Gå til innhold
Thomas4070

Valg av puter og polish til Hyundai

Recommended Posts

Thomas4070

Hei Er det noen som har erfaring med valg av puter og polish til polering av Hyundai Santa Fe?

Jeg fikk gjort et kjapt forsøk idag. Brukte Duettoen sammen med rupes gul/gul. Ble ufattelig mye skjolder. Men mesteparten forsvant når jeg la et strøk CG Butter wet wax med pad. Tenker og avslutte med Fusso..

Blir dette feil fremgangsmåte? Eller bør jeg se om jeg finner en bedre kombo på puter og polish for å åpnå et bra resultat?

Skal nevnes at det er en svart metallic.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ballemann

Hyundai er som regel myk.

ville prøvd med finere kombo.

butter wet wax har en mild slipende effekt.

trenger ikke den og fusso.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas4070
Hyundai er som regel myk.
ville prøvd med finere kombo.
butter wet wax har en mild slipende effekt.
trenger ikke den og fusso.

Ok, takk for tips Butter wet wax ble kun brukt for å fjerne hologrammer. Da det var det eneste jeg hadde utenom fusso. Bilen er relativt "grei" i lakken. Er mye swirls, men de er ganske fine og forsvant fort med Rupes gul/gul. Hadde håpet jeg kommer fra det med 1steg.

Da får jeg handle meg litt mer puter og polish. Har kun rupes gul og blå... godt det snart er Black Friday

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maeland87

Sist jeg kjørte en runde over arbeidsbilen ( Sort Hyundai H1 2014 ) så ble det brukte jeg duettoen og rupes grønn grønn der hvor det trengtes grovt og avsluttet med koch chemie m2.01 med rupes gul pute. denne komboen avsluttet fint på den.

( brukte forøvrig ikke noe press på finsteget og 4-5 passeringer ) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig