gjohn

Audi A4 Avant polert og vokset

Da ble det endelig tid til å polere ferdig konebilen. Bilen har vært Ditec behandlet siden den var ny. Derfor var jeg ekstra spent på hvordan dette skulle bli. Bilen hadde en del riper etter frakt av barn , handleposer, hund, osv.

Høyttryksvask med Foam Gun og Citrus Gloss

Vask : Megs NXT såpe, Dodo Juice bøtte med Grit Guard og Megs Washmitt

Tørk: SS Drying Towel "updated version"

Clay: Megs quick clay

Korigering: 3M Perfect-It Fast Cut Plus rubbing

Avslutning:

3M Perfect-It Extra Fine Compound halve bilen. Venstre side og panser.

3M Perfect-It Ultrafina SE, høyre side, bak og tak.

Pads: Grønn og gul 3M, samt Megs Solo Diamond myk finish-skumpad (brukt sammen med Ultafina)

Bakplate: 3M

Maskin: Hitachi SP18

Voks: Megs 26 Hi-Tech Yellow Wax paste

Jeg er fornøyd med resultatet. Første bil jeg har maskinpolert med roterende. Det er slett ikke så vanskelig. Kommer veldig fort inn i det bare man følger noen enkle prinsipper som har vært tatt opp i noen andre tråder her på forumet.

Likevel, en liten irrriterende ting. Stensprut som var "vanskelig" å se før har nå blitt mer synlig da de har blitt hvite. Tips mottas :huh: Regner med at det er polish rester som ar lagt seg i sårene. Voksen skal vel være transparent.

Bildene er er desverre av litt laber kvalitet.

Før:

post-513-1241378273_thumb.jpg

post-513-1241377945_thumb.jpg

Etter:

post-513-1241378083_thumb.jpg

post-513-1241378363_thumb.jpg

post-513-1241378477_thumb.jpg

post-513-1241378583_thumb.jpg

post-513-1241378659_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba :D

Kjørte du wipedown etter poleringen? I så fall burde restene av polishen blitt med da..

Men var akkurat samme problemet på A4'n jeg hadde (samme modell, samme farge,) masse hvite prikker etterhvert :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Godt jobba :D

Kjørte du wipedown etter poleringen? I så fall burde restene av polishen blitt med da..

Men var akkurat samme problemet på A4'n jeg hadde (samme modell, samme farge,) masse hvite prikker etterhvert :(

Yepp IPA Wipedown 50/50 Batteri vann og kodensfjerner. Glemte visst å få med det i oversikten. Vanskelig å få fjernet i små sår. Må kanskje prøve en Q-tip eller lignende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser meget bra ut dette. Ikke verst at alt gikk etter planen når det er første gangen du polerer med roterende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Likevel, en liten irrriterende ting. Stensprut som var "vanskelig" å se før har nå blitt mer synlig da de har blitt hvite. Tips mottas :huh: Regner med at det er polish rester som ar lagt seg i sårene. Voksen skal vel være transparent.

Ble bra dette her. :)

Til fortvillsen din så har jeg og de fleste også opplevd dette. Når du polerer så renser du steinspruten slik at den blir tydeligere.

Mest sannsynlig kan det være produktrester som ligger igjen eller en lys grunning som viser bedre enn noen gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble meget bra! BTW samme bil som jeg maskinpolerte første gang også :) Hvordan syns du lakken var?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut gjohn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra arbeid Gjohn ! :D

Du har virkelig fått teken på roterende må jeg si.

Må få tatt bilen i øyensyn en dag.

Tipper "mor" er fornøyd nå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smooth B) Ser meget bra ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende arbeid når man vet at det er første bilen med roterende.Tipper det er en deilig følese som kommer når du merker du begynner og få taket på det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger. :D

Lakken er beinhard. Her er det bare å kjøre på med press og turtall, hehe. Var litt forsiktigere på støtfangerene (plast).

Det er ikke grunningen som syns i sårene. Så det må være noen produktrester. Klarte ikke å få det ut med microfiber håndkle. Kanskje litt IPA på en Q-tip vil hjelpe.

For de som ikke har tatt sjansen enda på roterende. Med den mildeste komboen av pad polish og moderat turtall kan man ikke gjøre mye galt. Men lakken blir blank som bare det. På så hard lakk skal det mye til å dumme seg ut selv med grønn pad og 3M Perfect-It Fast Cut Plus rubbing

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å fjerne de hvite prikkene i dag med Q-tips vætet med IPA (50/50 Batterivann og kodensfjerner). La en dråpe over prikkene og maserte med Q-tippen før jeg tøket av med MF. Så bra ut med en gang. Men etter en stund så så de hvite ut igjen. Ikke tvil om at det er blåfarge under. Må være bitte små stensprut som har gått gjennom klarlakken. Er det noen som har erfaring med dette og vet om en kur? :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive