Gå til innhold
EspenE

Prickbort og Iron-X?

Recommended Posts

EspenE

Er Prickbort og Iron-X fremdeles veien å gå for å fjerne asfalt og metallpartikler? Eller har det kommet noe på markedet som fungerer enda bedre? 

Brukte Prickbort på noen felger i går med litt store asfaltprikker, men dem ville liksom ikke skli av. Den bare filte av fra toppen på dem, så det ble vel 3-4 runder før dem ble borte. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Prickbort og iron x er fortsatt helt i toppen ja.

Asfalt på felger sitter ofte såppas at en plastskrape og prickbort er veien å gå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenE

Fader, da trenger jeg det i mårra vettu..  Tips til butikk det er å få tak i? Biltema, Jula, Clas, Mekonomen, Bilxtra er lett tilgjengelig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone
18 minutter siden, EspenE skrev:

Fader, da trenger jeg det i mårra vettu..  Tips til butikk det er å få tak i? Biltema, Jula, Clas, Mekonomen, Bilxtra er lett tilgjengelig. 

Ser du holder til på Løten, så du får ta deg en kjapp tur på Mekonomen i Elverum. Der har de Prickbort i 1 og 2,5-litere til ok pris og jeg er rimelig sikker på at jeg så noen halvlitere med Iron X som hadde forvilla seg inn med alle Meguiars produktene sist jeg var der også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenE

Nei nei.. Prickbort har jeg litersvis av😀 Men en plastskrape skulle jeg hatt. Noe lignende barberblad helst da kanskje, men i plast! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone

Hahah, faen, da misforstod jeg deg ganske brukbart jaB) 

Bilnerden har slike og kan kjøpes her. Bestiller du nå så de har fått ordren din til i morgen tidlig har du de mest sannsynlig på torsdag. Det er det eneste jeg kommer på i farten..

Kunne ikke finne noe sånt på sidene til Biltema, Clas eller Jula.. Tapetskrape var det nærmeste jeg kom:P Ikke umulig at Mekonomen eller Bilxtra kan ha noe sånt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Ser ut som flere av de som er linket til duger. Hvis det sitter igjen rester etter skraping kan clay og lakkrens funke bra. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha

Når felgene er helt rene bortsett fra store asfaltprikker bruker jeg barberblad i plast for å skrape de av, også tørker jeg over med sitrusrens etterpå. Sitrusrens er veldig god på å løse opp asfalt.

http://www.ebay.com/itm/PLASTIC-COMPOSITE-RAZOR-BLADE-50-PIECE-FITS-SAMSUNG-HTC-IPHONE-/252221961503?hash=item3ab999b51f:g:0GQAAOxydB1SlNzF

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Teip-og-Lim/Label-Off-2000029987/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenE

Takker for svar folkens. Da ble det bestilt plastic razor blades, så får jeg håpe det går lettere å rengjøre de to siste felgene😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig