Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve Carpro HydrO2 fra bilpleiekongen, men der nevnes det destillert vann!  

Leste på et annet diskusjonsforum som nevnte at batterivann ikke var bra. Eller er det "BS"? Så da må jeg spørre.

Kan eksempel kokt vann som er kjølt ned også fungere? Hva bør jeg bruke? Tips? Erfaringer?

erikstein
Skrevet

Bruker batterivann. Fungerer fjell. Har også prøvd "vanlig" springvann uten at jeg har merket noen forskjell.

Skrevet

Ganske rimelig med en flaske batterivann så ikke store tapet.

Som erikstein nevner. Hvorfor batterivann når man ikke merker/er noe forskjell? Eneste jeg kan skjønne er vell at det er vann uten partikler, men springvannet kommer jo nesten med engang man spyler vekk. Så hmm kun mersalg? Eller hva skal dette hjelpe mot? Sorry for skepsisen men artig å vite litt mer.

Skrevet (endret)

Spring vann inneholder kalk, har gjerne en litt surere pH en batterivann. Springvann kan derfor etterlate skjolder og kan minke holdbarheten, som man kan unngå ved bruk av batterivann.

Endret av Skarholm
  • DCN Poeng 1
Skrevet

Ser sammenhengen nå med lite forskjell på springvann og batterivann. Norge har nesten ikke kalk i vannet. Når tok man sist å fylte på saltbeholderen til oppvaskmaskinen hehe. Tipset om destillert vann kommer vell egentlig for andre land som har større verdi som du nevner av kalk innhold. Men like greit å blande med batterivann for optimal holdbarhet og effekt.

Liker at det er god respons på DCN ! Topp forum !

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår