Gå til innhold

S&S Citroen C1 2014 Svart

Recommended Posts

Støvnissen
Skrevet (endret)

Dette innlegget blir om min samboer sin bil. Har den siste uken prøvd å få tatt fatt på denne bilen til tross for andre ting som har kommet litt brått i veien så her blir det en kortfattet S&S. :)

Bilen er en Citroen C1 fra september 2014 så den er vel på sitt andre år nå, den har en fin svart metallic lakk med glitter, etter min oppfatning ikke en vanskelig lakk å jobbe med til tross for at jeg kun bruker DA maskin.

Bilde av bilen før den ble vasket:

RjYLPal.jpgnyzGj5j.jpg

6h1rAh6.jpgWA878KG.jpg

Bilen ble vasket med Meguiar's NXT i skumkanon og bøtte. Avfettingen som ble brukt Prickbort og helt til slutt clayet med SealClean Clayklut. Spylte bilen grundig etter claying. Etter dette gikk jeg over bilen for å undersøke at lakken var helt ren. Bilen ble tørket og satt i garasje til dagen etter hvor jeg gikk i gang med rubbing. Til rubbing prøvde jeg meg frem med flere forskjellige kombinasjoner av pads og polish og endte opp med Scholl S03 Gold sammen med Spider padden til Scholl.

Bilder av hvordan lakken så ut før jeg gikk løs med S03.

3lJ8eQG.jpgEBdw2fX.jpg6gsOsQD.jpgDYOKx9C.jpg

9AOKFwL.jpg

Prøvde meg frem på panseret med Scholl S03 Gold og Scholl Spider pad følgende resultat: (på venstre på bilde under er det kjørt over to ganger og til høyre har jeg ikke gjort noe)

dDvEHmi.jpg

Noen 50/50 bilder videre av jobbingen med swirls og rds

uBPhz9u.jpg

OKjqnci.jpg

Etter å gått over hele bilen noen panel ble gått over flere ganger så gikk jeg i gang med Wipe Down med Rupes for å se over resultatet nor jeg følte meg ganske fornøyd med. Tid for å legge lakkforseiling AG EGP og AG HD Wax
Lakkforseglingen fikk lov å ligge i 48 timer før jeg la på voksen som fikk lov å ligge i 24 timer. Har kun bilder av bilen rett etter voksen var buffet av kan eventuelt legge ved noen bilder i kommentarfeltet hvis noen ønsker det av resultatet etter herding da jeg ikke vet om det har så mye å si.

Bilder av resultatet etter lakkforsegling er lagt på:

0kjx3BC.jpg

55p3BDR.jpg

MsUoMpL.jpg

Bilder etter voksen er lagt på lakkforseglingen: (hadde dessverre overskyet vær på disse bildene)

UQdNWn7.jpg

adkc0Wj.jpg

dtwAVW2.jpgD2itfaq.jpg

Cimjs19.jpg

HJBI9pv.jpg

SeoIPUC.jpg

Takk for titten!

Hvis noen ønsker det tar jeg gjerne noen bilder av bilen ferdig herdet i sollys :) 

Endret av Støvnissen
  • DCN Poeng 8
Støvnissen
Skrevet

Håpet ingen skulle nevne det, jeg har ikke gjort noe der enda. Det kommer! :)

Støvnissen
Skrevet
10 timer siden, Freakshow skrev:

den ble bra denne ja! :D blank og fin ^^
cred!

Takk for det :) sliter litt med at det kan se ut fra rette vinkelen som at det er litt dritt i lakken fra voksen, ser ut som tørket lim på en måte. Vært bort i det? Det var altså ikke sånn før jeg la på voksen og buffet den av.

Skrevet

Kan være voksrester etter buffing. Prøv forsiktig å buffe med ren MF, evnt. med QD for å fjerne overflødige rester.

Meget bra løft på bilen. Moro å få jobbe med små biler (tidsmessig og) :)

Hvordan var lakken å jobbe med? 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår