Gå til innhold

Best før Dato på Voks

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Lurte litt på om det er noen best før dato på vokser? Hvor lenge kan du ha de i skapet før effekten forsvinner. Jeg har nå en Swissvax Blau Weiss voks og en Dodo Juice Hard Candy. Begge disse voksene gjør at vannet preller veldig godt av. 

For ca 2 mnd siden la jeg på Dodo Juice på madammen sin bil, og nå er det nesten helt flatt over alt. Voksen er kanskje 2-3 år gammel. Tidligere har denne holdt vertfall 6mnd før prelle effekten har begynnt å forsvinne. Bilen hennes er  kun håndvasket.

Min egen bil polerte jeg for ca 2 uker siden og jeg la på ett lag med Swissvax Blauweiss voksen min som også er 2-3 år gammel. Effekten er der, men det er ikke mye vannprelling. Kjører jeg i feks 80 i regn så preller ikke vannet av like godt som det gjorde når voksen var av nyere dato. Noen så kan bekrefte min teori?

Mvh

Andreas

hmsilset
Skrevet

Mulig du har lagt voksene på andre biler nå enn da voksene var nye? Jeg har aldri opplevd at gamle vokser har dårligere beading eller varighet enn nye.

• DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet
9 timer siden, Vegamannen skrev:

Hei Andreas:)

Hvordan oppbevarer du voksen din? :)

Skrevet

Innendørs i ett skap. Rom temperatur. Voksene er brukt på mange forskjellige. Er vel 4-5 gangen den legges på 5 serien.

Skrevet
10 minutter siden, Vegamannen skrev:

Innendørs i ett skap. Rom temperatur. Voksene er brukt på mange forskjellige. Er vel 4-5 gangen den legges på 5 serien.

Tok du (IPA etc) wipedown etter polering og før du la voks?:)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår