offroad

Lufting baki varebil

Vurderer å kjøpe liten varebil, caddy eller connect.. Men hunden må jo få bli med, skal sitte baki i buret sitt. Noen som har erfaring med dette? tenker på hvor varmt blir det baki der på sommeren? Står jeg parkert er det jo bare å ha døra oppe, men underveis til og fra jobb bekymrer meg litt.... :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jo vifter som er beregne til hundebur, så den får litt kjøling.

Ellers kan du jo kjøpe ei solcelledrevet vifte til taket så du får litt mere gjennomtrekk. Finnes de fleste steder en selger ting til campingvogner eller båter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får jo "pizzabiler" med lite skyvevindu i sidedøren. Og har den ikke det så er det tilgjenglig hos merkeforhandler. Svigerfar har 07 Caddy og den hadde initialt ikke vindu i sidedøren på hø side, men det ville han ha og fikk det montert hos forhandler. Var ikke alt for dyrt heller. Enig ang det og ha hund i bilen, selv med døren åpen.... Hadde en god del jobber for politiet med og åpne biler som sto parkert med hunder inni om sommerene når jeg jobbet hos Falck. Da ble det dirk og transport av hund til kennel for eiers regning. Men det var altså biler som var helt lukket.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I 2008 så var vell Fiat Doble den eneste varebilen som hadde ventilert hytte om jeg ikke tar helt feil.

I tillegg er det plass til 2 euro-paller inni.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er sikkert litt rævhøl nå http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=5539 men jeg har hund selv og mitt stå punkt er hun ikke skal bli igjenn i bilen mer enn max 10min.

Har du døren oppe kan du fort komme tilbake til bil uten hund...

Til jobb om morran er greit, tidlig på dagen, ikke varmt enda. Iløpet av dagen hvis sol blir det alt for varmt i brakka, så da tar jeg hunden med slik at den kan ligge i buret sitt med gjennomtrekk slik at jeg ser bilen fra der jeg kjører gravemaskin(og selvfølgelig helst i en skygge). Men hjemigjen om ettermiddagen er det jo steikende hett, og en halvtimes kjøring.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser bilen og bak dørene er åpen..vannskål med friskt og godt vann og evnt. lås på buret hvis atte noe skulle ta hunden din..Så er vel alt i skjønneste orden. Men ville fått meg 1-2stk 12V vifter baki der slik at hunden får luft på seg.

Sikkert litt paranoid jeg da, men desverre er da mange rare folk som stjeler hunder.

Eller hva sier du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvis du ser bilen og bak dørene er åpen..vannskål med friskt og godt vann og evnt. lås på buret hvis atte noe skulle ta hunden din..Så er vel alt i skjønneste orden. Men ville fått meg 1-2stk 12V vifter baki der slik at hunden får luft på seg.

Sikkert litt paranoid jeg da, men desverre er da mange rare folk som stjeler hunder.

Eller hva sier du?

Jo ,jeg går ikke fra noen av ungene mine uten tilsyn jeg! Men nå er det på fjellet jeg jobber da, og sommerstid så er det så og si folketomt der.. :) Tror jeg må satse på å ta vekk vinduet i skilleveggen jeg, da kommer det jo friskluft bak til dyret når jeg kjører.. Må jo være mange som bruker sånne biler til "hundehus" vel?? :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 12v vifte vil fort tappe bilen for strøm. Dette er heller ikke frisk luft!

Hva sier hunden selv da? ;) Altså.. Trives den i bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp bil uten lukka lasterom, type yaris verso o.l. Da slipper du tenke så mye over tempen, for da vil den ha stort sett samme temp som du har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjøp bil uten lukka lasterom, type yaris verso o.l. Da slipper du tenke så mye over tempen, for da vil den ha stort sett samme temp som du har.

Ser det er noen import caddyer med gitter, og også enkelte connecter, får prøve å få tak i en slik.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive