Gå til innhold
BC160

Bruk av Menzerna

Recommended Posts

BC160

Jeg bruker Menzernaprodukter og liker de kjempebra.

Men hver gang jeg tar en bil,så får jeg så jækla utslett i ansiktet,hodepine og kvalmebyger. Har en følelse av svie og solbrenthet i ansiktet,og er kjemperød i fleisen😳

Er det noen andre som har hatt tilsvarende reaksjon med Menzerna.

Vurderer å selge hele samlingen av Menzernaprodukter til fordel for Rupes elles Scholl.Litt synd,for jeg synes det er et vanvittig bra produkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjs

Merker ingenting til det, blir tørr på henda, that's all. Rupes merker jeg akkurat like lite ubehag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BC160

Takk for svar kjs😀

Jeg må prøve med kun Rupes neste gang,for jeg ser ut som ei ulykke hver gang😢

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay

Merker ingenting utenom at lukta kan bli litt vell stram etter noen timer i en isolert garasje :P 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Splendid
35 minutter siden, BC160 skrev:

Jeg bruker Menzernaprodukter og liker de kjempebra.

Men hver gang jeg tar en bil,så får jeg så jækla utslett i ansiktet,hodepine og kvalmebyger. Har en følelse av svie og solbrenthet i ansiktet,og er kjemperød i fleisen😳

Er det noen andre som har hatt tilsvarende reaksjon med Menzerna.

Vurderer å selge hele samlingen av Menzernaprodukter til fordel for Rupes elles Scholl.Litt synd,for jeg synes det er et vanvittig bra produkt.

Gjelder dette alle fra Menzerna? Jeg kutter nå ut FG400 (for 2. gang) etter å ha fått bekreftet at det er denne jeg får sår og irritert hals av.  

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LFH

Hodepine og kvalme her også. Trodde ikke det var flere med det problemet :P har helt kuttet ut Menzerna!

Endret av LFH
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BC160

Ja,jeg mener dette gjelder alt jeg har i samlingen min. Det er veldig forskjell hva jeg bruker for hver gang, men jeg ser like bombet ut etter en helg i garasjen. 

Takk for tilbakemeldingen din,det er litt interessant at flere reagerer på dette.

3 minutter siden, LFH skrev:

Hodepine og kvalme her også. Trodde ikke det var flere med det problemet :P har helt kuttet ut Menzerna!

takk for svaret ditt, tror jeg legger ut samlingen min for salg. Hva bruker du nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset

Jeg har nevnt dette ett par ganger før.Blir kvalm og svimmel av alle sortene jeg har hatt, enda det er store lokaler jeg driver på å polerer i.. Jeg merker vaneligvis ingenting av sterke kjemikalier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BC160
2 minutter siden, hmsilset skrev:

Jeg har nevnt dette ett par ganger før.Blir kvalm og svimmel av alle sortene jeg har hatt, enda det er store lokaler jeg driver på å polerer i.. Jeg merker vaneligvis ingenting av sterke kjemikalier..

Se det ja,det er flere som reagerer. Ikke bra dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LFH

Bruker Scholl,Angel Wax og er i gang med test av Koch Chemie. Ingen problemer med noen av de. Så savnet etter Menserna er ikke så stort :D

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BC160
1 minutt siden, LFH skrev:

Bruker Scholl,Angel Wax og er i gang med test av Koch Chemie. Ingen problemer med noen av de. Så savnet etter Menserna er ikke så stort :D

Tusen takk for svar, jeg skal kikke litt på produktene du bruker😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BC160
Akkurat nå, roddis skrev:

Prøvd nitrilhansker og maske? Sikkert tungvindt å jobbe med men....

Jeg bruker alltid nitrilhansker,men ikke maske. Hele ansiktet svir og er rødt,så jeg vet ikke om det blir fine støvpartikler eller avgassing som gjør det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LFH
Prøvd nitrilhansker og maske? Sikkert tungvindt å jobbe med men....

Gjør det . Koch Chemie har imponert stort så langt, på det meste jeg har testet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roddis

Lite hyggelig å få sånne reaksjoner.... tåler selv dårlig mye av disse sterke luktene som er i mye av bilproduktene.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BC160
1 minutt siden, LFH skrev:

Gjør det emoji106.png. Koch Chemie har imponert stort så langt, på det meste jeg har testet.

Takk for godt tips😀 Litt jævlig, for jeg har litervis med Menzerna stående😳

Akkurat nå, roddis skrev:

Lite hyggelig å få sånne reaksjoner.... tåler selv dårlig mye av disse sterke luktene som er i mye av bilproduktene.

Litt kjipt ja,jeg elsker å detaile,men jeg kan ikke bruke dette produktet lenger😳Jeg må nok sjekke alternativer😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic

Jeg anbefaler på det sterkeste du tester Koch Chemie. Jeg bruker aldri fg 400 pga lukt men heavy cut 8.02 er bedre på alle felt enn fg400. 

Vi kjørte masse demoer i helgen på Oms med heavy cut 8.02 og fjernet riper laget med 1500 korning. har ennå til gode å se noe avslutte så bra på ull pad og roterende. 

Mitt tips er selg alt av menzerna til noen som liker lukten av kjemi :P

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig