Gå til innhold
Soulcam

Tips for nybegynner av maskin polering

Recommended Posts

Soulcam

Heisann godfolk :)

Jeg har nettopp godt til innkjøp på følgene maskingpakke ( https://bilpleiekongen.no/produkt/shinemate-menzerna-deluxe-kit/ ) Jeg har en Sølv grå Nissan leaf og lurer litt på hvordan gå frem med å maskinpolere denne. Jeg bruker blant annet SRP og NxT gen 2 voks fra Maquires. Jeg kommer til å ha et par leaf`s som jeg tenkte å polere ettervert (fam har bestilt dette :P ) så jeg lurer egentlig på puter til maskinen som er effektiv på Vaske Svwirls ect. har en sort leaf som virkelig ikke ser ut i måneskinn med swirls og overflate riper som ikke kjennes med negel. 

Har også EGP har vurdert å bytte Nxt gen 2 mot Autogly HD wax men er usikker om dette er poteto potato. 

Råd og tips motas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ballemann

Lakken på leaf er silkemyk, så du trenger ikke veldig hard skyts! 

Jeg har tatt to stk til nå, og de ble begge tatt med grønn uber pute og menz 2500. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ballemann

Jeg brukte kun grønn uber og menzerna 2500 ja. Men prøv deg frem er nok det beste tipset, begynn med milde komboer, se om det funker, hvis ikke, prøv noe litt grovere, helt til du finner en perfekt kombinasjon som tar det du ønsker samtidig som den etterlater en fin finish

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig