Gå til innhold

Recommended Posts

CooperWorks
Skrevet

Heisann!

Jeg ønsker å få oppklart noe mht et eksosanlegg. Sitter og vurderer å skifte ut min originale og montere twin eksos. Men for å få twin eksos må jeg ha et Cooper S anlegg.

Originalt anlegg: 1,6l 122hk uten turbo
Cooper S/twin eksos: 1,6l 174-184 hk med turbo

Problemet:
Kan det monteres uten at noen systemer i motoren forstyrres og at bilen går som den skal? Har sett litt på bilen og mener det skal gå greit å feste det.

Takker på forhånd for gode svar :)

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Helt sikkert mulig at noen her inne har peiling på mini cooper, men jeg tenker at du kanskje vil få bedre respons på et mini club forum? :)

CooperWorks
Skrevet
Akkurat nå, Concker skrev:

Helt sikkert mulig at noen her inne har peiling på mini cooper, men jeg tenker at du kanskje vil få bedre respons på et mini club forum? :)

Holder på å spørre på en internasjonal side, men ville høre om det var noen som kan eksos kunne svare her inne også. Fint med flere synspunkter :)

Skrevet

Hvor stor del av anlegget skal skiftes?

Ikke at jeg har alltid verdens peiling, men ville antatt at Cooper S anlegget har mindre motstand en ditt😅

Max Protect Certified Detailer.

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Fuglestein
Skrevet

Så lenge lamdasondene blir intakte så vill jeg tro det er bare å kjøre på. På en 1,6 suge-bensin (går jeg ut i fra) vill du verken få mer elle mindre effekt med å sette på dette eksosanlegget.

Muligens noe tøffere lyd å utseende. :)

CooperWorks
Skrevet
55 minutter siden, Runey skrev:

Hvor stor del av anlegget skal skiftes?

Ikke at jeg har alltid verdens peiling, men ville antatt at Cooper S anlegget har mindre motstand en ditt

Jeg tenkte å bare skifte lydpotten men så ser jeg en som skal selge sitt anlegg og det går omtrent hele veien frem 0983df83-f957-4220-82a9-69ad89b45eff.jpg

Skrevet

Som Fuglestein sa så er det ikke noe problem å skifte lyddemper. Eneste problemet jeg ser for meg om du skifter hele anlegget blir om det passer fremme siden du mangler turboen.

Max Protect Certified Detailer.

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår