Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei folkens jeg er rimelig ny på dette men skulle gjerne ha renset stoff setene i den gamle toyotan min.

De bærer preg av snart 16års bruk og trenger en rens/vask jeg lurte på er damprenser noe og rengjøre de med? som denne http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Maskiner/Damprenser-2000020303/  dette er veldig lavbudsjett og har ikke råd til og kjøpe noe dyrt.

I tilfelle dette er brukende kan dere gi meg en forklaring på hvordan jeg skal gjøre dette spraye ned setene først med noe og så damprense de og så gå over

setene med våt/tør sugeren min?

erikstein
Skrevet

Jeg hadde prøvd uten damp først. 

Spray på APC, jobb inn med børste. Våtsug etterpå og se om du blir fornøyd.

Om denne våt/tørrsugeren ikke har innebygd tilføring av vann må du ha en spraykanne med vann slik at du får vekk såperester.

Jeg ville gjort følgende (forutsett at du har en vanlig våtsuger):

1. Sprayet på APC

2. Brukt børste og vasket/skrubbet setene forsiktig (jeg bruker en medium stiv børste sånn ca..)

3. Sprayet på vann

4. Sug

5. Vann

6. Sug

Er det ikke såperester igjen, la det tørke og se om du er fornøyd.

Skrevet

Apc er lik All Purpose Cleaner, chemical guys green clean er god på stoff, den er også vannbasert og skummer ikke, så du er ikke avhengig av å fjerne alt.

Skrevet

flott da vet jeg det er det noen produkter på bilxtra eller biltema dere kan anbefale til dette?

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Hvis bilxtraen du har lokalt har sonaxprodukter, så er interiørrensen deres en bra kandidat.

• DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Flere bilxtra butikker har scandicshine produkter, så da bør det være mulig å få tak i diverse godstoff.

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Skrevet

takker for svar alle sammen skal ned til Arendal nå og kjøpe produkter og se va jeg får tak i.

Skrevet

Bilxtra Arendal har ikke anna enn Meguiars, Autoglym og Rupes.

Swissvax Certified Detailer

Max Protect Certified Detailer

Tommy
Skrevet
20 minutter siden, dizapear skrev:

Bilxtra Arendal har ikke anna enn Meguiars, Autoglym og Rupes.

Da kan du bruke Rupes Multi Purpose Degreaser, den fungerer meget bra til dette.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

• Forhandlere
Skrevet

Har ikke Meguiars en APC som ikke skummer nevneverdig? Fåes kun på gallon, kanskje?

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Skrevet
2 timer siden, TommyR skrev:

Har ikke Meguiars en APC som ikke skummer nevneverdig? Fåes kun på gallon, kanskje?

Fås i gallon og halvliter :) greenclean

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår