Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en sånn hendig puck til å legge voks med i dag. Denne har borrelås, så jeg kan sette på alle slags puter. 

Hva slags puter er anbefalt å bruke til kjemisk lakkrens og voks som begge legges for hånd? 

Er det de aller fineste putene?

Øyvind G
Skrevet

Til voks ville jeg brukt en sim er fin. En mykere pute vil være dnillere og den kommer også bedre til i "ulendt tereng".

Til korrigering må du bare prøve deg frem da det kommer ann på bla hardhet på lakk, produkt/pute og teknikk. Begynn med en medium pute å se hvordan det går.

Skrevet

Jeg har også kjøpt meg noe lignende nå, de padsa som fulgte med var for harde til voks etter min smak. Skulle hatt noen 80mm puter av skikkelig fint skum ala de ultimate german håndapplikatorene. Du får si ifra hvis du finner noe bra. Vurderer evnt å skjære ut en rund 80mm pad av en sånn ultimate german applikator og lime på borrelåsfeste.

Skrevet

Ja, nå har jeg ikke målt den "pucken" min, men det er nok rundt 80mm jeg trenger også. Hvor store er de spot paddene som selges rundt omkring da?

Skrevet (endret)

Standard spot pad størrelse er 4"/ 100mm, men hvis du leter finner du puter i omtrent alle mulige størrelser. 100mm er litt for stort til å komme nedi Collinite voksen min, så jeg vil ha ca 80mm. Mange slike velcro pads er jo laget for maskinbruk og dermed ofte litt faste og med en anelse cut. Jeg vil ha noen myke og gode uten cut og helst flat pad. Finnes jo mye på ebay osv, men er litt skeptisk til kvaliteten. Noen som har tips til 80mm myke og gode pads til voks?

Edit: Dette er de nærmeste jeg har funnet, men har altså ikke testet disse.

Endret av sruben
Skrevet

Se der ja.. har du bestilt eller? Jeg prøvde de blå jeg nå=)

Skrevet

Har ikke bestilt noe enda, men er de blå jeg tenkte på også ja. Du får si ifra hvordan de er. Mulig @_Makki_ har noen myke 80mm voksputer fra Detailing Mafia også?

• DCN Poeng 1
_Makki_
Skrevet
2 timer siden, sruben skrev:

Har ikke bestilt noe enda, men er de blå jeg tenkte på også ja. Du får si ifra hvordan de er. Mulig @_Makki_ har noen myke 80mm voksputer fra Detailing Mafia også?

Jeg har sorte puter i 83mm som er meget meget myke. Bruker de selv til å legger forsegling på maskin bla.

Ser ut som denne.

image326706966780.jpg 

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår