bjorke

Guide til DA-maskinpolering

28 innlegg i emnet

Wow :D  det må være den beste guiden laget noen gang for de som har drevet med bilpleie en stund B)

Hvor får man kjøpt den lakk tykkelse måleren han bruker? og hva ligger de på i pris?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dave er god ja :D Paint gauges ligger fra 2000-10 000

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker Dave, koser meg med hvert eneste innlegg har skriver! Flink kar!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, Carlos vet å like gode vokser :D Dere skulle ha sett den samlingen ;)

Endret av Pirex
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haha, Carlos vet å like gode vokser :D Dere skulle ha sett den samlingen ;)

Du får vel slenge ut din snart og...Begynner vel å bli noen kosevokser der og..? ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat liten samling det der :blink:  Han tjener nok gode penger på bilpleie da han har råd til et slikt lager med voks.

Pirex: Skal du ta inn noen slike "Paint gauges"? Har lyst på en slik og er sikkert ikke alene :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert det, men skaffer på bestilling ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herved lastet ned til studering :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungerer Paint gauges (Skjønner at den måler lakk) men hvordan går man fram v bruk?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og leser guiden til Dave, og ser:

"Once the pad is initially primed with polish (a 3 – 4” line is enough for this), only a couple of skittle sized beads of polish are typically required."

Hva menes med priming av pad? Gidder noen forklare og utdype litt?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det "metter" paden med produkt.. Altså at du ikke kjører det tørt med engang fordi det er for lite produkt i paden..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Så en liten stripe (slik Dave forklarer det) som trekkes litt inn i paden, så er jeg good-to-go?

Noe vits i at paden er noe fuktig? Har jo sett at det nevnes iblant når det skal legges voks

(bedre med spørsmål som kanskje alle kan, enn å tabbe seg helt ut fra starten) ;-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Så en liten stripe (slik Dave forklarer det) som trekkes litt inn i paden, så er jeg good-to-go?

Noe vits i at paden er noe fuktig? Har jo sett at det nevnes iblant når det skal legges voks

(bedre med spørsmål som kanskje alle kan, enn å tabbe seg helt ut fra starten) ;-)

Lurer litt på dette jeg også, så bumper denne :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når paden er tørr foretrekker jeg å spre polishen mest mulig utover overflaten med en finger for å sikre at det er polish på hele paden. Det er det jeg vil kalle priming.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på dette jeg også, så bumper denne :)

Såg akkurat på denne på youtube nå, og her er en del tips og så får du se hvordan han metter paden 32min ute i filmen :) (Autogeeks Thursday Night Detail - Fiat 500)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   1 medlem

    • trulsH