Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Har en BMW med del-skinn seter, og merket nylig at jeg har fått en liten sprekk på siden av setet. Den er kanskje 3-4 cm lang, vises nesten ikke, men har lyst å få det fikset før det blir verre.

Noen som vet om noen produkter for å tette hull/sprekker?

Tenkte også å kjøpe swissvax leather care kit for å forhindre fremtidige problemer med interiøret.

alexanderst
Skrevet

Det beste er å levere det inn til en salmaker, eller skifte ut hele trekket. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men anbefaler Fairmont i Oslo. 

De tok ikke mye for å skifte ut delskinnputen på fars MB E200CDI 2011 mod. med delskinn. Delskinn er ofte skai, også kalt plastskinn/kunstskinn. Derfor har gjerne Leather Care kit ingen innvirking hverken ifm. av rens eller beskyttelse. Det beste er nok å bruke en APC

Først og fremst, finn ut om du har skai eller ekte skinn så tar du det derifra :)

Skrevet (endret)

Hvordan kan jeg finne ut av det..?

Skulle tro at BMW brukte ekte skinn på en limited sport edition, hvor mesteparten av interiøret er skinn.. Med mindre det blir for dyrt å produsere.. 

Er en BMW 1-serie 118i Limited Sport Edition 2007 mod. Prøvd å google men fant ikke noe på om det er ekte eller ikke.

Gidder ikke å skifte hele trekker allerede hvis det faktisk er skai. Skaden er såppass liten og det plager meg ikke mtp utseendet.

Men dersom det er ekte skinn, vil jeg få tettet det så fort som mulig slik at det ikke blir verre. Og behandlet resten av skinnet slik at det heller ikke blir ødelagt. :-)

Endret av rob1
Tommy
Skrevet

Dette er mest sansynlig skai, jeg hadde en 2006 118d M-Sport tidligere, med såkalt "sensatrac delskinn" interiør, å jeg fikk også en sprekk i sidestøtten på sitteputen på den, å du kan se i sprekken at det er hvite tråder/stoff der hvis det er delskinn, er det ekte skinn, så vil det være tilnermet samme farge som skinnet, og se ut som alcantara.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Simenhbe
Skrevet

Akkurat samme på min 2008 118d M-sport. Irriterende sprekk i sidestøtten på førersetet. Skaien BMW brukte på disse ser ikke ut til å være det beste materialet å bruke på et område som får så mye slitasje.

Skrevet

Greit! Da er det skai jeg og har!

Er det da skai på alt annet også da? Dashbord, sidepaneler, bakseter osv osv?

image.jpeg

Simenhbe
Skrevet

Ja, så vidt jeg vet er det bare ratt og girkule som er ekte skinn.

Skrevet

Okei! :-) takk for svar!

Hvordan skal jeg behandle interiøret? Bare vanlig vask med surfex hd?

• 2 weeks later...
Freakshow
Skrevet
19.7.2016 - 9.29, Simenhbe skrev:

Akkurat samme på min 2008 118d M-sport. Irriterende sprekk i sidestøtten på førersetet. Skaien BMW brukte på disse ser ikke ut til å være det beste materialet å bruke på et område som får så mye slitasje.

bmw og skai? whaaaaaat? trudde alle de kom med skikkelig skinn?! oO

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Tommy
Skrevet

Det er ganske vanlig, at biler med sinninteriør (utenom luxusutgaver) bare har skinn i "sittesonen" på stolene, og sider/baksider er skai.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Freakshow
Skrevet
7 timer siden, Tommy skrev:

Det er ganske vanlig, at biler med sinninteriør (utenom luxusutgaver) bare har skinn i "sittesonen" på stolene, og sider/baksider er skai.

whaaat? this is news to me! :o
trudde virkelig at bmw som er en premium bil hadde skin hele veien! :P men det forklarer jo hvorfor jeg blir svett i ræva av å sitte i stolene i 3 serien :P
i 5´ern min er det Nappa skinn. der merker jeg ikke at jeg blir varm eller svett i baken :P

this was a disapointing news xD

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår