Gå til innhold
hanso

Matte lykteglass i plast.

Recommended Posts

hanso    0
hanso

På min BMW520 98 mod er plastglass foran lyktene matte. Er det noe å gjøre med Det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chris-520e39    1
Chris-520e39

Jeg har selv en 520 fra 99 og hadde samme problemet. Jeg løste det med å våtslipe med 1500 papir, deretter 3000 papir, så polere det opp. Først med en relativt grov rubbing og avsluttet med en finere en :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad
Jeg har selv en 520 fra 99 og hadde samme problemet. Jeg løste det med å våtslipe med 1500 papir, deretter 3000 papir, så polere det opp. Først med en relativt grov rubbing og avsluttet med en finere en :)

Hadde samme problemet på legacy`n, og de blei betraktelig bedre etter ettpar runder med Scratch X for hånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Kommer ofte langt med Meguiars sin PlastX hvis de bare er litt matte. Er de veldig matt må man nok våtslipe dem som Chris sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Autosol og sonax pad på roterende, billig og effektivt.

Gjerne etterfulgt av Ez cream og Jetseal for litt mere bling og beskyttelse, eller 101 for en AIO, eller annen lakkrens/sealer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Brukte Meguiars 105 etterfulgt av 80 på den E39'n jeg tok i helga, det ble ganske bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Fikk lynkjapt stor forbedring av matte lykteglass i plast

på en Toyota Yaris når jeg brukte scholl S30 med orange scholl-pads.

mvh

ståle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hanso    0
hanso

Maskin er tingen her altså. Ser det er flere muligheter her. Har ikke alt utstyret/kjemikalier som trengs enda ser jeg. Er AG paint renovator for hånd fy fy??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Paint renovator er enten for hånd eller med en dual Action maskin (DA) ikke roterende mener jeg.. bruk lite produkt så er det ikke voldsomt med jobb...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Om lykteglassene er laget av glass da? Mine er det, og de er litt matte. Gir det noen positiv effekt å bruke noe med fillere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

glass er værre, plastlykter er lettere å korrigere. filler er vel mer nja, mht plast kan det også våtlslipes og poleres opp igjen om de er helt dass, da der det som nytt.. 3M har noe glasspolish som sikkert kan funke på lykter da det er mindre flater å jobbe på og ikke så mye pes som ruter er. godkjemi har 3M men vet ikke om kazzper har tatt inn noe glasspolish enda...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SelvFixern    0
SelvFixern

Polering og rubbing er fine greier.

MEN...

Problemet er at lyktene vil bli matte igjen så snart rubbing og polish vaskes vekk.

Derfor bør du legge på en form for lakk etterpå for å beskytte glasset mot videre slitasje.

Jeg har brukt et fra Innotec som heter Liquid Glass. (www.innotec.nu)

Superenkelt å påføre og det er utrolig holdbart.

Kostet 600,- pluss moms for to lykteglass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Velkommen hit.

Du har åpenbart ikke vært her på forumet en lang tid. De poleringsmidlene vi her inne bruker (med unntak) inneholder veldig fine slipemidler, fra rundt 2000 grit opp til 5000 grit (kanskje mer også, men da begynner det å bli veeeeldig fint). Disse midlene fjerner det øverste plastlaget eller lakklaget som er matt/oksidert.

Poleringsmidler som hvermannsen bruker har ofte fillere og de kan være at etterlater glasset i den stand som det var i utgangspunktet etter at poleringsmidlene er vasket bort.

Vil du fortelle litt mer om Liquid Glass siden du er så fornøyd? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersE88    23
AndersE88

Rubbing er jo å slipe bort et lag av plasten så det vaskes ikke bort. Men lykten vil selvsagt slites på nytt og bli matt, men det tar sin tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig