Omnislash

Bruktbil test ga meg panser full av riper

Jeg hadde bilen på bruktbil test idag!

1. Kjørecomputeren viser over dobbelt så mye forbruk ( etter at jeg resatte consumption - noe jeg også gjorde dagen før jeg leverte bilen )

2. Rett ved BMW emblemet fant jeg brått en serie med striper på 10 cm, 10-15 streker i kryss og tvers...

så jeg er spent på hva dem sier til dette når jeg forteller det imorgen...

noe annet jeg reagerte på var at dem faktisk lot en bil stå på bukk over min bil mens panseret på min bil var oppe og døra var oppe..

Og bilen på bukken hadde fjernet bunnpanna og det var åpent inn til motor og olje etc.. var vel bare tilfeldig at jeg ikke fant noe oljesøl på bilen..

og det var tilfeldigvis akkurat der panseret ble "høyest" når det sto åpent at det var lakkriper..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kjipt å høre! Uakseptabel oppførsel spør du meg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig triste greier..

Er du 100% på at de laget ripene? Da ville jeg krev omlakkering eller at de ordnet det på noe vis..

dsc0108o.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd med bilen din ja! :( Kom til å tenke på de som driver verksted, forhandlere osv.. Må jo være et h.... og ha kunder som oss! :lol: 90% av befolkningen hadde vel ikke reagert i det hele tatt, men for oss som er bitt av denne basillen er det jo en tragedie å få igjen bilen med noen nye riper, eller hakk på innsiden av felger etter dekkomlegging el.l. Så vi går nok under kategorien "vanskelig kunde" kan jeg tenke meg! Men hadde det vært meg som hadde funnet riper etter å hatt bilen på verksted hadde jeg nok troppa opp der ganske kjapt med noen velvalgte ord ja! :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det kan du si!

Nå har jeg vært å levert bilen og forklart saken og det var ingen spm. de tok bilen inn under porten og begynte å rubbe og polere, så nå er det like strøkent som det var før jeg leverte bilen igår!

Atpåtil får jeg skryt for bilen og de sto å siklet rundt den, så jeg slipper vel kanskje unna "vanskelig kunde" for nå ;-P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra de ordnet opp etter seg. Sånne ting skal jo ikke skje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glade det ble i orden..

EDT: endret tittelen på topic

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det var bra for meg, og bra for dem.

Hadde dem ikke gjort noe med det, hadde jeg funnet et annet sted å ta bilen min heretter.

^^

Spent på å se hvordan den er _nå_ siden jeg måtte ha den opp på test for siste del idag.

Forbruket på bilen min viste på computern igår at jeg hadde over dobbelt så mye forbruk etter testen, når jeg nullstilte enn kvelden før.

Uansett om det er en 2.5 liters motor, så mener jeg at den ikke skal være så høy som den er nå. Spesielt med tanke på at de nye motorene har ventiler som justerer seg etter forbruk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan den bilen din registrerer forbruk, men det er mange måter å gjøre det på.

Min regner snittforbruket de siste 100km. Så hvis du nullstiller, og bare kjører noen km. blir det fort feile verdier.

Bilen har kanskje regnet med det drivstoffet du har brukt når bilen har stått på tomgang? Det er mange faktorer som kan føre til feil. Ta en kjapp titt i boka og se hva som står om kjørecomputeren.

Har du sjekket at det computeren viser faktisk stemmer med det bilen bruker, sånn til "vanlig"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i min bil (også bmw med 2,5 liter motor) kan man fort bli skremt av forbruket når det nettop er nullstillt. Hvis man kjører bare litt friskere en tur, eller er mye start stopp, eller tomgangsståing, så står forbruket fort opp mot 2.5-3 liter/mila.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er korrekt.

Liter pr 100km her også..

Jeg pratet med dem på verkstedet om dette, og de sa det var helt normalt. Og nullstilte før jeg kjørte langkjøring idag, og da var verdien tilbake til det som jeg anser som normalt.

:D

På bruktbiltesten var bilen i 100% teknisk stand.

Det eneste som var å sette ut på var at det var flasset på 2 PDC- sensorer ( koster ca 1000lapp per stk)

En liten ripe på høyre side av støtfanger (som var der når jeg kjøpte bilen)

Og det begynner å boble litt rust i skjøten under på innsiden av panseret ( og garantien var selvfølgelig gått ut for 1 år siden :S )

- De anbefalte å bytte panser om det ble for ille, så jeg får se hva jeg gjør.

- pluss at de anbefalte meg hjulstillingskontroll. (1800kroner :/ )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Pit Stop ang hjulstilling... Både John og Mads er rå på tyske biler...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kan du også sjekke med Style Auto i Vestby. Sjefen der er ex Tronrud/PitStop mann :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruk? måler dere det? he he

Rust på Bimmern?

Hjulstillingskontroll anbefales, kan få deg en skikkelig OI OI OI opplevelse etterpå da, spissinga på min bil var feil og ble rettet, det ble noe annet etterpå da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får se om dem har tid da.

Får vel ringe han Mads og høre på pris.

Jeg var nedom forrige uke for å høre om å fikse stereo i bilen, men så fant jeg en kar i oslo som visstnok har veldig mye peil, og har spesialisert seg på spesialbestillinger.

Evt kan du også sjekke med Style Auto i Vestby. Sjefen der er ex Tronrud/PitStop mann :)

La meg gjette; Navid? ;-)

Forbruk? måler dere det? he he

Rust på Bimmern?

Hjulstillingskontroll anbefales, kan få deg en skikkelig OI OI OI opplevelse etterpå da, spissinga på min bil var feil og ble rettet, det ble noe annet etterpå da..

Jeg er temmelig sikker på at jeg vil få en sånn opplevelse ja, for jeg ser jo at det er en merkelig slitasje ute å går her, så helt klart vil jo bilen oppføre seg mye annerledes når dette blir rettet opp! :P

Ja, det er rust som ligger under noen bobler under panseret.. i en skjøt.. det var visst HELT vanlig.

Men du kan ikke se rusten.. det er bare noe dem vet kommer. lakken er hel - ennå. :(

- BTW, er helt normalt å måle forbruk på langkjøring osv når man har kjøpt ny bil :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dsc0108o.th.jpg

Utrolig kipt da. Men hvordan har det seg at ripene er vanrette? Er ikke det merkelig, eller er det jeg som tenker feil?

Burde ikke slik du forklarer ripene hvert nedover?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Utrolig kipt da. Men hvordan har det seg at ripene er vanrette? Er ikke det merkelig, eller er det jeg som tenker feil?

Burde ikke slik du forklarer ripene hvert nedover?

Jeg aner ikke hvordan de har kommet dit, men altså dem er jo borte nå, (siden de rubbet og polerte det) så det var vel mer eller mindre overfladisk. Men allikevel, det burde ikke forekomme.

At den bilen på bukk sto over trenger forsåvidt ikke ha noen betydning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive