Jump to content
Sign in to follow this  
Salcin

QD etter voks?

Recommended Posts

Salcin

Hei! Etter å hatt nybilen en stund, så fikk den nå for noen dager siden en runde med Scholl s20 black som

for øvrig er den mest imponerende jeg har prøvd! Har også lagt 2 lag Shield over 2 dager, så bilen har forhåpentligvis beskyttelse en stund igjen...Men så til spørsmålet: Er det noen hensikt eller lurt i det hele tatt å bruke en quick detailer etter vask i tillegg? Har nanolex quick detailer, og tenker da ett av to resultater... Legger quick detailer seg oppå, og hjelper den beskyttelsen som er der fra før med og ikke slites, eller kan den "løse" opp voksen og insteden svekke den?

image.jpeg

olav framvik

Qd er fint det men shield er en sterk voks som holder lenge så jeg ville ha ventet til du merker svekkelse i voksen. Event hvis du vil piffe opp glansen ved en anledning. Tror ikke en qd vil løse opp voksen men det er mange merker å få kjøpt, så noen kan jo ha kjemikalier som reagerer med andre vokser.

ØHN

Enklere å bruke en bilsåpe med voks, enn å måtte gå over med QD etterpå.  Da booster du og holder Lotus-effekten vedlike når du vasker. Du slipper også et problem enkelte har med at QD-produkter bygger seg opp på lakken og lager water-spots-lignende flekker og skjolder.

ALFRED

Qd bruker eg endel av fordi eg liker å gå over bilen med spray og du vedlikeholde voksen litt lengre.  Såpe med voks brukes også.

trogha
1 time siden, ALFRED skrev:

Qd bruker eg endel av fordi eg liker å gå over bilen med spray og du vedlikeholde voksen litt lengre.  Såpe med voks brukes også.

Vedlikeholde voksen? 

QD er en slags kjemisk rens som legger igjen litt (eller mye) beskyttelse. Ved hyppig bruk tenker jeg du vedlikeholder alt annet enn voksen, kun glans og lotuseffekt som qd legger igjen.

Salcin

Høres ut som det beste da er å bruke en såpe med noen form for voks, og heller vente til voksen begynner å dabbe av, for da å bruke QD for og holde liv i voksen frem til neste runde?

Takk for svar, men vil da i samme slengen gjerne høre hva som er "favorittsåpa" med voks? Er veldig stor fan av chemical guys mr pink, men denne er jo uten voks :-)

ALFRED
5 timer siden, trogha skrev:

Vedlikeholde voksen? 

QD er en slags kjemisk rens som legger igjen litt (eller mye) beskyttelse. Ved hyppig bruk tenker jeg du vedlikeholder alt annet enn voksen, kun glans og lotuseffekt som qd legger igjen.

Ja mulig det er bare det. Men eg liker å bruke det isåfall. 

Belle
24.6.2016 - 23.35, Salcin skrev:

Høres ut som det beste da er å bruke en såpe med noen form for voks, og heller vente til voksen begynner å dabbe av, for da å bruke QD for og holde liv i voksen frem til neste runde?

Takk for svar, men vil da i samme slengen gjerne høre hva som er "favorittsåpa" med voks? Er veldig stor fan av chemical guys mr pink, men denne er jo uten voks :-)

Koch chemie Nano magic shampoo eller Gyeon bathe+ er begge gode såper som legger igjen bra beskyttelse