Gå til innhold

Boblebad + Fusso = sant ?


tiny

Recommended Posts

Har kjøpt oss kåk og der fulgte det med badekar, med dyser. Når vi leser om det, så står det at det med fordel kan vokses.

Da med voks for bil eller båt, dette etter rens og vask.

Men, regner med at ikke alle vokser er knall å gni kroppen mot. Leste noe om at Fusso ikke er konge for huden. Hvordan er dette etter buffing ? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaringer, men nå vil jeg teste dette i bunn av dusjkabinettet ved neste anledning [emoji4] 

Usikker på om det er god plan med mindre hoftebrudd står høyt på ønskelisten.

Jeg har utendørs boblebad. Har aldri vokset de delene som er under vann, det tror jeg heller ikke er noen god plan. Men alt over vann har jeg imidlertid vokset med nettopp Fusso og fryder meg hver gang jeg sitter oppi og ser beadingen på kanten.

BTW du har nå fått en ny kilde til bekymring og irritasjon som kommer til oppta mye tid. Jeg haaaaater boblebad og vet jeg ikke er alene. Kun kos et par ganger når temperaturen ute er rundt 0

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Conkey skrev:


Usikker på om det er god plan med mindre hoftebrudd står høyt på ønskelisten.
 

Får teste litt i hjørnene først så en unngå nettopp det :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Conkey said:


Jeg har utendørs boblebad. Har aldri vokset de delene som er under vann, det tror jeg heller ikke er noen god plan. Men alt over vann har jeg imidlertid vokset med nettopp Fusso og fryder meg hver gang jeg sitter oppi og ser beadingen på kanten.

BTW du har nå fått en ny kilde til bekymring og irritasjon som kommer til oppta mye tid. Jeg haaaaater boblebad og vet jeg ikke er alene. Kun kos et par ganger når temperaturen ute er rundt 0

Dette er typen badekar med jet stråler til innebruk. Reagerte litt på det med voks, sto og at det var int å polere med Autosol, i bruksanvisningen.

Tidligere eier hadde ikke renset det i sitt eie, ca 3 år eller noe slikt. Tok en rens nå, og det var ekkelt.

 

Lurer litt på hvorfor det ikke er noe god plan å vokse under vann ? Jeg så for meg at det var for at hudrester og slikt ikke skulle feste seg så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, tiny skrev:

Dette er typen badekar med jet stråler til innebruk. Reagerte litt på det med voks, sto og at det var int å polere med Autosol, i bruksanvisningen.

Tidligere eier hadde ikke renset det i sitt eie, ca 3 år eller noe slikt. Tok en rens nå, og det var ekkelt.

 

Lurer litt på hvorfor det ikke er noe god plan å vokse under vann ? Jeg så for meg at det var for at hudrester og slikt ikke skulle feste seg så fort.

Er ofte der man har kroppen, og det blir ekstremt glatt med voks? :P

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Jeg har sundance utendørs kar og de anbefaler å vokse med autoglym srp. Selv bruker jeg plexus spray men ville ikke vært redd for fusso. Det er under legging og avdunsting den er værst tror jeg. Men jeg har ikke testet det selv. Plexus er god på rens og holdbarhet selv om den er dyr. Men ingenting jeg har testet slår surfex hd når det skal vaskes før forsegling....bare et tips.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reparerte noe i mitt kar med tec7. Dette gikk i oppløsning pga kjemien i vannet. Derfor skeptisk til å ha noe som helst under vannlinjen

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har grove mosaikk-fliser i deler av dusjnisjen hos oss, samt Fibo Trespo-plater. Vasket alt fritt for smuss, for så å ta med Gyeon Bathe+ og BN-svamp inn i nisjen og vasket over hele med det igjen og spylte av. Alt har nå fått vannskrekk, til og med de grove flisene preller vann. Eneste det ikke funker på er fugene. :) Har også et badekar som skal få litt pleie, og der tenkte jeg å prøve Fusso. Eneste ulempen med denne er lukta, og at det sitter i en stund!

Endret av Klykken
  • DCN Poeng 1

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klykken skrev:

Vi har grove mosaikk-fliser i deler av dusjnisjen hos oss, samt Fibo Trespo-plater. Vasket alt fritt for smuss, for så å ta med Gyeon Bathe+ og BN-svamp inn i nisjen og vasket over hele med det igjen og spylte av. Alt har nå fått vannskrekk, til og med de grove flisene har vannskrekk. Eneste det ikke funker på er fugene. :) Har også et badekar som skal få litt pleie, og der tenkte jeg å prøve Fusso. Eneste ulempen med denne er lukta, og at det sitter i en stund!

Det skal jeg også prøve :-)

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 845 innvendig i dusj kabinettet flere ganger uten at det har laget problemer av noe slag ( men du verden så mye lettere å holde rent) så ville ikke vært redd for å bruke i bade karet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...