Gå til innhold

Brynjar: Volvo S60R AWD

Recommended Posts

arnfinnj
Skrevet

Et tips til å ta måling med PTG på akkurat samme sted er å kjøpe en laserpenn, feste den på f eks et kamerastativ og la den peke på der du skal måle :D

Brynjar
Skrevet
Et tips til å ta måling med PTG på akkurat samme sted er å kjøpe en laserpenn, feste den på f eks et kamerastativ og la den peke på der du skal måle :D

Jepp, har testet det med avstandsmåleren jeg har Bosch DLE 70 og det fungerte ok, men jeg prøver å lage et system slik at jeg slipper å måle hele tiden, for det er stort sett ikke nødvendig. Det jeg tenker på er mer på å ta flere målinger før, for så å kunne jobbe på et større panel og kunne gå tilbake å ta samme målingene... Fikk testet litt i dag, og blir litt mer i morgen.

• Admins
truhaa
Skrevet

griseblankt dette her--. Datsun glær æ mæ tell.. he he..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Petter
Skrevet

Slik en R skal se ut, ja... Perfekt!!!!

Når vil du ha min levert???

Brynjar
Skrevet (endret)

Får vel poste de siste bildene etter helgens rengjøring:

Fikk hentet pakke på lørdag fra Ketil så da var nesten hele Scholl serien i hus. S40 var blank den :D

33.jpg

DSC_0598.jpg

Pedalpolering 50/50

37.jpg

En liten inspeksjon ble tatt før IPA , sealer og voks. Bilen er ute for å få en tilbakemelding på korrigeringen med IPA og sollys. Måtte inn på noen plasser for å fjerne noen hologrammer jeg hadde fått av kombinasjon ull og MG#85/S3. Solen var på tur ned så det ble ikke 100% tilbakemelding noe jeg oppdaget i går når jeg fant et litt kjørespor og hologrammer på venstre forskjerm. Var ikke enkelt å se det men i rett vinkel så kommer det frem.. Skal få fikset dette med litt S40/106FF i løpet av uka..

35.jpg

Wipe down hjemmebrygg. 50/50 med Isopropanol og deionisert vann.

DSC_0621.jpg

Ble supersheen i hjulbuene

5-3.jpg

36.jpg

Motorrommet fikk seg også shining.

7-1.jpg

Blankt hele veien ned til nederste list

DSC_0660.jpg

La på to lag med jetsealer 109 som imponerte med en syk glass aktig refleksjon. La første lag på med UDM DA maskin og dette gikk som en lek - brukte lite produkt og den var kjempe enkel å buffe av. Påførte lag to for hånd for å teste, noe som viste seg å være et sant hteleve. Påføringen kjentes veldig sticky og hvis jeg ikke smurte på tykt så kjentes det ut som det det bare stoppet opp. Prøve med MF pad og MG med ingen av delene kjentes bra. Var også slit å buffe av på runde to.. Konklusjonen ble ganske enkel.. Påføres kun med DA.

1-3.jpg

DSC_0607.jpg

Sett via taket.

2-2.jpg

34.jpg

DSC_0729.jpg

DSC_0619.jpg

DSC_0737.jpg

Fortsatt ikke et eneste merke i original felgene(er bare et år da)

DSC_0660.jpg

DSC_0743.jpg

Water sheeting og litt fukt:-)

DSC_0724.jpg

DSC_0727.jpg

Endret av Brynjar
Skrevet

Ser jo knallbra ut det der :) Ang. Jetseal, så synes jeg ikke den er noe vanskelig å legge for hånd. Mange her inne som også legger den for hånd, så det hørtes litt merkelig ut akkurat det. Når blir det bilder etter SV Crystal Rock da? :D

• Admins
truhaa
Skrevet

Strøkent, ikke hatt noe pes med jetseal jeg heller mht håndmakt her... men DA legger nok på enda tynnere den..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet
DSC_0619.jpg

Likte spesielt dette bildet...sinnsykt blank og fin på de nederste listene der..det er rått :D

Der ser jeg forskjellen på originallister beregnet på lakkering og lakkering av de vanlige plastlistene gitt....

• 2 months later...
Brynjar
Skrevet (endret)

Nå klarer jeg snart ikke vente lenger.. Mandagen skal der hentes nytt interiør... Orange Atacama R... Her et bilde av baksetet og dørtrekkene.

Bild001.jpg

Så stolarna

Bild003.jpg

Endret av Brynjar
  • Admins
truhaa
Skrevet

wicked..... blir gromt i bilen dette her

-Thomas A Edison

Petter
Skrevet

hehe.... Tror du gleder deg litt til å få det inn??? Blir sykt fint i sort s60 det der.

Skrevet

Gromt,,, Hvor klarte du å fiske fram det da??

Å ikke minst hva kostet det???

eplesjekk
Skrevet

Lekkert! Når du først driver med filming, hva med en liten motorsnutt også? ^_^

Brynjar
Skrevet
hehe.... Tror du gleder deg litt til å få det inn??? Blir sykt fint i sort s60 det der.

Ja, gleder meg noe sinnsykt.

Gromt,,, Hvor klarte du å fiske fram det da??

Å ikke minst hva kostet det???

Det fant jeg på det svenske markedet.

Kostet meg 15k NOK

Lekkert! Når du først driver med filming, hva med en liten motorsnutt også? ^_^

Vil du at jeg skal filme motoren også, eller bare hvordan den låter?!?

Skrevet

Kan godt slenge ut en film av eksoslyden også. For den er perfekt :D Meget fin bil.

Skrevet

Deilig lyd da :)

Er du plaget med resonans på grunn av dobbel eksos??

15K for det interiøret er vell ingenting å si på :)

eplesjekk
Skrevet

Hehe var vel noe sånt jeg mente ja. Kanskje med litt mer rusing

Brynjar
Skrevet
Deilig lyd da :)

Er du plaget med resonans på grunn av dobbel eksos??

15K for det interiøret er vell ingenting å si på :)

Syntes selv det var en ok pris.. Har jo tenkt å selge det gamle inteeriøret og får jo kanskje en plass mellom 8-13 for det, og med en komplett Dynamix behandling kanskje mer også...

Resonans er er det ikke i bilen heldigvis.. Blir som regel mindre resonans når du har 4 kontra 2 potter også.. Anlegget er Heico sportiv og er spesialtilpasset til S60R eller V70R. Koster skjorta, men låter bra.

Hehe var vel noe sånt jeg mente ja. Kanskje med litt mer rusing

Det kan skaffes etterhvert ;)

Skrevet

Syntes selv det var en ok pris.. Har jo tenkt å selge det gamle inteeriøret og får jo kanskje en plass mellom 8-13 for det, og med en komplett Dynamix behandling kanskje mer også...

Resonans er er det ikke i bilen heldigvis.. Blir som regel mindre resonans når du har 4 kontra 2 potter også.. Anlegget er Heico sportiv og er spesialtilpasset til S60R eller V70R. Koster skjorta, men låter bra.

Var det jeg regnet med at det var 2 2" rør på hver side. jeg har et 3" på hver side og plages med resonans...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår