Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Trår til med litt flere kvalitetsprodukter for polering, og vil nå prøve Scholl.

Har i dag S03+ for grovsteget, trenger et medium og finsteg. Bør jeg ta S17 eller S20 for medium og S30 eller S40 for fin? Utifra kombinasjonen med puter virker det som at fin/finishing steg egentlig smelter sammen med tanke på poleringsprodukt. Altså om jeg bruker S30 med finishing pute får jeg omtrent samme resultat som S40 med en litt grovere (medium/fin) pute?

Skal for øvrig være til MB C-klasse nesten ny, og har inntrykk av at lakken på disse er meget hard. Men kommer også til å ta andre biler i familien.

Simenhbe
Skrevet

S30 er glimrende til finsteg :) 

Personlig har jeg aldri fått skikkelig bruk for S17, ender opp med å enten kjøre grovere (S03) eller bruke UHS i stedet..

Skrevet

Vil hvertall anbefale S20, den e helt RÅ på mørke farger, og fungerer også bra på lysere farger :) i de fleste tilfeller klarer man avslutte veldig fint med den og har egentlig aldri hatt bruk for S30 flasken jeg har stående.

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Skrevet
1 time siden, Pop skrev:

Trår til med litt flere kvalitetsprodukter for polering, og vil nå prøve Scholl.

Har i dag S03+ for grovsteget, trenger et medium og finsteg. Bør jeg ta S17 eller S20 for medium og S30 eller S40 for fin? Utifra kombinasjonen med puter virker det som at fin/finishing steg egentlig smelter sammen med tanke på poleringsprodukt. Altså om jeg bruker S30 med finishing pute får jeg omtrent samme resultat som S40 med en litt grovere (medium/fin) pute?

Skal for øvrig være til MB C-klasse nesten ny, og har inntrykk av at lakken på disse er meget hard. Men kommer også til å ta andre biler i familien.

Virker som du har blitt hørt: http://concours.no/prices-drop

• DCN Poeng 1
Skrevet

Støtter 9stad ift s20. Jeg ville kjøpt bare denne og prøvd om det dekker ditt behov. Jeg angrer på mitt innkjøp av både s17 og s30 etter å ha fått en sample s20.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet

Mange takk for tilbakemeldinger. Ser også her at det er noen uenigheter hvilke steg man klarer seg med tilstrekkelig og hva som er unødig. I tillegg er det en relativt ny bil som ikke bør trenger store korrigeringene, men samtidig er lakken såpass hard at de fineste stegene ikke ser ut til å ha noen effekt. Dermed tenker jeg at S40 fint kan droppes.

Men om jeg skal gå for S20 eller S30... de har omtrent like mange anbefalinger både i denne tråden og de andre på forumet. Så kanskje S20 alene holder, så veksler jeg heller mellom fin pute, evt finishing?

Det gjør jo ingenting om jeg kan klare meg med to nivå uten å miste noe viktig... :)

@overlay, takk for link. Ser at Scandicshine har samme tilbudene, så det er antakelig importør som har senket prisen denne uka (eller fabrikken).

Skrevet

Om lakken er hard kan rupes uhs kanskje være mer rett, men jeg har ingenting annet enn synsing basert på det jeg har lest her inne p bygge den anbefalingen på. Men om målet er å prøve scholl er min personlige erfaring at alt unntatt s20 Black har skuffet meg. Trenger jeg tung skyts er menzerna foretrukket hos meg.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet
22 minutter siden, Conkey skrev:

Om lakken er hard kan rupes uhs kanskje være mer rett, men jeg har ingenting annet enn synsing basert på det jeg har lest her inne p bygge den anbefalingen på. Men om målet er å prøve scholl er min personlige erfaring at alt unntatt s20 Black har skuffet meg. Trenger jeg tung skyts er menzerna foretrukket hos meg.

Da holder det med S20 tenker jeg. Hvilken hos Menzerna ville vært alternativet? FG2500? Regner med de er like gode, men Scholl har jo fin pris på 1kg denne uka.

Skrevet
6 minutter siden, Gunnarmikal skrev:

S03g, s20b, s30+ gjør underverker for meg.

Hva får du gjort med S30 som ikke går med S20? Ser en del bruker S20 også til avslutning og butikkene sier vel også at den kan brukes med fin pute og dermed fjerne holos og få frem toppglansen....

Er veldig i tvil her. Har for øvrig både medium og fine puter, samt finishing. Er ikke låst til Scholl heller, det var bare de kjørte tilbud på dem denne uka på ihvertfall to butikker.

Det jeg trenger er et medium steg produkt og et for finsteg. Har grov og finish.

Skrevet

Da mener jeg du ikke bør trenge annet enn s20. Godt mulig s17 tar litt mer men alternativt sper du på med en ert av noe grovt du allerede har.

Men jeg mente ikke at det fantes noe tilsvarende hos menzerna ift s20, men at du kunne bruke enten noe grovere eller finere fra dem. Men ift Cut kan s20 gjerne sammenlignes med 2500. Se loggen min hvor jeg prøver s20 på min bil for noen uker siden. Bilder før og etter på kanal skjørt. Dette har dype riper men de blir overraskende godt dempet etter bare 1 runde a 3-4 pass med s20 Black og blå spiderpad. Min lakk er et helvete men s20 avslutter helt sinnsykt. Jeg klarte ikke se forskjell etter å ha kjørt en runde med sf4000 ved siden av etter wipedown

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet

Kanskje overskriften skulle vært endret til "oppgradering til bedre polish"... :)

Ser også ut til at Menzerna har noe bedre pris, men det er gjerne små forskjeller. Og selv om mange skryter av Scholl, er det mange som skryter av både Menzerna, Rupes m.fl. også. Det viktigste er gjerne at jeg fortsetter å øve med ulike grader på puter sammen med midlene.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår