Gå til innhold
kaw

Valg av snøkost

Recommended Posts

kaw

Vinteren er her, og for oss som bor i snøutsatte strøk er børsting for å kjøre lovlig en smertefull opplevelse.

Så hvilken kost bruker dere for å minimere skaden?

Børster jo sjelden helt ned til lakken, men det er ikke til å unngå å komme borti innimellom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sondresvan

Med god beskyttelse på bil så er det vell bare å ta en bråbrems for å få bort snøen :P

Fra spøk til revolver, jeg foretrekker en med langt skaft, slik man slipper å lene seg oppetter bilen, og koste forsiktig av det verste

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haukefer
LØVBLÅSER!!!

Vurderer faktisk å kjøpe inn løvblåser for tørk av bil etter vask. Får bruke den til snø og da
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KennethB
10 minutter siden, Haukefer skrev:

Vurderer faktisk å kjøpe inn løvblåser for tørk av bil etter vask. Får bruke den til snø og da emoji16.png

Så lenge det ikke er blaut og kram snø så funker det!:thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaw

Tror de på jobben tenker jeg er GAL nok fra før med denne bilen, om jeg ikke skal stå med en løvblåser og fjerne snø I tilegg :lol:

• DCN Poeng 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf

Det er vel bare spørsmål om utgangshastigheten på løvblåsern for om den takler våt snø også, men sånn bortsett fra at man kan få noen blikk så går det vel også betydelig raskere enn å stå med en kost og få våte hansker etc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaw

Skal en strekke den enda lenger så ville det vært mer skånsomt med en kraftig hårføner. Spesielt ved kram snø.

Løvblåseren vil jo da skyve av størrre flak som det kan ligge støv og møkk under. Blir riper av sånt.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sondresvan
3 timer siden, kaw skrev:

Skal en strekke den enda lenger så ville det vært mer skånsomt med en kraftig hårføner. Spesielt ved kram snø.

Løvblåseren vil jo da skyve av størrre flak som det kan ligge støv og møkk under. Blir riper av sånt.

Det beste er nok å la bilen stå hjemme i oppvarma garasje, og ta sykkel/buss/taxi til jobb.. Blir tross alt riper av skitten slaps som skvetter op på bilen og :o

:rofl1:

Men løvblåser er nok det letteste, hårføner ville tatt eeeevigheter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Shjer

Men sånn utenom løvblåser og hårføner da. 

Noen som har en bra snøkost å anbefale? Syns de eg finner har knallharde buster. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone

Har brukt denne uten problemer bortsett fra at jeg kanskje syns den er litt liten. Holder på med testing av denne for øyeblikket, hvofor den kalles "stiff" aner jeg ikke da den ikke er nevneverdig stiv i det hele tatt. Virker grei denne også så langt, litt større. Jeg koster dog snøen bare av vinduer og hvis jeg kjører litt aktivt har det meste på bilen forsvunnet etter noen hundre meter. Hvis det er igjen noe drar jeg til nærmeste selvvask og spyler av det som er på lakk. Isen tar Webastoen. 

De få dagene det kommer en halvmeter over natta koster jeg hele ettersom det sies at man kan bli bøtelagt om man kjører med store mengder snø på bilen, men lar det ligge igjen 2-3 cm for å slippe kontakt mellom børste og lakk. 

Vurderer helt alvorlig en slik. Digg å slippe ledning og batteriene går jo om hverandre med alt annet fra Ryobi:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KennethB
8.11.2016 - 12.28, kaw skrev:

Enda lenger, butanbrenner/gassbrenner

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nickname
2 timer siden, Ingolf skrev:

Spøk til side, jeg er egentlig veldig interessert i å finne en snøkost som ikke er så stiv ytterst på busten :D

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig