bwa

Avfetting på lakken

Et litt teit spørsmål, kanskje ... men jeg prøver likevell: Når skal man egentlig bruke det ?

Er det bare når det har kommet noe dritt på lakken som ikke går av med vanlig bilshampo ?

Om vinteren før vanlig bilvask ?

Før polering ?

Om vinteren når det er for kaldt til å vaske, men man stikker innom en selvvaskestasjon for å spyle av salt og dritt ?

*** Å shit, lagt inn i feil forum... Kan moderator flytte denne til Eksteriør forumet ?

Endret av bwa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort svar: Ved behov ;)

Dvs som du sier; forurensinger som ikke går vekk ved vanlig vask, før clay/polering, før vintervask, før høytrykksvask osv.

Kaldavfetting (eller mikroavfetting) til asfalt/petroleumbasert forurensning

Alkalisk avfetting til alt annet

En sikker kombo er å legge kaldavfetting først og alkalisk etterpå :)

Endret av madskh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen spørsmål er for dumme. Lærer ikke av å ikke spørre. :)

Før polering for å fjerne voks. Unødig bruk på strøken bil ender opp med at sealer/voks slites fortere enn ved vanlig vask.

Når det sitter nok møkk på lakken som ikke går av med spyling og skånsom vask, så er avfetting å foretrekke.

Jeg er personlig i den gruppen som ønsker at bilen skal være renest mulig før jeg begynner å vaske bilen.

Derfor bruker jeg heller avfetting ved behov om vinteren, og kjører på et ekstra lag med voks, enn å gå løs på salt med en washmitt som kan lage riper.

Om bilen er vokset, og ikke veldig skitten, så kan man spyle av saltet... Spørs om det har fått anledning til å tørke inn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive