Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Prøver å gi råd om ”riktig” bilvask til mine ”kunder” og venner.For at de skal slutte å bruke svamp og Zalo må produktene jeg anbefaler være lett tilgjengelige i butikker som Bilextra, Thorshov, Biltema, Jula etc. Alle disse butikkene selger ok bilshampo, vaskehansker og mikrofiberkluter.

Er det noen som har forslag til hva du kan bruke til forvask i stede for (5%) Surfex som er tilgjengelig i disse (eller tilsvarende) butikker?  

Skrevet

Så det går bra å bruke uttynnet vanlig bilsåpe (f.eks Jif) som ”forvask” ? Hvor mye tynner du ut den?

Skrevet

Jeg bruker bio avfetting fra biltema, prickbort ved behov og mg nxt såpe i skumkanon til forvask.. fungerer jo også å sprøyte på såpevann med lavtrykkssprøyte over avfetting hvis man ikke har utstyr til skumlegging.

Skrevet
Jeg bruker bio avfetting fra biltema, prickbort ved behov og mg nxt såpe i skumkanon til forvask.. fungerer jo også å sprøyte på såpevann med lavtrykkssprøyte over avfetting hvis man ikke har utstyr til skumlegging.

Jeg satt å tenkte på noe av det samme opplegget. Vi kan ikke få alle til å vaske og investere som oss. Og da bør jula, Biltema og slike steder være mulig å finne noe å henvise de til.

Jobber litt med samme problemstilling blant bekjente.

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem i å bruke avfetting, felgrens, mitt og diverse fra biltema og de andre billige kjedene. Det er like mye fremgangsmåte som avgjør resultatet føler jeg.. bare forvasken får ligge på bilen lenge nok så det får løst opp mesteparten av dritten før avspyling så går det stort sett bra hvis man ikke har hypersensitiv lakk. I værste fall kan man sikkert bruke det originale såpeleggingsystemet som er på høyttrykksspyleren med noe såpe beregnet for det til forvask og..

• DCN Poeng 1
Skrevet

Før jeg kjøpte surfex til forvasken, brukte jeg biltema sin forvask såpe ufortynnet. På den tiden hadde jeg ikke noe å sammenligne med, men om jeg husker rett var den helt grei. Kjøpes kanskje som nødløsning hvis jeg er tom for Surfex

Skrevet (endret)

Littegrann off-topic, men ser at bilnerden selger Nerta nå. Leser at Nerta har mange måter samme egenskaper som surfex.
Vil en forvask med f.eks prickbort først som toppes med nerta skum få et DCN approved stempel på seg? Tanken her var å kutte surfex påføringen for enkelhetsskyd til vedlikeholdsvasken

Endret av Mozell
ballemann
Skrevet
23 minutter siden, Mozell skrev:

Littegrann off-topic, men ser at bilnerden selger Nerta nå. Leser at Nerta har mange måter samme egenskaper som surfex.
Vil en forvask med f.eks prickbort først som toppes med nerta skum få et DCN approved stempel på seg? Tanken her var å kutte surfex påføringen for enkelhetsskyd til vedlikeholdsvasken

Approved! Jeg bruker ikke avfetting vær gang heller, 1 gang i mnd kanskje :)

Skrevet
1 time siden, ballemann skrev:

Approved! Jeg bruker ikke avfetting vær gang heller, 1 gang i mnd kanskje :)

Hva gjør du da før du går løs på bilen med vaskehansken? Bare avsppyling :) ?

Skrevet
30 minutter siden, Mozell skrev:

Hva gjør du da før du går løs på bilen med vaskehansken? Bare avsppyling :) ?

Dersom bilen er nyvokset og vi snakker vår og sommer, så hender det ofte at jeg bare spyler bilen nøye og så går rett på håndvasken. Ingen problem det sålenge møkka ikke får bygge seg opp (3-4 vasker i uka) :D 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår