kunne jobbe på et felt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgens


Veldig mye lærerikt her det er det men savner noen som har lyst å vise/lære meg maskinpolering slik at jeg føler meg trygg på det. Slik det er nå så er jeg redd for å ødelegge mer en jeg korregerer. Og utryggheten er stor.

Feks. Polerte panseret mitt her om dagen, så begynte produktet (merzena hcc 300) å "støve" dvs så ut som små klumper. Og da ble jeg svært usikker på hvor lenge jeg kunne jobbe på et felt.


Det hender seg.. ikke kjent med det produktet, men har opplevd det med meguiars m101, min erfaring er at det virker som man har kjørt for varmt og eller med for mye produkt liggende i padden rett og slett.. har prøvd å provosere det fram i ettertid men ikke fått det til da jeg renser padden med børste og trykkluft etter å
Ha kjørt feks 1/4 av et panser eller 1/2 av ei dør.

Prøv det og se om du merker noe forskjell :)
Gjerne bytt PAD ofte.
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam

Bruker DA maskin. Shinemate 615 150mm pads har bare 2 av hver type så må kjøpe inn flere ettervert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgens
Bruker DA maskin. Shinemate 615 150mm pads har bare 2 av hver type så må kjøpe inn flere ettervert

Bare å handle :) får aldri for mye produkt. Eller?
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam

Bare å handle får aldri for mye produkt. Eller?

Haha dragen puster tungt hver gang det dukker opp noe nytt til bilpleie haha men hu var positiv til Swisswax....hu og jeg fikk lyst å smake på dem haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgens

Haha dragen puster tungt hver gang det dukker opp noe nytt til bilpleie haha men hu var positiv til Swisswax....hu og jeg fikk lyst å smake på dem haha

Sånn var det her og, men en dag kom hu med en swissvax shield til meg, så trur det gikk bra
Lukter jo himmelsk!
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam

Sånn var det her og, men en dag kom hu med en swissvax shield til meg, så trur det gikk bra
Lukter jo himmelsk!


Er akkurat det de gjør! Farlige greier.... er jo fristende å finne frem t-skjer å gå omm nom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polish
4 timer siden, Jørgens skrev:

Det er en evig "krangel" fra detailer til detailer.

Min mening er at Voks kan påføres både i rette og sirkulære bevegelser.

Fordelen med sirkulære er at du blir mer sikker på dekket område, samtidlig er det lettere å få små riper.

Fordelen med rette er at du er mer "skånsom" på selve lakken...

Er vel litt smak og behag det der :)

Velkommen til forumet forestenemoji3.png

Håper du finner noe lærerikt heremoji1362.png

Edit : når man blander 2 poster på forumet klokka 3 om natta.... ser jo nå at du har vært her en stund og at det ikke var her jeg skulle skrive velkommenemoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

 

Enig med deg at voks kan påføres i rette og sirkulære bevegelser, men hvorfor skulle det lettere bli riper med sirkulære?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Robin S
44 minutter siden, Polish skrev:

 

Enig med deg at voks kan påføres i rette og sirkulære bevegelser, men hvorfor skulle det lettere bli riper med sirkulære?

Skulle du være så uheldig å lage riper under voksing uansett påføringsmetode vil det være mye lettere å se de når solen treffer der du har brukt sirkelbevegelser. de vil nesten se ut som swirls, mens de rette strekene ikke vil bryte lyset på samme måte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polish
35 minutter siden, Robin S skrev:

Skulle du være så uheldig å lage riper under voksing uansett påføringsmetode vil det være mye lettere å se de når solen treffer der du har brukt sirkelbevegelser. de vil nesten se ut som swirls, mens de rette strekene ikke vil bryte lyset på samme måte

Ok. Jeg fikk litt skrekken for rette bevegelser i min ungdom da jeg klarte å lage en laaang ripe på min første bil fordi jeg dro med et sandkorn eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha
7 timer siden, Soulcam skrev:

 

Lurer på litt forskjellig her.

Prickbort.. skal denne blandes ut eller brukes rent på flaske? Jeg har voks på bilen fra før. Men også biler jeg tar uten voks. Har tidligere brukt microavfettning.

 

Prickbort skal brukes ren, bruk en alkalisk avfetting til "hverdagsvasken" og prickbort ved neste vask når du kjenner eller ser asfaltnupper på lakken.

Prickbort er en kaldavfetting og f.eks Surfex er en alkalisk avfetting, og de er bra på forskjellige typer møkk. Microavfetting er en slags kombinasjon av kaldavfetting og alkalisk avfetting som prøver å gjøre jobben til begge, men har ikke prøvd noen microavfettinger jeg er fornøyd med og liker generelt ikke slike hurtigløsninger.

 

6 timer siden, Soulcam skrev:

 


Veldig mye lærerikt her det er det :) men savner noen som har lyst å vise/lære meg maskinpolering slik at jeg føler meg trygg på det. Slik det er nå så er jeg redd for å ødelegge mer en jeg korregerer. Og utryggheten er stor.

Feks. Polerte panseret mitt her om dagen, så begynte produktet (merzena hcc 300) å "støve" dvs så ut som små klumper. Og da ble jeg svært usikker på hvor lenge jeg kunne jobbe på et felt.

 

Som nevnt, gjør padn ren med f.eks en neglbørste mellom hver gang du påfører polish på padn så vil dette sannsyligvis reduseres, for mye påført produkt på padn vil også øke sjansene for at den spytter klumper eller støver.

 

1 time siden, Robin S skrev:

Skulle du være så uheldig å lage riper under voksing uansett påføringsmetode vil det være mye lettere å se de når solen treffer der du har brukt sirkelbevegelser. de vil nesten se ut som swirls, mens de rette strekene ikke vil bryte lyset på samme måte

Lager man riper så lager man riper, det blir ikke mer eller mindre skånsomt om de lages i rette linjer eller sirkler, riper er riper;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Robin S
15 minutter siden, trogha skrev:

 

 

Lager man riper så lager man riper, det blir ikke mer eller mindre skånsomt om de lages i rette linjer eller sirkler, riper er riper;)

Formulerte meg sikkert litt dårlig, men jeg mente ikke at noen av delene var mer skånsomt enn noe annet, bare at jeg syns det er lettere å oppdage en ripe hvis den går på kryss og tvers enn hvis den går en retning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×