Gå til innhold

Kränzle 1152TST vs Nilfisk MC2C 150/650 XT?

Recommended Posts

Superhero
Skrevet

Trenger råd om valg av vasker. Har fått tilbud på ca 6.500 kr på henholdsvis Kränzle 1152TST og Nilfisk MC2C 150/650 XT. Den siste er fra proff-serien til Nilfisk og er ikke en del av konsumentsortimentet som de selger på COOP og lignende. Har lest en del inne på forumet og forstår at Kränzle har en høy stjerne, men da ofte i sammenligning med konsumentvarer fra Kärcher, Nilfisk/Stihl og lignende. 

Har noen erfaring nok blant disse to nevnte produktene? Hvordan er f.eks service og tilleggskjøp til Kränzle? 

Gunnarmikal
Skrevet

Jeg har kjøpt meg den største kranzle på bilnerden å den var iallfall 100* bedre en nilfisk 145.3 extra, kvaliteten, trykket, stråla, alt var bedre, mye bedre. Kjøpte også hurtigkoblinger og starlet pistolen.

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

narogang
Skrevet

jeg har 1152tst med hurtigkoblinger og den er bedre enn 145, karcher k7 og k4 som jeg har prøvd. Denne spyler faktisk av såperester og avfetting MYE fortere enn de andre. Eneste minuset er vel at motoren bråker litt da den går på 2800 rpm kontra 2160tst som går på 1400 rpm og at du MÅ ha hurtigkoblinger for å gjøre livet 100 ganger lettere. Tungvint å skru av skum kanon osv hver gang. 

Skrevet

Takk for svar! Endte med Nilfisk varianten. Fungerte meget bra her i sted. Veldig kraftig modell og solid bygd på alle mulig vis. Har kort pistol med hurtigkobling blant annet. 4/1 lanse lagd av metall. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår