Gå til innhold
Roargutten

Mikrofiber til coating. Kast etterpå?

Recommended Posts

Roargutten

Hei

Jeg er ny med coating men har lyst til å prøve det. 

I den forbindelse ser jeg her inne at det går med mange mikrofiberkluter på en coatingjobb. 

Blir disse klutene ødelagt i denne prosessen slik at de må i søpla? Eller er det noen måte å hindre coatingen å herde i kluten slik at den kan brukes senere igjen?

Mvh 

Roar 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alextech

Hiv dem i en bøtte med varmt vann etterhvert som du bytter ut. Når du er ferdig hiver du alle rett i vaskemaskinen :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roargutten

Topp :D Er det noen spesielle kluter som er anbefalt til dette? Tenker da som er snille mot lakk og prisgunstig i innkjøp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skydancer

Jeg kaster... min erfaring med Max Protect er at de blir ubrukelig! Spesielt med v1 og v2, samt UGC Pro. Kluter brukt til Unc R kan etter varmtavfettingsbad og vask brukes innvendig og til dekk/felg. I mikroskop kan man se mikroskopiske glasspartikler og det ønsker man ikke å dra rundt på lakken

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roargutten

Det vil man ikke dra over lakken nei :P Nei da blir det nok kanskje å basere seg på å kaste, og heller ta vare på noen til grovere vask som du nevner her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alextech

Det finnes mange coatinger hvor dette ikke er tilfelle. Jeg har brukt både carbon collective og Gtechniq uten å ha måttet kaste klutene etterpå. Selv om det ikke skader å bytte de ut ofte :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig