Jump to content
Sign in to follow this  
kaw

Borelås til skilt

Recommended Posts

kaw

Hei godtfolk.

Dere som fester skiltet med Borelås. Hvilken broker dere, og hvor mange av dere har mistet skiltet pga dette?

kaiove

Festet skiltet mitt for noen dager siden med borrelås fra bilxtra.

Ser ut til å sitte bra, men spent på limet etter noen vask og rein. Borrelåsen sitter som f.

DBP

Har brukt borrelås fra biltema på ene bilen, mens på andre har jeg 3m borrelås , begge sitter som bare det , aldri falt av :) 
Biltema sin borrelås er veldig tynn så den syns nesten ikke ,mens 3m sin er tjukk syns jeg , og da ser at det er avstand mellom skilt og feste på fangeren :)

Edited by DBP

mstrandbo

Bruker borrelås fra Clas Ohlson på 240en min, hengt der i 3-4 år nå vel. Jeg sliter med å få den av, sitter som skrudd.

cheffen

Bruker også den fra Clas - Duotec. Min har kun sittet et par måneder, men virker djevelsk solid.

605

Også brukt Duotec fra Clas, sitter som bare det etter 3 år.

Her kan du se hvor mye jeg brukte, dette er kanskje litt i overkant også:

borrelås.jpg

Edited by 605

Prinsen
4.4.2016 - 10.41, 605 skrev:

Også brukt Duotec fra Clas, sitter som bare det etter 3 år.

Her kan du se hvor mye jeg brukte, dette er kanskje litt i overkant også:

borrelås.jpg

Regner med du har dette foran også`? Sitter fremdeles? Kjører du mye på motorvei i høye hastigheter uten problem? Får ny bil hvert øyeblikk og ser den står hos forhandleren nå med noen grusomme skiltholdere.

Edited by Prinsen

Runey

Jeg har også brukt duotec fra Clas Ohlson, og det funker fjell

• DCN Point 1

Skovdahl

Jeg har brukt 3M sin Duallock på mine skilt, og jeg har aldri mistet noe skilt. Sitter som støpt, og sykt stress å få av:ph34r: Ja, den bygger gjerne litt, men har hatt flaks med at skiltene(foran) på de to siste bilene mine har hatt forsenkninger til skiltet.

• DCN Point 1

Prinsen
18.7.2017 - 19.46, Runey skrev:

Jeg har også brukt duotec fra Clas Ohlson, og det funker fjell emoji108.png

19.7.2017 - 8.38, Skovdahl skrev:

Jeg har brukt 3M sin Duallock på mine skilt, og jeg har aldri mistet noe skilt. Sitter som støpt, og sykt stress å få av:ph34r: Ja, den bygger gjerne litt, men har hatt flaks med at skiltene(foran) på de to siste bilene mine har hatt forsenkninger til skiltet.

Hvordan er det å ta av skiltene for vask av bilen? Må man bruke noe spesielt verktøy? Og tåler teipen prick bort, surfex hd, korrosol osv?

Runey

Har enda tilgode og ta av skiltene ved vask, men virker greit nok å ta de av.

De har derimot fått gjennomgå prickbort og surfex flere ganger uten noen tegn til reduksjon av heft 🖒

• DCN Point 1

Skovdahl
Hvordan er det å ta av skiltene for vask av bilen? Må man bruke noe spesielt verktøy? Og tåler teipen prick bort, surfex hd, korrosol osv?

Tør jeg spørre hvorfor du vil ta de av? Det vil være god nok plass til at vann og såpe renner bakom skiltet(også ved avspyling), så du trenger ikke ta de av ofte. Men om du vil ha de av, så stikker du et tynt flatjern inn mellom lagene, og lirker til den begynner å slippe.
Av såper etc, så har ikke mine skilt falt av som sagt, så jeg antar det tåler de kjemikaliene jeg har.
  • DCN Point 2

Prinsen
Akkurat nå, Skovdahl skrev:

Tør jeg spørre hvorfor du vil ta de av? Det vil være god nok plass til at vann og såpe renner bakom skiltet(også ved avspyling), så du trenger ikke ta de av ofte. Men om du vil ha de av, så stikker du et tynt flatjern inn mellom lagene, og lirker til den begynner å slippe.
Av såper etc, så har ikke mine skilt falt av som sagt, så jeg antar det tåler de kjemikaliene jeg har.

Tenker på hver vår og høst når bilen skal shines :) Det viktigste for meg er vel at teipen tåler kjemikaliene slik at jeg slipper å måtte bytte den ut hver vår og høst.

• DCN Point 1

Bukken74

Jeg bruker 3M Duallock, den kommer i flere varianter, fikk vareprøver fra 3M på 4 typer sist jeg ba om dette via min arbeidsgiver.

Endte opp med denne varianten : http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Dual-Lock-Reclosable-Fastener-SJ3551?N=5002385+8710676+8710815+8716423+3293242268&rt=rud

Den har blitt brukt på bilen min i 3 år nå, aldri mistet skiltene

Tar skiltene av 2 ganger i året, for meg virker det som de sitter like godt hver gang jeg skal ta de av. Har små 8 biter på skiltet, ett i hvert hjørne og 4 fordelt utover. Når jeg skal ta de av bruker jeg å lirke for hånd på det ene hjørnet slik at den løsner og da kan jeg lett jobbe meg bortover til skiltet er av.

Har ikke vært behov for å bytte tapen så langt, vasker med prickbort, surfex etc på dette området også.

Edited by Bukken74
  • DCN Point 1

Prinsen

Kjøpte med Duotec på Clas Ohlson i mangel på utsalgssteder som selger 3M (som jeg er kjent med i det minste). En "lang" stripe på 1 meter x 2,5 cm. Forsøkte å feste hver ende til hverandre og det var overraskende lett å ta de fra hverandre igjen. Får bare satse på at det sitter skikkelig. :unsure: