Jump to content
Sign in to follow this  
HG

Kantpolering av felger ønskes ASAP.

Recommended Posts

HG

Har et sett med Rondell D58 på bilen som har sett bedre dager. Gatebil, E30Meet og diverse andre arrangementer venter og jeg ønsker å få dem litt penere. Er ikke verdens beste stand på dem, men har god tro på at de kan bli ganske fine for det. 

Dermed tenker jeg å få fjernet klarlakken (enten med noe malingsfjerner eller puss) og deretter polere opp. Er også noe kantkjøringer som kanskje kunne blitt dempet med litt finkjøring med dremel eller vinkelsliper med noe pusseblader på? Bare for å få det litt jevnere og mindre åpenlyst. Gidder ikke å legge masse penger i restaurering osv. av disse foreløpig, da det sikkert kommer nye felger på bilen etterhvert.

Trenger ikke være noe fancy arbeid heller, bare de blir pene og blanke, og forholder seg sånn en stund. Hørt man kan ta malingsfjerner på kanten, vaske av, sette de på bilen og sette i fjerde gir, for så å bare holde en klut med autosol på kanten? :lol: Altså, jeg er åpen for pengebesparende måter. De sier vel så at dumme idéer som funker ikke er dumme?

Her er klarlakkens tilstand og bilder av alle felgene helhetlig (beklager for øvrig dårlige mobilbilder og skitne felger):

6kyVYyJ.jpg

LUuOVDX.jpg

YKObaWy.jpg

LjVIXa3.jpg

fnCXAij.jpg

1rlc8Co.jpg

DnqPDpZ.jpg

QZP5Qw8.jpg

bTXYQlI.jpg

Og kantkjøringene:

MmBZrGd.jpg

oVVLaln.jpg

BmVgMr0.jpg

Holder til i Ås, Akershus, så alt i relativ nærhet er vurderbart. Gidder ikke å sende felgene med post.

Kom med prisoverslag et eller annet sted (PM eller sms til 98042437) så skal jeg nok finne en god kandidat. 

På forhånd takk!

Edited by Gabz

overlay

Østfold felgteknikk har kommet med ett nytt tilbud hvor de henter felger på døren din - om jeg ikke har missforstått. Da får du hvert fall  fullverdig restaurering av felgene

HG

Igjen så tenker jeg ikke å bruke så mye penger på dem, hvertfall ikke enda. Derfor jeg tenker en enklere og billigere løsning for å hvertfall ha dem litt penere til treffsesong :) Østfold FT har en tendens til å koste en del.

Tyggern

I stedet for malingsfjerner er det like godt å gå rett på med en kniv eller sandpapir og fjerne lakken mens bilen står å går...
Pass fingrene bare :)

ligger flere filmer på youtube også..

Slipe / skrape først.
En runde med P400 / P800 vått

ny runde med P1200 / 1500 vått gjerne en med P2000/2500 også (da blir det enda blankere)
Så kan du ta autosol
Så noe annet som er finere

• DCN Point 1

HG

Kan funke det. Bare jekke opp bak, montere en og en felg, og sette bilen i 4.gir?