honnings88

Rensing Av Krom Mc Felg

Min lillebror er 17år og er derfor kun forbeholdt førerrett på tophjulte kjøretøy med minimal effekt. Han kjører derfor lettsykkel i påvente av overgang til bil.

Han parkerte sykkelen sin i fjor høst uten å vaske den og her ser dere hvordan kromfelger blir seende ut over en vinter:

P4040070.jpg

Vasket hjulet med P21s felgrens, men begrenset hva slags mirakler det kan utrette:

P4040071.jpg

Introduserte han for truhaa sin overhaling av gamle felger så dette ble kjøpt inn:

P4040068.jpg

Begynte da med dette utgangspunktet etter grundig vask med børste:

P4040073.jpg

Etter duragloss/polishing soap:

P4060109.jpg

P4060106.jpg

P4060107.jpg

Ta lærdom av denne tråden folkens. Aldri sett hjulene i garasjen uten å vaske dem skikkelig først. Det du ikke får fjernet når du skal sette dem inn, får du aldri vekk når du tar dem fram...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørmål; hvor får man kjøpt den powerball`en?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo et supert resultat! Hvordan syns du powerball er å jobbe med?

Powerball får man kjøpt på www.scandicshine.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke så veldig fornøyd med slutt resultatet. Men det ble hvertfall veldig mye bedre enn det var. Som dere ser er det en del dype skader over hele felgen.

Powerballen var veldig enkel å jobbe med. Jeg brukte den lille da, vet scandicshine nettop har fått inn den store som nok er mye bedre egnet til vanlige felger. Kjøpte den lille på grunn av alle eikene. Vet ikke hva slags turtall som er optimalt for powerballen. Men tror nok finishen på denne felgen kan bli bedre hvis man gidder å ta seg tid.

Alle disse produktene er forøvrig kjøpt fra autogeek.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble da mye bedre, men hadde dratt en runde til med duragloss polishen og powerball....du bør klare de felgene der så de ser ut som krom....Bare jobb litt mere/lengere med ballen....Regner med den ble svart?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ill be back.........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ill be NOT back....

Fant ut at om det ikke er høyglanspolert fra før....tar det L-A-N-G tid å få det blankt, samt at kona tror jeg er tomlette etterhvert....lol

Så trillebåra får bare være matt....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ballen ble svart det kan du skrive opp :P

Tror det kan ta ganske lang tid ja, er det bare å kjøre på med maks turtall på drillen?

Felgene er nok ikke høyglanspolert fra før nei:(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kjørte med fult turtall jeg på aku drill ikke bormaskin....

Men om de ikke er høyglanspolert fra før er det mye jobb å få de bling, det merket jeg på trillebåra i stad...måttte teste ut. men gadd ikke dra frem roterende med ull, bare DA med hard pads, og det ble blankt, men ikke noe bling....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo mye bedre da! :)

Truls, du er gal ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en sykkel m stygge felger er litt jobb på disse men hva er prossesen på dette??? ball på skrutrekker hva mer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og gnikk til du spyr med autosol chrom glans :-) Jeg fikk ivertfall trillebåren til min far til å se chrommet ut. Men det er vel begrenset hvor skinnende du kan få det hvis de ikke er høyglanspolert fra før ja..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive