Gå til innhold

Budsjett, minimum antall puter?

Recommended Posts

Skrevet

Innkjøp foregår litt etter litt og på et meget stramt budsjett, men har nå fått kjøpt meg en Carwise DA maskin brukt her på forumet.

Ser ut til at det blir Uber puter og Menzerna polish fra bilnerden pga pris.

Blir litt skremt av anbefalinger på forumet der det ser ut som je må bruke tusenvis av kroner bare på puter, men ser også at ferdige kit ofte bare har en av hver.

Er det noen mellomting her? Hvordan bør jeg rengjøre de underveis for å klare meg med færrest mulig?

Og viktigst av alt, hvor mange puter er jeg egentli nødt til å ha av hvert slag?

Til å begynne med blir det polering av min Volvo V70N og en kompis sin S80.

Kom gjerne med anbefalinger av bedre/billigere produkter, også om du har noe liggende som kan selges!

Håper virkelig på å komme i gang etter neste lønning om dette lar seg gjøre!

Skrevet

Det er helt klart muligt og polere me få puter, rengjøring av de kan du bruke neglebørste fra nærmeste butikk til 10-15 kr, helst etter hvert panel. Evt er vaske de i vasken, og tørke de, men det tar sin tid.

Evt finnes det masse pads på ebay til billig penge, men eg har ingen erfaring me de, men finnes tråder om de på forumet.
Skrevet

Det finnes ingen fasit på antall puter ein trenger. Hugs at putene blir slitt under bruk. Dei grove blir fortere slitt. Og so har ein køyrestil med maskin og type maskin. Putene blir varme under bruk. Dei har ofte godt av ein pause. 

Ein kan jo og vaske putene under bruk. Rennende vann er ofte nok. Kanskje litt zalo. Men da må du ta ein pause. 

Er vel ofte sånn at putene kutter dårligere etter ein stund med varme og. 

Det kommer jo og ting og tang i putene under bruk. Dette kan skape trøbbel på lakken, so det er greit å reingjere eller bytte pad ofte. 

Vil du prøve deg med berre ein pad, kan jo du selfølgeligt gjere det, men da må du ta pause ofte og du risikerer å stå uten pad viss den du har ryker

hmsilset
Skrevet

Til Volvo lakk klarer du deg med en gul uber og en orange uber pad :) Grovsteg-gjør ren pad med trykkluft.Medium/finsteg-gjør ren pad med trykkluft.Altså bytte pads for hvert område på f.eks 40x40cm du går over.Da går ikke paddene så varm. Gjør ren pads med vann og surfexhd f.eks 5 ganger i løpet av dagen.Sett på tørk på roterende maskin i 5 minutter.Vipps så er padsene som ny :) 

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Da blir det nok 2-3 pads av hver type så fyller jeg bare på med flere etterhvert 😊 tusen takk for gode svar 😊

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår