Gå til innhold

Alarmproblem golf IV 2001mod.


Superserigst

Recommended Posts

Hei!

Når jeg låser opp bilen med sentrallåsen så hender det at bilen låser seg igjen automatisk etter ca 10-20sek og starter opp med tuting og blinking. Noen som vet hva det kan være, eventuelt en måte å fikse dette på?

Dette skjer ca hver gang jeg skal sette ungene i bilen eller hvis jeg er et sted med mye folk. Så er ganske plagsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ikke en god gammel ettermontert defa? Tror på samtlige jeg har vært borti som er mer enn ti år gamle så oppfører de seg ganske morsomt

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
skal stikke ut å se om jeg kan finne ut noe snart, noen idè om hvor jeg bør begynne å lete? [emoji4]

 


Om det er en original eller ettermontert enhet. Har du bilde av fjernkontrollen?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke overrasket meg dersom låsekassen i førerdøren ikke er helt i orden, som da gjør at bilen ikke registrerer at døren er åpnet.

Dermed låser den bilen igjen og alarmen går på.

Når du åpner døren, slår lyset inne i bilen seg på da?

 

På den gamle golfen min åpnet jeg dørlåsen og loddet noen dårlige kontakter på ny, og det løste problemet mitt.

Jeg hadde ikke alarm, men slet med at noen ganger ble ikke alle dørene låst opp når jeg åpnet bilen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, polishduden said:


Om det er en original eller ettermontert enhet. Har du bilde av fjernkontrollen?

Er bare vanlig vw-nøkkel, ingen ekstra fjernkontroll. 

10 hours ago, Stein86 said:

Hadde ikke overrasket meg dersom låsekassen i førerdøren ikke er helt i orden, som da gjør at bilen ikke registrerer at døren er åpnet.

Dermed låser den bilen igjen og alarmen går på.

Når du åpner døren, slår lyset inne i bilen seg på da?

 

På den gamle golfen min åpnet jeg dørlåsen og loddet noen dårlige kontakter på ny, og det løste problemet mitt.

Jeg hadde ikke alarm, men slet med at noen ganger ble ikke alle dørene låst opp når jeg åpnet bilen.

 

 

skjer både på førerdør og høyre bakdør :) og ja lyset går på når døren åpnes.

 

Endret av Superserigst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Et tips ifra en som har feilsøkt en del på defa ifra samme perioden tidligere..
Kast hele boksen så langt inn i skogen du klarer å kjør videre blid å fornøyd ;)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...