Gå til innhold
dj john

Ny bruktbil som trenger litt nye deler!

Recommended Posts

dj john

Hei alle sammen :) Jeg trenger litt råd ang hvor man burde kjøpe deler til min kommende ford c-max 05 model da jeg må ha ny dynamo(mest sannsynlig),1 hovedlykt og hjullager bak.Jeg er jo selve original politiet men ser jo at man kan spare mye på nettet men mekaniker på Ford sa at det er ikke alltid det lønner seg med tanke på kvalitet, holdbarhet og tilpassing av deler,noen med erfaring her på dette området?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ballemann

Finndel.no :thumbup:

ang hjullager kjøpte jeg et på ebay for 1200,- når mekonomen og hellanor osv skulla ha minst 3500,-

trur merket var blueprint, type helt ok kvalitet :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john
41 minutter siden, ballemann skrev:

Finndel.no :thumbup:

ang hjullager kjøpte jeg et på ebay for 1200,- når mekonomen og hellanor osv skulla ha minst 3500,-

trur merket var blueprint, type helt ok kvalitet :)

Flott,takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hawkon88

Vær oppmerksom på at det kommer moms og fortollingsgebyr på deler (som er over tollgrensen) hvis du kjøper på ebay. Det blir fort noen hundre kroner (og dobbelt så dyrt) som det delen opprinnelig  kostet. Klips og smådeler derimot er greie å handle på ebay. Går delene i en konfirlutt (eller hvordan det staves) er ofte frakten grei også.

Selv handler jeg det meste på autodeler og reservedeler24. Delene sendes fra tyskland, så det er litt ekstra ventetid, men latterlig mye billigere enn feks mekonomen. Det kommer ingen gebyrer i tillegg, og handler du over en grense (tror det er over 2100kr) så er frakten gratis.

På brukte deler bruker jeg finndel.no, finn torget og bimmers.

Når det kommer til dynamoen din, er problemet som regel enten laderegulatoren, eller børster/slipering. Kommer det lyd av den, er det lagerne som er problemet. Alt kan skaffes billig på nett, (om mulig må du finne en webshop i feks usa hvis det ikke er på ebay) Med litt innsats, sparer du fort noen tusenlapper på å overhale dynamoen selv.

Youtube er din venn hvis du lurer på fremgangsmåte.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arsalan88

Jeg buker Autodoc.co.no som er eier av autodeler.co.no også

Forskjellen på disse er at du får gratis frakt uansett hvilket beløp du handler for hos Autodoc

Har brukt dem veldig mye og er kjempe fornøyd med dem.her er det mye penger å spare !!

Det bør nevnes at man bør sjekke oem nr og mål på de delene man vurderer å kjøpe, slik at man er sikker på at delene passer. ( Jeg pleier å kryss sjekke mål med gs-bildeler ) Og at en må betale moms for delene når de hentes hos posten.

Jeg er også veldig kvalitets-bevisst og bestiller alltid deler av merket Bosch, på hjullager bruker jeg SKF.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john
8.11.2016 - 12.29, Hawkon88 skrev:

Vær oppmerksom på at det kommer moms og fortollingsgebyr på deler (som er over tollgrensen) hvis du kjøper på ebay. Det blir fort noen hundre kroner (og dobbelt så dyrt) som det delen opprinnelig  kostet. Klips og smådeler derimot er greie å handle på ebay. Går delene i en konfirlutt (eller hvordan det staves) er ofte frakten grei også.

Selv handler jeg det meste på autodeler og reservedeler24. Delene sendes fra tyskland, så det er litt ekstra ventetid, men latterlig mye billigere enn feks mekonomen. Det kommer ingen gebyrer i tillegg, og handler du over en grense (tror det er over 2100kr) så er frakten gratis.

På brukte deler bruker jeg finndel.no, finn torget og bimmers.

Når det kommer til dynamoen din, er problemet som regel enten laderegulatoren, eller børster/slipering. Kommer det lyd av den, er det lagerne som er problemet. Alt kan skaffes billig på nett, (om mulig må du finne en webshop i feks usa hvis det ikke er på ebay) Med litt innsats, sparer du fort noen tusenlapper på å overhale dynamoen selv.

Youtube er din venn hvis du lurer på fremgangsmåte.. :)

Hei,og takk for svar :) Har handlet på bildeler.no og Eurodeler.no som også er rimelige på kjente merker..litt lang ventetid(8-9 dager)men verdt det.Det med dynamoen mener Ford er smart charger kabel som har blitt svidd og gir da feil på ladningen..ingen ulyd fra dynamoen som jeg kan høre.Jeg og en kompis skal bytte begge fremre bærebruer,komplett bremser foran og bak,1 hovedlykt og  se på dynamoen om vi får byttet kontakten til helgen :) .

4 timer siden, arsalan88 skrev:

Jeg buker Autodoc.co.no som er eier av autodeler.co.no også

Forskjellen på disse er at du får gratis frakt uansett hvilket beløp du handler for hos Autodoc

Har brukt dem veldig mye og er kjempe fornøyd med dem.her er det mye penger å spare !!

Det bør nevnes at man bør sjekke oem nr og mål på de delene man vurderer å kjøpe, slik at man er sikker på at delene passer. ( Jeg pleier å kryss sjekke mål med gs-bildeler ) Og at en må betale moms for delene når de hentes hos posten.

Jeg er også veldig kvalitets-bevisst og bestiller alltid deler av merket Bosch, på hjullager bruker jeg SKF.

Jeg så på deler fra dem også men fant rimeligere på Eurodeler.no :) Bosch er bra men når det kom til bremser valgte jeg Brembo skiver foran og ebc brakes bak :) .Hjullager valgte jeg SKF faktisk ;) he he

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas

At dynamo ryker på de motorene der er jo en vanlig ting. Er veldig mange jeg har snakket med som har den motoren der fra 05-09 som har byttet dynamo.  Mekonomen selger Bosch. Jeg har brukt det når jeg har byttet på mine. 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john
4 timer siden, Madas skrev:

At dynamo ryker på de motorene der er jo en vanlig ting. Er veldig mange jeg har snakket med som har den motoren der fra 05-09 som har byttet dynamo.  Mekonomen selger Bosch. Jeg har brukt det når jeg har byttet på mine. 

Kan jo så klart være den da vi ikke har målt den og batteriet enda men rart at jeg jeg får startet og kjørt uten problem da men er det dynamoen så kjøper jeg den ikke fra Ford da de skal ha over 5000kr for overhalt type og nærmere 9000 for ny :blink:..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas
3 timer siden, dj john skrev:

Kan jo så klart være den da vi ikke har målt den og batteriet enda men rart at jeg jeg får startet og kjørt uten problem da men er det dynamoen så kjøper jeg den ikke fra Ford da de skal ha over 5000kr for overhalt type og nærmere 9000 for ny :blink:..

Ja hvis den går så er det vel kanskje som du sier noe med kabelen. Men hvordan har den blitt svidd? 

Jeg monterer heller Bosch enn originaldriten Ford leverer. Kostet vel ca 5000 for helt ny Bosch. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john
33 minutter siden, Madas skrev:

Ja hvis den går så er det vel kanskje som du sier noe med kabelen. Men hvordan har den blitt svidd? 

Jeg monterer heller Bosch enn originaldriten Ford leverer. Kostet vel ca 5000 for helt ny Bosch. 

Der vell plasseringen av kablen som sitter for nære grenrørene fra motoren kan jeg tenke meg..de står en del om det på nettet også..søker på smart charg system ford focus c-max så finner du en del info. 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vidar6

Jeg snubla over Autodoc,og de er suverent billigste nettbutikk som jeg har sett. Har 2 ggr kjøpt delebil om det er mye som trengs av deler. Selger da deler, og havner tilslutt opp med gratis deler selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig