Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hei! Skal lakkere kalipperene på en 2015 320i. Har kommet endel rustmerker, så har kjøpt inn sølv kalipperlakk for å få tilbake "newlooken". Hva er den beste fremgansmåte ? Kan jeg jekke opp bilen å sette en støttebukk på den siden jeg jobber på eller må jeg ha støttebukk på begge sider?

Endret av icodden
Skrevet

De fleste bremsecalipere er enkle å ta av. To skruer og litt press for å presse tilbake bremsestempelet, så får du den enkelt av klossene. Bare pass på at caliperen ikke blir hengende i bremseslangen og blir utsatt for unødvendig belastning. 

Pass på så du ikke får lakk mellom klosser og skive. Dette vil endre friksjonen og i værste fall har du dårligere bremseeffekt. Når du monterer sammen igjen og er ferdig, så må du sørge for å pumpe på bremsen noen ganger til stempelet ligger helt inntil klossene igjen.

Skrevet

Ok, men det med støttebukk. Er det trykt og stabilt å bruke bare en stk støttebukk på den siden og den kalipperen som jeg jobber med også står den på hjulet på motsatt side?

Skrevet

Ikke noe problem det nei, forutsatt at du ikke jekker den opp meningsløst høyt :)

hgnubel
Skrevet
Ok, men det med støttebukk. Er det trykt og stabilt å bruke bare en stk støttebukk på den siden og den kalipperen som jeg jobber med også står den på hjulet på motsatt side?

Helt trygt så lenge bilen står på flatt og hardt underlag. Legg gjerne klosser/steiner bak hjulene som er i kontakt med bakken.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår