Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Brodern lånte den du linket til av en nabo, den greide ikke løsne boltene på bilen hans etter vinteren. Jeg har kjøpt denne, http://www.clasohlson.com/no/Cocraft-HI-450-muttertrekker/40-8726, og den løsnet de samme boltene på resten av bilen uten problemer. Kjøpte med krafthylser med plastbeskyttelse for å spare felgene for de værste merkene, og en 110Nm momentstav for å begrense tiltrekkingen litt. Etterstrammet såvidt med håndmakt for å sikre at ting satt skikkelig.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt sånn muttertrekker tidligere, gjør dekkskift en del raskere og enklere. Bare å kline til. 

Skrevet

Har ryobi sin 18v batterimuttertrekker, godt å slippe den ledningen, bruker den til dekkskifte, bytte av understellsdeler og alt mulig rart egentlig. Sjelden eg har savna lufttrekker. Ryobi sitt one+ system med et batteri på flere verktøy er jo toppers og.

Har og godt til innkjøp av slike momenstaver til dekkbytte, har hittill aldri hatt behov for å ettertrekke hjul :-)

Karmann63
Skrevet

For noen år siden kjøpte jeg den til Clasern, basert på en test jeg leste hvor den kom veldig bra ut. Den har funket fint og banker av hjulboltene på 3 biler 2 ganger i året.

• DCN Poeng 1

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Skrevet

Har 2stk Bosch GDS 18V-LI HT.. Fantastiske maskiner som får løs det aller aller aller meste :) Inkl. hjulbolter, navmuttre, crank/veivbolter osv.

Kan ikke anbefale de varmt nok :)

Litt dyre er de, men verdt pengene.

Ellers har vel ryobi et par maskiner som klarer å løsne hjulbolter i allefall.

• DCN Poeng 1

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Hoppespretten
Skrevet
3 timer siden, tommern skrev:

Har ryobi sin 18v batterimuttertrekker, godt å slippe den ledningen, bruker den til dekkskifte, bytte av understellsdeler og alt mulig rart egentlig. Sjelden eg har savna lufttrekker. Ryobi sitt one+ system med et batteri på flere verktøy er jo toppers og.

Har og godt til innkjøp av slike momenstaver til dekkbytte, har hittill aldri hatt behov for å ettertrekke hjul :-)

Har du link til produktet :)?

Skrevet (endret)

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Muttertrekker/Hjulmuttertrekker-IW-450-2000022920/

Eg har denne modellen her, og den er helt super til mitt bruk. Har to biler som eg skifter på, og har aldri hatt noe problem med den. Bruker også en 110NM momentstav når eg trekker til da. Mulig eg skal opp til 130NM da den på 110 er litt under anbefalt om eg har skjønt det riktig. 

Var skeptisk i utgangspunktet til en så billig sak til denne oppgaven, men har hatt den i 3-4 år no og er like fornøyd hver eneste gang eg skifter hjul:) 

Og det følger med en snerten liten koffert med 4 piper i så alt du treng er der, men endte opp med å kjøpe pipe med plast beskyttelse da eg var litt uheldig med de som fulgte med i settet:)

Endret av leify
olav framvik
Skrevet
1 time siden, Hoppespretten skrev:

Har du link til produktet :)?

http://nettbutikk.sor-tre.no/?vis=visprodukt&pid=1015&kat=59&sk1=130

Det er sikkert denne. Den leveres uten batteri og lader så har du ikke det fra før så må du plusse på ca 360,- for en smart lader og 600-1000 kr for batteri avhengig av størrelsen du vil ha.

Men da har du grunnpakka og kan gjøre mange rimelige maskinkjøp senere. Milwaukee lager Ryobi og kvaliteten skal være som grønn bosch...hvis du lurte.

Mvh Olav Framvik

• 7 years later...
Skrevet

Hei! Cocraft HI 450 , må man justere momentet på denne eller er det bare og kjøre på med momentstav? :) 

• 8 months later...
Skrevet

Trekke til med måte og dra til med momentnøkkel med anbefalt moment f eks 120 nm,alt etter type bil og mutter/bolt diminsjon

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår