sruben

Poleringspakke til nybegynner

Er ny her og må begynne med at det virker som veldig mange her sitter inne med utrolig verdifull kunnskap.

Selv er jeg nybegynner bl.a. fordi en god venn på et lakkverksted har polert/vokset bilene mine de siste årene.

Nå skal jeg prøve meg selv og etter litt lesing andre steder har jeg pekt meg ut noen Meguiars produkter. Etter litt lesing her inne skjønner jeg at andre produkter kanskje kan være vel så bra, men siden jeg kan få MG produktene relativt gunstig så setter jeg opp dem som utgangspunkt og sier takk for alle tips og kommentarer dere måtte ha!

Jeg har forøvrig en 2005 BMW E46 sølv, bilen er stort sett pen og ganske blank med noen vaskestriper og noen få riper. Skal kun jobbe for hånd.

Smooth Surface Clay kit

ScratchX 2.0 (på riper)

MG #80

NXT Tech Wax 2.0

(Gir ca 800,- for dette)

Annet:

Wash Mitt

NXT Speed Detailer

Endurance Tire Cleaner

Supreme Shine Microfiber 3-pack

Water Magnet

Applicator pads og even coat pads.

(Gir ca 650,- for dette)

1. Hvis dere mener jeg burde gå fra andre produkter/pakker så foreslå gjerne noe til samme eller lavere pris da jeg egentlig ligger over det hadde bestemt meg for å bruke :)

2. Hadde tenkt å bruke DC1 som rens, men fikk anbefalt MG 80. Hvordan er denne for hånd?

3. Hvordan er NXT Speed Detailer kontra Ultimate Quick Detailer?

4. Trenger noe som kan brukes til tørre/nuppete felger som limer til seg bremsestøv. Hvordan er NXT All Metal Polish? Annet?

5. Hva kan jeg bruke på det blanke rundt grillen? Ser "skjoldete" ut

Hvis det er andre pakker/merker som er bedre i samme prisnivå så kom gjerne med forslag.

Endret av sruben
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Hvis dere mener jeg burde gå fra andre produkter/pakker så foreslå gjerne noe til samme eller lavere pris da jeg allerede ligger over det hadde bestemt meg for å bruke default_smile.png

Ser greit ut til å begynne med dette ;)

2. Hadde tenkt å bruke DC1 som rens, men fikk anbefalt MG 80. Hvordan er denne for hånd?

Ville gått for M80 ja, (kan fint brukes for hånd, men maskin anbefales).

Jeg ville gått til innkjøp av en rimelig DA maskin (kan brukes både til M80, ScratchX og NXT-voksen). Biltema sin tohodete med Sonax pads fra Clas Ohlson fungerer meget bra (tilsammen ca 250,-)

Med denne blir det MYE lettere arbeid, samt MYE bedre resultat enn for hånd. ;)

4. Trenger noe som kan brukes til tørre/nuppete felger som limer til seg bremsestøv. Hvordan er NXT All Metal Polish? Annet?

Du kan bruke det samme som på lakken (til å begynne med ;) )

5. Hva kan jeg bruke på det blanke rundt grillen? Ser "skjoldete" ut

Hvis den er krom ville jeg brukt Autosol Krompolish, men er det plastikk ville jeg prøvd M80 og evt ScratchX hvis den ikke tar godt nok. (forutsatt at du kjøper de)

Du nevner ikke avfetting, men hvis du ikke har dette bør du skaffe deg det og bruke før/under vask før polering. MAC 124 Prickbort (kaldavfetting), og FOMA Høytrykksvask (alkalisk avfetting) tar i samarbeid det eller meste.

Endret av madskh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@"madskh":

Har du noe annet å anbefale enn water magnet, og hvorfor er den så dårlig ? Har brukt den selv og kan ikke si at jeg er direkte misfornøyd...... men finnes det noe bedre så er jeg åpen for forslag jeg :) !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
@"madskh":

Har du noe annet å anbefale enn water magnet, og hvorfor er den så dårlig ? Har brukt den selv og kan ikke si at jeg er direkte misfornøyd...... men finnes det noe bedre så er jeg åpen for forslag jeg :) !

WM er god de første gangene, men blir raskt slitt og blir hard med lite sugeevne etterhvert. Jeg har bare prøvd Cobra Supreme Guzzler og Poorboys Waffle Weave Towel og de er ihvertfall gode! Scandicshine sin får gode tilbakemeldinger.

Endret av madskh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest mye bra om Prickbort ja, men hvor har den vanlige størrelsen på 1 liter?

Sjekket mekonomen.no og der stod den til 125,- for 1 liter. Er det vanlig pris? Stod ca 50,- SEK i testen jeg leste av den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har lest mye bra om Prickbort ja, men hvor har den vanlige størrelsen på 1 liter?

Sjekket mekonomen.no og der stod den til 125,- for 1 liter. Er det vanlig pris? Stod ca 50,- SEK i testen jeg leste av den.

Godkjemi.com har 10L til ca 550,- og 5L til ca 300,-. Ellers så jeg at BilXtra hadde 1L til ca 90,- Statoil bruker vel også å ha denne. Ellers finner du vel Turtle sin Extreme Prewash-T sin nesten over alt, den er også bra. Ellers fungerer det greit med det meste av kaldavfetting (Biltema, Jula etc -de er vel ikke riktig så bra, men du får ca 5 ganger mer produkt for pengene (ca 90,- for 5L) ;)

Endret av madskh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microl 648 er også en bra avfetting, tynnes 1:2 el 1:3..men Prickbort er en knallsak, blir ikke ille om en kjøper 10liter av den, drar på seg noe mht frakt da den er ok tung å sende også desverre..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Microl 648 er også en bra avfetting, tynnes 1:2 el 1:3..men Prickbort er en knallsak, blir ikke ille om en kjøper 10liter av den, drar på seg noe mht frakt da den er ok tung å sende også desverre..

Mircol 648 er god ja (erstatter kaldavfettingen). De har satt ned prisene både på Microl og Autosafe 648 (alkalisk avfetting) på www.autoboss.no nå, så jeg vurderer å bunkre opp litt... Og gratis frakt over 650,- ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håhåhåh. GRATIS FRAKT er alltid morro. :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips!

Nå er følgende bestilt og mottat så får vi se om det blir noe bra :)

Smooth Surface Clay kit

ScratchX 2.0

MG #80

NXT Tech Wax 2.0

Wash Mitt

Ultimate Quik Detailer

NXT Tech Protect

Endurance Tire Cleaner

PlastX

Supreme Shine Microfiber 3-pack

Applicator pads og even coat pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive