Jump to content
Sign in to follow this  
TomHenden

Trenger litt hjelp til handleliste

Recommended Posts

TomHenden

Tenkte å kjøpe inn noen produkter å prøve meg på maskinpolering (DA).

Har alt gått til innkjøp av maskinen:  Shine Mate EX 610-15 DA. 

Voks (SW Shield) og stort sett alt annet har jeg fra før.

Jeg er usikker på hvilke produkter jeg bør gå for. Planen er å hjelpe "svigerfar" med en stygg stripe han har fått på panseret på sin sorte Tesla, (heldigvis metalic lakk på denne). Tar gjerne imot tips og råd ifht hvilke poleringsputer, poleringsmidler jeg bør gå for for å gjøre jobben enklest mulig.

Har vurdert å gå for menzerna sin serie for polering med blant annet cut polish 2500 final finish 3000 og super finish 3500 samt muligens rupes sine puter for jobben.

Takk på forhånd. :)

Edited by TomHenden

todleif

Er greit med grov, medium og mild poleringsmiddel og puter. Da har du litt å velge imellom og å teste på lakk. Menzerna 2500 er vel medium. Dei 2 andre du har valgt, er vel milde. 

Eg bruker uber pads. Da er det gul, oransje og grønn pad som blir brukt av meg. Gul er grov, oransje er medium og grønn er mild. Er greit med fleire stk av same farge

Rupes har nok sikkert same opplegget på sine poleringsputer. (Men fargene er nok ulike) 

Conkey

Rupes sitt system er veldig enkelt, hvor utgangspunktet er at pute og polish i samme farge hører sammen. Bilnerden har en pakke med 3 menzerna polisher i ulik grovhet (du bør ha en 300 eller 400, altså en med mye cut) sammen med ulike Uber puter

TomHenden

Da har jeg oppdatert følgende i handlelisten så langt.

2x rupes polishing pad i alle fargene 

250 ml - Menzerna Heavy Cut Compound 400

250 ml - Menzerna Medium Cut Polish 2500

250 ml - Menzerna Super Finish 3500

500 ml - Menzerna Top Inspection 

3m Maskeringstape

Rupes Swirlfinder.

Har valgt å gå for rupes sine pads i og med at det er et godt tilbud på de på bilnerden.

Tror ikke det er noe jeg mangler, annet enn lakkdybdemåler. Men lommeboken tillater ikke det akkurat nå.

Når det kommer til Forvask/Skum-spyling/håndvask/mikrofiber/voks/glass rens og coat/ felg rens og felg voks har jeg det jeg trenger.

todleif

Eg ser at Bilnerden har poleringspakke med Menzerna og uber pads. Berre sjekk om det er billigere. 

Ellers ser handlelista di grei ut :-) 

TomHenden

Forøvrig, vil man kunne bruke swissvax sin quick finnish til whipedown etter polering? Har en halv liter av denne så muligens greit å bruke opp den før jeg kjøper inn mer om den kan brukes til det?